Huis kopen!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Huis kopen!

Berichtdoor Marnix » 18 mar 2010 09:53

Mortlach schreef:Zelfs daar kijk ik naar uit. Ik heb gelukkig hulp van een hoop vrienden.

Moet ook maar een lijstje maken met dingen die ik nodig heb: lampen, strijkplank+ijzer, frituurpan, keldingkast... Wordt nog leuk.

Hm ja, verhuizen is nog best een dure hobby... Ikea doorlopen is wel verstandig, daar kan je alles wat je nodig hebt ongeveer krijgen, voor niet teveel geld :) En verder in je omgeving rondkijken (lampen hebben we bijv. gekregen) en marktplaats (daar heb ik dan bijv. goedkoop een ruime kledingkast, eettafel met stoelen etc. vandaan) is ook wel aan te raden :)

En het klussen kost tijd enzo... maar het is wel leuk want daarmee wordt het echt je eigen huisje, met je eigen bedachte kleuren enzovoorts :)

Mortlach schreef:
LeChat schreef:Inderdaad een bekende tactiek om je enthousiasme niet te laten merken en flink commentaar te leveren, want daarmee kun je de prijs drukken :) Alleen sommige mensen zijn zó enthousiast en open dat ze het niet voor zich kunnen houden...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat gedeelte bijzonder vervelend vond en vind. Oneerlijk/onoprecht doen vanwege een beetje geld? [-X

Maar de kogel is door de kerk, en ik kan op zoek naar een passende hypotheek. Eindelijk weer eens tijd voor een leven ipv 20 uur per week in de trein te zitten.

Hm ja, heerlijk... ik zit nu 5 dagen in de week ruim 3 uur in de trein... gisteren na het klussen in Hilversum blijven slapen en daarna naar mijn werk gelopen.... in 20 minuten... als ik een fiets heb doe ik het in 5 minuten... heerlijk :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 mar 2010 10:20

Marnix schreef:Hm ja, heerlijk... ik zit nu 5 dagen in de week ruim 3 uur in de trein... gisteren na het klussen in Hilversum blijven slapen en daarna naar mijn werk gelopen.... in 20 minuten... als ik een fiets heb doe ik het in 5 minuten... heerlijk :)

Ja, uit zo'n situatie kom ik ook. 08:00 de deur uit, 20:30 weer thuis, als alles meezit met de trein. Straks als het goed is 9:45 de deur uit. 18:45 thuis. Scheelt nogal :mrgreen:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 mar 2010 10:26

Mortlach schreef:
Marnix schreef:Hm ja, heerlijk... ik zit nu 5 dagen in de week ruim 3 uur in de trein... gisteren na het klussen in Hilversum blijven slapen en daarna naar mijn werk gelopen.... in 20 minuten... als ik een fiets heb doe ik het in 5 minuten... heerlijk :)

Ja, uit zo'n situatie kom ik ook. 08:00 de deur uit, 20:30 weer thuis, als alles meezit met de trein. Straks als het goed is 9:45 de deur uit. 18:45 thuis. Scheelt nogal :mrgreen:

wat zijn dat voor tijden??? :shock:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 mar 2010 11:01

Tja... niet iedereen werkt van 9 tot 5... Mortlach blijkbaar van 10-6 ofzo?

Ik werk zelf meestal wel van 9-5... dan sta ik om 10 over 7 op.... en ben ik vaak tussen kwart voor 7 en 7 weer thuis. vervelend als je dan nog moet koken, 's avonds ook weer je verplichtingen hebt enz. Altijd weer haasten om op tijd te komen, snel eten etc. En je avond is kort dus ik slaap vaak niet heel vroeg, moet er wel weer redelijk op tijd uit... en dus slaap ik geregeld te weinig...

Binnenkort kan ik als het goed is om kwart over 8 uit bed en ben ik om 10 over 5 weer thuis. Heerlijk!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 mar 2010 12:03

Marnix schreef:Tja... niet iedereen werkt van 9 tot 5... Mortlach blijkbaar van 10-6 ofzo?

Ik werk zelf meestal wel van 9-5... dan sta ik om 10 over 7 op.... en ben ik vaak tussen kwart voor 7 en 7 weer thuis. vervelend als je dan nog moet koken, 's avonds ook weer je verplichtingen hebt enz. Altijd weer haasten om op tijd te komen, snel eten etc. En je avond is kort dus ik slaap vaak niet heel vroeg, moet er wel weer redelijk op tijd uit... en dus slaap ik geregeld te weinig...

