wedergeboren en dan??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Targetses
Mineur
Mineur

Re: wedergeboren en dan??

Berichtdoor Targetses » 14 mar 2012 21:05

Goed, Om het simpel te houden.

Kan jij zegen dat je wedergeboren ben? Zoals ik open en eerlijk over mezelf zeg dat niet te zijn?
Als je hard fietst heb je altijd wind tegen.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 14 mar 2012 21:08

Kan jij zegen dat je wedergeboren ben? Zoals ik open en eerlijk over mezelf zeg dat niet te zijn?

Ik zou denken dat dat kan, maar ik voel wat aankomen .....
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 14 mar 2012 21:11

Geloof en wedergeboorte zijn twee kanten van dezelfde zaak. Je kunt niet geloven zonder wedergeboren te zijn en andersom, je kunt niet wedergeboren zijn zonder dat je gelooft.
Rom.1:17 In het evangelie openbaart zich dat God enkel en alleen wie gelooft als rechtvaardige aanneemt, zoals ook geschreven staat: ‘De rechtvaardige zal leven door geloof.’
En leven kan alleen wanneer je (geestelijk) geboren bent.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 14 mar 2012 21:14

Ik ben er vanuit gegaan dat Targetses een gelovige is, misschien had ik dat moeten vragen, bij deze dan?

Targetses
Mineur
Mineur

Berichtdoor Targetses » 14 mar 2012 21:32

schaapje schreef: Ik zou denken dat dat kan, maar ik voel wat aankomen .....

Nu niet twijfelen. ik weet zeker dat ik nu niet wedergeboren ben. En jij dan? Het gaat natuurlijk om je motivatie en het waarom.

Targetses
Mineur
Mineur

Berichtdoor Targetses » 14 mar 2012 21:34

1a2b3c schreef:Geloof en wedergeboorte zijn twee kanten van dezelfde zaak. Je kunt niet geloven zonder wedergeboren te zijn en andersom, je kunt niet wedergeboren zijn zonder dat je gelooft.
Rom.1:17 In het evangelie openbaart zich dat God enkel en alleen wie gelooft als rechtvaardige aanneemt, zoals ook geschreven staat: ‘De rechtvaardige zal leven door geloof.’

Makkelijk is dat hé, iets beweren over een andermans toestand.

Kan je dat ook volmondig beweren over jezelf?

Targetses
Mineur
Mineur

Berichtdoor Targetses » 14 mar 2012 21:39

schaapje schreef:Ik ben er vanuit gegaan dat Targetses een gelovige is, misschien had ik dat moeten vragen, bij deze dan?

Tsja, dat krijg ik dan op mijn bordje. Ik ben dus niet gelovig omdat ik open en eerlijk zeg niet wedergeboren te zijn? Wat een vergissing.
Vraag dan aan je aangever, 1a2b3c, of die weet wat wedergeboren is en ook of zij wedergeboren is.

Want tot nu toe heeft niemand me hier geschreven wat en hoe wedergeboorte is.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 14 mar 2012 21:40

Nu niet twijfelen.

Twijfelen? Ik vraag me af waar je naar toe wil, ik heb het idee dat je uit een rechts bevindelijke kerk komt, en denkt dat die zekerheid waar ik het over heb, anders verwoord zou moeten worden.
ik weet zeker dat ik nu niet wedergeboren ben. En jij dan?

Het gaat natuurlijk om je motivatie en het waarom.

Is de zekerheid te weten dat al je schuld betaald is aan het kruis door Jezus Christus niet een motivatie, omdat aan te nemen en weten gered en verzoend te zijn met God. Ik han wel zeggen, ik heb Hem lief omwat Hij voor mij heeft gedaan, maar Hij had mij al lief toen ik nog als een vijand van Hem llefde.
Wat een liefde is dat, prijs zijn Wonderbare Naam!

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 14 mar 2012 21:44

Tsja, dat krijg ik dan op mijn bordje. Ik ben dus niet gelovig omdat ik open en eerlijk zeg niet wedergeboren te zijn? Wat een vergissing.

Ik weet niet hoe je bij die uitspraak komt, volgens mij heeft niemand dat gezegd.
Overigens moet ik bekennen dat voor dat ik wedergeboren werd, ik ook een periode alleen het geloof had, maar niet de zekerheid.

Targetses
Mineur
Mineur

Berichtdoor Targetses » 14 mar 2012 21:52

schaapje schreef:
Is de zekerheid te weten dat al je schuld betaald is aan het kruis door Jezus Christus niet een motivatie, omdat aan te nemen en weten gered en verzoend te zijn met God. Ik han wel zeggen, ik heb Hem lief omwat Hij voor mij heeft gedaan, maar Hij had mij al lief toen ik nog als een vijand van Hem llefde.

Kom op Schaapje. Dit is geen getuigenis over wedergeboorte. Wat je hier nu schrijft leer je als kind al op de zondagschool.

Met alle respect hoor, maar merk je bij jezelf niet dat het heel moeilijk is om in alle eerlijkheid te onderbouwen wedergeboren te zijn?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 14 mar 2012 21:56

Is dit wedergeboorte?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 14 mar 2012 21:59

Is dit wedergeboorte?

Ja dat is wedergeboorte door het ontvangen van de Heilige Geest krijg je de zekerheid gered te zijn en mag je een kind van Hem zijn. Leven naar het vlees wordt veranderd in het leven door de Geest.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 mar 2012 22:10

Kennen we hier iets van?

Want de droefheid naar God werkt een onberouwelijke bekering tot zaligheid; maar de droefheid der wereld werkt den dood.2 Kor. 7 vs 10

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 14 mar 2012 22:12

1a2b3c: Geloof en wedergeboorte zijn twee kanten van dezelfde zaak. Je kunt niet geloven zonder wedergeboren te zijn en andersom, je kunt niet wedergeboren zijn zonder dat je gelooft.
Targetses schreef:Makkelijk is dat hé, iets beweren over een andermans toestand.

Kan je dat ook volmondig beweren over jezelf?

Kalmpjes aan, ik beweer niets persoonlijks!

En wat mezelf betreft: ik geloof in Jezus als mij Verlosser en Heer, dus ja ik ben wederomgeboren.

Targetses schreef:Tsja, dat krijg ik dan op mijn bordje. Ik ben dus niet gelovig omdat ik open en eerlijk zeg niet wedergeboren te zijn? Wat een vergissing.
Vraag dan aan je aangever, 1a2b3c, of die weet wat wedergeboren is en ook of zij wedergeboren is.

Ik weet totaal niets van jou, behalve dat je zelf zegt dat je niet wedergeboren bent.
En vanuit de Bijbel weet ik dat wedergeboorte en geloof niet los van elkaar zijn, dus als je wel gelooft ben je wedergeboren. Misschien geloof je dat niet van jezelf, dat kan.
En als je niet gelooft ben je ook niet wedergeboren, zo simpel is het.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 14 mar 2012 22:15

Kennen we hier iets van?

Want de droefheid naar God werkt een onberouwelijke bekering tot zaligheid; maar de droefheid der wereld werkt den dood.2 Kor. 7 vs 10

Jij bevraagt altijd de ander, maar vertel zelf eens of je weet wat de wedergeboorte is door de HG

Terug naar “Archief”