Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lock&Stock

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (3

Berichtdoor Lock&Stock » 29 apr 2015 09:52

oekaboeka schreef:Gebruik gewoon je logische verstand.

Hoe leg jij met je logische verstand ringsoorten uit?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 apr 2015 12:25

Pcrtje schreef:Ik zat net op de fiets en dacht er nog even over na. Het is ook gewoon praktisch onmogelijk om een volledig fossielenbestand van meer dan 100 miljoen jaar terug te vinden. Biochemische en natuurkundige processen maken dat de meeste kadavers natuurlijk gewoon vergaan zonder dat we er iets van terug kunnen vinden.

Klopt. Ik heb ooit gelezen dat als op dit moment de volledige bevolking van Amerika dood zou neervallen (350+ miljoen), je dan zou verwachten dat je later ongeveer driekwart skelet zou terugvinden als fossiel.

Gelukkig is het ook helemaal niet nodig om exact alle tussenvormen terug te vinden. De voorspellende waarde der evolutietheorie is hoog genoeg om bepaalde onontdekte tussenvormen te traceren. (Ik denk nu aan jouw voorbeeld van de Tiktaalik, Mortlach. Dat vond ik heel interessant!) Dat we niet alle tussenvormen terugvinden ligt eerder aan natuurlijke (ontbindings-)processen en tekortschietende traceer- en opgraafmethoden dan aan de onjuistheid der evolutietheorie.

Inderdaad. Men zoekt fossielen gewoon gericht, het is echt niet dat een paleontoloog maar een beetje op goed geluk begint te graven. Maar goed, de mooiste tegenwerping tegen fossielen als tussenvorm is een Hovindiaanse: je kunt niet zeggen dat een fossiel een tussenvorm is, want je kunt niet bewijzen dat het individuele dier nakomelingen heeft gehad. Typisch Hovind: zolang je er maar niet over nadenkt, lijkt er wat in te zitten, maar het slaat natuurlijk helemaal nergens op.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 29 apr 2015 12:46

Mortlach schreef:zolang je er maar niet over nadenkt, lijkt er wat in te zitten, maar het slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Je gewoon je logische verstand gebruiken Mortlach...duh ;)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 apr 2015 12:51

Komen die colleges formele logica op de universiteit toch nog van pas :-)

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 29 apr 2015 14:01

Jullie geloof in evolutie is behoorlijk groot he :wink: :D

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 29 apr 2015 14:11

oekaboeka schreef:Jullie geloof in evolutie is behoorlijk groot he :wink: :D

Tja, aangezien ringsoorten worden voorspeld door deze theorie en ook nog eens bestaan (naast een hele rits andere kloppende voorspellingen) is dat niet zo gek he.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ringsoort
"De "ring" ontstaat wanneer een haar leefgebied uitbreidende soort op een onbewoonbare regio stuit waarbinnen zij niet kan overleven (bijvoorbeeld een woestijn, een gebergte of een zee/meer). Vervolgens verspreidt de soort zich langs de randen van deze regio, tot de twee "uiteinden" elkaar weer ontmoeten, waarbij de variëteiten zich zodanig hebben ontwikkeld dat onderlinge voortplanting onmogelijk is geworden."

...

"Ringsoorten zijn als zodanig levend bewijs van evolutie aangezien de verschillende variëteiten zich aanpassen aan hun specifieke omgeving en daardoor genetisch veranderen ten opzichte van elkaar, en zich uiteindelijk opsplitsen in nieuwe soorten."

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 apr 2015 14:29

oekaboeka schreef:Jullie geloof in evolutie is behoorlijk groot he :wink: :D

Nee. Totaal niet. Zodra er bewijs is, is geloof niet nodig.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 29 apr 2015 15:25

Mortlach : Nee. Totaal niet. Zodra er bewijs is, is geloof niet nodig.

