Afslanken [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 29 mar 2007 17:58

Mariekje88 schreef:
dorine88 schreef:
Mariekje88 schreef:
dorine88 schreef:Een vraagje aan de forummers zie een soort 'groeimeter' of 'afteller' onder hun naam hebben staan. Die aftelt hoeveel je bent afgevallen of hoe oud je kindje is. Hoe kan ik die vinden??
je kunt 'm zelf maken!

Hoe kan ik die maken?? :oops:
Je gaat naar beneden en klikt op datgene wat jij wilt, om ontopic te blijven: Weight loss.
Daar kies je een leuk balkje uit, dan op next klikken.. enzovoorts..
Succes ermee!

K zal wel heel blond zijn, maar k snap t niet :(

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 mar 2007 18:13

Mariekje88 schreef:url=http://tickerfactory.com/ezticker/ticker_designer.php]je kunt 'm zelf maken![/url]
heb je wel eerst op deze link geklikt?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 30 mar 2007 15:05

Lisette.V schreef:Super :D .
Je gaat straks slank je trouwjurk in :wink:

Nou... :roll: :wink:
Als ik slank mijn trouwjurk in wil, moeten er nog wel wat meer kilo's af... :oops:
Afbeelding

Lisette.V

Berichtdoor Lisette.V » 31 mar 2007 11:53

Je gaat de goede kant op toch d:)b :wink:

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 31 mar 2007 13:28

Het quoten lukt me niet, krijg er alleen maar het woordje [quote] voor de te staan, en erachter [/quote], maar het komt er niet netjes in zo'n grijs vakje voor te staan :oops:. Enig idee hoe dit misschien kan? Maarre doe het nu dan maar ff op 'n andere manier.

Daphne/Smurffie: Lukt me niet om elke dag 3 liter te dinken. Helemaal in de weekende niet, dan drink ik bijna helemaal geen water. Vaak thee en fris. De ene keer drink ik 2, 2,5 liter water op een dag, soms maar 1. Ligt er ook een beetje aan wat voor lessen ik heb en hoeveel dorst ik heb. Enne de wc word dan wel druk bezocht door mij, ben ik net geweest, ff later nee toch moet al weer :P.

dorine88/wormpje: 2 klasgenoten van mij hadden ook het spul van optimel control gekocht. Als eerste vonden ze het erg vies, maja als het maar helpt zeiden ze en als tweede ze kregen extreem honger, aten alles wat los en vast zat op zoals paaseitjes :P :wink: :P.

L'etre extraterrestre/roodkapje: Me moeder loopt bij 'n diëtste omdat ze graag wat kg'tjes kwijt wil, die zei juist dan multivitamin (light dan) goed voor je was, waarom precies weet ik ff niet :oops:, maarre die zei dat je er max. 18 glazen op 'n dag mag, hier zit dan geen aspartaam in. Wij gebruiken al heel lang altijd zoetstof (candarel) i.p.v. gewone suiker over de yoghurt bijvoorbeeld. Ik vind het persoonlijk lekkerder, je hebt niet al die suikerstukjes tussen je tanden zitten :P, en het is beter voor je. Mensen met suikerziekte gebruiken deze suiker ook vaak en tis goed voor je als je slank wilt blijven of een paar kg'tjes wilt afvallen. Ik heb nog nooit geteld hoeveel caloriën ik binnen krijg per dag. Voor m'n gevoel eet ik helemaal niet weinig. Volgens me ma eet ik juist beter als ik gedaan heb. Ze ziet natuurlijk niet wat ik overdag eet als ik niet thuis bent, alleen van het warm eten het in het weekend als ik thuis ben. Heb tijden minder gegeten dan me broertje van 7. Had al een klein beetje dan en naar een paar happen kreeg ik niks meer naar binnen. Ik had toen ook veel last van stress en spanning. Was toen ook erg afgevallen. Zat op het gewicht waarop ik in klas in 1 van het vo ook zat. Hoeveel ik daarvoor woog zit ik nu ongeveer ook. Maarre kwil weer graag terug naar het 'andere' gewicht. Tis niet echt dat ik last heb van vreetbuien ofzo, waarin ik alles opeet wat los en vast zit. Zie ik paaseitjes staan, denk ik mmm lust ik ook wel paar van. Pak ik dr 2, denk ik dat smaakt naar mee dus nog maar n paar. Heb ik dr n stuk van 8 op, denk ik stom stom, had gewoon na 2 moeten stoppen moet nu ook stoppen kan ook niet door blijven eten :oops:.

Wolkje: Ik ben ook van plan te gaan skeeleren. Moet het alleen eerst leren :oops:, heb ze al in huis. Maarre wanneer ik begin...... Me broertjes vroegen mij laatst kun je ook skeeleren, ikke nee, moet je het leren kunnen we als het mooi weer is skeeleren. Met andere woorden je moet het gewoon leren, kunnen wij van de zomer met jou 's avonds een stuk skeeleren. We wonen gelukkig in een rustige buurt, bijna niemand zal me zien, of ik moet net n bekende tegen komen :oops:.