Binnenkort kan ik als het goed is om kwart over 8 uit bed en ben ik om 10 over 5 weer thuis. Heerlijk!

Ik werk van 10:00 tot 18:30, vanwege de samenwerking met Engeland en het tijdsverschil tussen ons en hen. Ik slaap als het aan mij ligt 10 uur per nacht, maar dat haal ik dus nooit door de weeks, binnenkort dus misschien wel wat vaker.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 mar 2010 13:00

Klussen in je eigen huis is inderdaad best leuk (al hebben wij niet eens veel hoeven doen en vooral veel fam. en vrienden ingeschakeld), het wordt dan echt zoals jij het wilt hebben.

Of verhuizen duur is, ligt aan hoeveel je te verhuizen hebt... Ik ben een paar x vanuit een kamer verhuisd (telkens naar iets groters, dus wel de volgende x meer spullen) en leende dan een busje van bekenden of huurde er eentje, zodat het alleen benzine en (in het laatste geval) daghuur kostte. Viel mij toen mee!
Als je vanuit huis voor 't eerst op jezelf gaat en je koopt nieuwe meubels enzo worden die vaak gratis of voordelig bezorgd, dus dat scheelt weer. Dat geldt natuurlijk niet als je tweedehands koopt of bij een zaak die die service niet biedt.

Anyway, succes, Mortlach! En hopelijk heb je straks inderdaad tijd over, al zal het 'gat' zich vanzefl wel vullen :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 mar 2010 13:38

Ja, dat valt wel mee... maar al dat klussen kost zo veel geld :D Verf, verfspullen, gereedschap enzovoorts... eventuele uitbreiding van je huisraad erbij...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 mar 2010 13:49

En gordijnen... die zijn pas duur :shock: Daar verkijk je je echt op, per meter valt het wel mee, maar je hebt doorgaans veel meer meters nodig dan je zou denken (althans dat was onze ervaring).

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 mar 2010 14:23

Hm ja... zeker als je ze op maat laat maken.... ligt er ook aan waar je ze koopt. Als je ze bij de IKEA haalt en ze zelf op maat maakt, is het nog wel redelijk betaalbaar... Maar als je dat laat doen bij een wat duurdere zaak kost het je heel veel geld!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 18 mar 2010 17:10

Klussen en verhuizen is meeegadruk. Maar vooral erg leuk!

* gaat snel weer verder met inpakken van de dozen *

Zaterdag ga ik al over!!! :mrgreen: :mrgreen:
pobody's nerfect

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 mar 2010 20:02

Leuk Jo'tje!
Wij hebben geen gordijnen, da's nog goedkoper (nouja, al kostte onze raambekleding denk ik meer dan wanneer ik gordijnen had genomen)
En verhuizen kost idd een hoop. Al die verf en materialen, dat valt me toch steeds weer tegen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 18 mar 2010 22:45

Marnix schreef:Hm ja... zeker als je ze op maat laat maken.... ligt er ook aan waar je ze koopt. Als je ze bij de IKEA haalt en ze zelf op maat maakt, is het nog wel redelijk betaalbaar... Maar als je dat laat doen bij een wat duurdere zaak kost het je heel veel geld!

Ik heb leonnnn héél lief aangekeken (dreesjuh van de chat), dus daar ga ik binnenkort een afspraak mee maken :wink: Die maakt ze voor me op maat en komt ze ook bij me ophangen :D Heb ik toch nog wat goeds over gehouden van die leuke chatperiode op Refoweb 8) :mrgreen:
Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 mar 2010 15:56

Leuk! :)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 mar 2010 11:58

Wij hebben onze lange gordijnen besteld bij Kwantum of Leen Bakker (zitten hier naast elkaar en ik kan ze niet uit elkaar houden). We wilden van die ringen erin gestanst (in plaats van een gordijnrail hebben we dus een roede) en dat kun je moeilijk zelf doen... Maar qua lengte hadden we ze beter zelf op maat kunnen maken, inderdaad. Toen de gordijnen (voor de voor- en achterkant van de kamer) binnen waren, bleken die van de voorkant iets van 30 cm te lang... verkeerd opgemeten in het atelier, want de maten hadden we wel goed opgegeven. Toen heeft mijn moeder ze alsnog op maat gemaakt, want als je ze dan terug moet sturen duurt 't weer x langer, dit ging sneller :). We waren allang blij dat ze te lang waren en niet te kort...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 mar 2010 12:31

Precies. En leuk! Ik vind grodijnrails zelden mooi.... en roedes wel heel gaaf!

Terug naar “Archief”