Goed, Om het simpel te houden.
Kan jij zegen dat je wedergeboren ben? Zoals ik open en eerlijk over mezelf zeg dat niet te zijn?
Moderator: Moderafo's
Kan jij zegen dat je wedergeboren ben? Zoals ik open en eerlijk over mezelf zeg dat niet te zijn?
schaapje schreef: Ik zou denken dat dat kan, maar ik voel wat aankomen .....
1a2b3c schreef:Geloof en wedergeboorte zijn twee kanten van dezelfde zaak. Je kunt niet geloven zonder wedergeboren te zijn en andersom, je kunt niet wedergeboren zijn zonder dat je gelooft.
Rom.1:17 In het evangelie openbaart zich dat God enkel en alleen wie gelooft als rechtvaardige aanneemt, zoals ook geschreven staat: ‘De rechtvaardige zal leven door geloof.’
En leven kan alleen wanneer je (geestelijk) geboren bent.
schaapje schreef:Ik ben er vanuit gegaan dat Targetses een gelovige is, misschien had ik dat moeten vragen, bij deze dan?
Nu niet twijfelen.
ik weet zeker dat ik nu niet wedergeboren ben. En jij dan?
Het gaat natuurlijk om je motivatie en het waarom.
Tsja, dat krijg ik dan op mijn bordje. Ik ben dus niet gelovig omdat ik open en eerlijk zeg niet wedergeboren te zijn? Wat een vergissing.
schaapje schreef:
Is de zekerheid te weten dat al je schuld betaald is aan het kruis door Jezus Christus niet een motivatie, omdat aan te nemen en weten gered en verzoend te zijn met God. Ik han wel zeggen, ik heb Hem lief omwat Hij voor mij heeft gedaan, maar Hij had mij al lief toen ik nog als een vijand van Hem llefde.
Wat een liefde is dat, prijs zijn Wonderbare Naam!
Is de zekerheid te weten dat al je schuld betaald is aan het kruis door Jezus Christus niet een motivatie, omdat aan te nemen en weten gered en verzoend te zijn met God. Ik han wel zeggen, ik heb Hem lief omwat Hij voor mij heeft gedaan, maar Hij had mij al lief toen ik nog als een vijand van Hem llefde.
Is dit wedergeboorte?
Targetses schreef:Makkelijk is dat hé, iets beweren over een andermans toestand.
Kan je dat ook volmondig beweren over jezelf?
Targetses schreef:Tsja, dat krijg ik dan op mijn bordje. Ik ben dus niet gelovig omdat ik open en eerlijk zeg niet wedergeboren te zijn? Wat een vergissing.
Vraag dan aan je aangever, 1a2b3c, of die weet wat wedergeboren is en ook of zij wedergeboren is.
Kennen we hier iets van?
Want de droefheid naar God werkt een onberouwelijke bekering tot zaligheid; maar de droefheid der wereld werkt den dood.2 Kor. 7 vs 10
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 19 gasten