Laat dat bewijs er nu totaal niet zijn , eerder bewijs die tegen de evolutie theorie pleit , maar ach ja als je verblind bent zie je niet meer goed he :wink: , ik zou zeggen gebruik je verstand en misschien kom je er dan achter hoe achterlijk en onmogelijk die achterhaalde evolutie theorie is . maar als je niet in een schepping wil geloven grijp je alles aan he :wink: :D

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 apr 2015 15:38

oekaboeka schreef:Laat dat bewijs er nu totaal niet zijn , eerder bewijs die tegen de evolutie theorie pleit , maar ach ja als je verblind bent zie je niet meer goed he :wink: , ik zou zeggen gebruik je verstand en misschien kom je er dan achter hoe achterlijk en onmogelijk die achterhaalde evolutie theorie is . maar als je niet in een schepping wil geloven grijp je alles aan he :wink: :D

Is goed hoor, kerel. Jij bent met je "Nietes, nietes!" natuurlijk vele malen betrouwbaarder dan de professionals die daadwerkelijk de fossielen uit de grond trekken.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 29 apr 2015 16:22

Is goed hoor kerel jij met je welles welles , die natuurlijk vele malen betrouwbaarder is dan de professionals die verstand van zaken hebben en duidelijk kunnen aangeven waarom alle zogenaamde bewijzen die ze uit de grond halen voor de evolutie theorie fabel onzin zijn en alles behalve eerlijke wetenschap is , maar gewoon wishful speculatie en het dan uitroepen tot zogenaamde wetenschap , dat is gewoon bedrog van de eerste klasse en een schande dat ze dat allemaal verkopen als feiten en waarheid , 1 grote leugen allemaal . :jaknikken:

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 29 apr 2015 16:26

oekaboeka schreef:Laat dat bewijs er nu totaal niet zijn , eerder bewijs die tegen de evolutie theorie pleit , maar ach ja als je verblind bent zie je niet meer goed he :wink: , ik zou zeggen gebruik je verstand en misschien kom je er dan achter hoe achterlijk en onmogelijk die achterhaalde evolutie theorie is .
Goed, Oekaboeka. Ik wil nog één keer proberen heel serieus te luisteren naar je argumentatie. Zou je mij een opsomming kunnen geven van alle argumenten die volgens jou tegen de evolutietheorie pleiten? Dan kunnen we gezamenlijk kijken wat onze gedachten daarover zijn, in hoeverre die argumentatie steekhoudend is en of wij eventueel onze overtuigingen aangaande de evolutietheorie herzien zullen moeten.
"Een libelle zweeft over het water..."

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 29 apr 2015 16:31

Pcrtje : Goed, Oekaboeka. Ik wil nog één keer proberen heel serieus te luisteren naar je argumentatie. Zou je mij een opsomming kunnen geven van alle argumenten die volgens jou tegen de evolutietheorie pleiten? Dan kunnen we gezamenlijk kijken wat onze gedachten daarover zijn, in hoeverre die argumentatie steekhoudend is en of wij eventueel onze overtuigingen aangaande de evolutietheorie herzien zullen moeten.

Dat wil ik wel , maar dat heeft even tijd nodig , dan moet ik alles even opzoeken wat ik overtuigend vind , maar kom er nog op terug.
I,ll be back 8)

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 29 apr 2015 16:35

oekaboeka schreef:Dat wil ik wel , maar dat heeft even tijd nodig , dan moet ik alles even opzoeken wat ik overtuigend vind , maar kom er nog op terug. I,ll be back 8)
Ga je nu pas beginnen met het verzamelen van argumenten? Hoe kun je reeds nu een overtuiging hebben jegens de evolutietheorie?

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 29 apr 2015 16:38

Pcrtje : Ga je nu pas beginnen met het verzamelen van argumenten? Hoe kun je reeds nu een overtuiging hebben jegens de evolutietheorie?

Laat maar , zoek het maar uit , ga geen tijd steken in wijsneuzen. [-X

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 29 apr 2015 16:49

oekaboeka schreef:Laat maar , zoek het maar uit , ga geen tijd steken in wijsneuzen. [-X
Nee! Mijn vragen waren oprecht en integer!

Je profileert jezelf op dit forum als een fanatieke tegenstander van de evolutietheorie, toch? Omdat ik wil openstaan voor alle kritische reacties (ik houd wel van een kritische lezer) vraag ik jou om mij een volledige lijst van al jouw tegenargumenten te geven. Als blijkt dat jij echt steekhoudende argumentatie bezit dan zal ik mijn standpunt ten opzichte van de evolutietheorie moeten herzien.

Maar nu hoor ik dat je die argumentatie nu pas gaat opzoeken... Dan heb ik toch het recht om te vragen waarom je nu al zo'n negatieve houding hebt jegens de evolutietheorie? In mijn belevingswereld neemt iemand een standpunt in op basis van argumentatie, maar jij lijkt het tegenovergestelde te doen. Dat mag, natuurlijk. Alleen ik zou het the other way around doen. Daarom vraag ik ernaar.

Terug naar “Archief”