Heb ook al geprobeerd via die site zo'n balkje te maken, maarre krijg het niet voor elkaar, vooral het invullen. Heb je wat ingevuld kan het niet etc.... :x.

Veel succes iedereen de komende week weer!
Wat de toekomst brengen moge........

André

Berichtdoor André » 31 mar 2007 14:47

[quote]Een stuk tekst[/quote] Als je dit krijgt moet je even je eigen profiel openen en bbcode aanzetten en html uit.

André

Berichtdoor André » 31 mar 2007 14:49

Als je dat gedaan hebt ziet het er zo uit:

Een stukje tekst

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 31 mar 2007 15:55

André schreef:Als je dat gedaan hebt ziet het er zo uit:

Een stukje tekst

Dankje wel André!!
Wat de toekomst brengen moge........

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 31 mar 2007 18:54

@annette, skeeleren hoef je toch niet te leren? Zeker niet als je kunt schaatsen!

Alleen vebrand je niet zoveel geloof ik. (maar pin me daar niet op vast alsjeblieft)

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 31 mar 2007 20:59

Klopt, met skeeleren verbrand je niet veel maar het geeft mij altijd een lekker gevoel. Als je echt vet wilt gaan verbranden kun je naar een sportschool gaan. Alleen een abo kost al gauw 120 euro per drie maanden (of je moet toevallig een studenten abo kunnen nemen)...
Ik skeeler zelf met een vriendin en dat is erg gezellig :D misschien kun je dat ook gaan doen?

Succes ermee. Ik begin nu maandag echt met afvallen! morgen nog lekker taartjes eten :wink:

André

Berichtdoor André » 31 mar 2007 21:18

dorine88 schreef:Klopt, met skeeleren verbrand je niet veel maar het geeft mij altijd een lekker gevoel. Als je echt vet wilt gaan verbranden kun je naar een sportschool gaan. Alleen een abo kost al gauw 120 euro per drie maanden (of je moet toevallig een studenten abo kunnen nemen)...
Ik skeeler zelf met een vriendin en dat is erg gezellig :D misschien kun je dat ook gaan doen?

Succes ermee. Ik begin nu maandag echt met afvallen! morgen nog lekker taartjes eten :wink:
Je hoeft niet naar een sportschool, begin maar eens hardlopen op te bouwen, zo van ½ minuut rennen 2 minuten lopen, om mee te beginnen.
Minimaal 2 keer per week.
Gegarandeerd succes!

dorine88

Berichtdoor dorine88 » 31 mar 2007 21:26

@ Andre
Maar verbrand je met hardlopen veel vet? Ik dacht dat je pas na een half uur echt gaat verbranden.
Het is iig wek erg goed voor je conditie! dus een goed idee

André

Berichtdoor André » 31 mar 2007 21:52

dorine88 schreef:@ Andre
Maar verbrand je met hardlopen veel vet? Ik dacht dat je pas na een half uur echt gaat verbranden.
Het schijnt het 'zwaarst' te zijn maar misschien kan iemand als Reform of Henkie daar wel iets zinnigs over zeggen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 apr 2007 13:59

Inderdaad, als het je vooral om vetverbranding en conditie gaat kun je volgens mij net zo goed gaan hardlopen als naar de sportschool. Die heb je eigenlijk alleen maar nodig voor spierontwikkeling.

Roodkapje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Roodkapje » 02 apr 2007 01:35

dorine88 schreef:@ Andre

Je kunt op twee manieren vetverbranden: door aerobe verbranding (cardiovasculaire traning) ga je na 20 minuten over op vetverbranden. Je lichaam komt pas aan de vetvoorraad als je calorieën uit je voeding die je die dag gehad hebt op is. Dus als je meer calorieën gaat verbruiken dan je gehad hebt.

De tweede manier is je voedselinname controleren en aan krachttraining (anaerobe verbranding), waardoor je spiergroei krijgt. Meer spieren verbruiken meer energie (= calorieën), waardoor je basisstofwisseling omhoog gaat. Alle beweging die je dan doet, kost meer energie dan waneer je alleen aerobe training doet.

Hieruit volgt dus ook logisch, dat het beste tijdstip om te trainen (aeroob) 's morgens is als je opstaat voordat je hebt gegeten, of nadat je iets lichts (eiwitten) hebt gegeten, afhankelijk van hoe lang je training duurt. Dat is het meest rendabel. Een goede training behoort uit zowel anaerobe als aerobe verbranding te bestaan: je moet dus zowel je spieren trainen dmv krachttraining als bijv. hardlopen om extra vet te verbranden.

Zie ook: http://www.mannen-gezondheid.com/vet-verbranding.html

En daar staat hetzelfde verhaal over crashdiëten etc. dat ik al eerder van http://www.slank-en-sterk.nl/ postte. Van crashdiëten verlies je vocht en spiermassa, geen vet. Als je vet wilt verbranden moet je gaan sporten en je voedingspatroon aanpassen. Van alleen matig eten ga je niet langdurig afvallen. That's the way it is.

Terug naar “Archief”