Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rolf

Re: Opmerkelijke nieuwtjes (deel 2)

Berichtdoor Rolf » 25 jul 2009 12:44

Rust
M.b.t. voorgaande post, rust verdwijnt steeds meer, o.a. door toenemende
mobilisatie. Van inwoners uit Zeeland (en zuidelijk ZH) hoorde ik dat sinds de
vaste verbindingen de rust daar ook minder is geworden. Het gemeentebestuur,
en ook de plaatselijke bevolking, kan wel enige invloed uitoefenen.

Noord-Korea
Wapens testen op kinderen.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 02 aug 2009 01:35

Terecht natuurlijk dat mensen die op zondag willen reizen daartoe gewoon een redelijke gelegenheid krijgen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 aug 2009 14:23

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/214535

UTRECHT - Tommy P. uit IJsselstein moet vier jaar de gevangenis in voor het doodrijden van de 22-jarige Priscilla Visser uit Houten.

De 30-jarige man had geen rijbewijs en was onder invloed van drugs en alcohol toen hij vorig jaar oktober de studente doodreed.

De rechtbank bepaalde vanmiddag ook dat Tommy P. vijf jaar niet mag autorijden en de rechter wil dat hij in de gevangenis afkickt.

Het Openbaar Ministerie had vijf jaar cel geëist, plus 45.000 euro smartegeld. Over het smartegeld is nog geen uitspraak gedaan.

De familie van Priscilla heeft de Priscilla Visser Foundation opgericht. Daarmee willen ze mensen helpen die een dierbare verliezen door een verkeersongeval.

Dit vindt ik echt bizar he... 4 jaar. Wat is dit? niks.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 04 aug 2009 18:05

Evelien schreef:Dit vindt ik echt bizar he... 4 jaar. Wat is dit? niks.

Er wordt over meer dan alleen 4 jaar celstraf gesproken... Of ik het weinig/ genoeg/teveel vind, doet even niet terzake.

Wat men wel vaak lijkt te vergeten, is dat het een ieder kan overkomen, hoeveel mensen stappen er wel niet eens met een glas of 2...3...4... nog achter het stuur en denken dan vaak juist : Het rijden kan nog wel! Die mensen zijn net zo goed schuldig.
Al geef je de dader 20 jaar cel, het slachtoffer zal er niet levend door worden. Daarbij gaat het in deze zaak, waarschijnlijk om dood door schuld. Dat weegt minder zwaard dan dood door opzet e.d.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 aug 2009 18:24

Als je geen rijbewijs hebt, moet je nooit en te nimmer achter het stuur gaan zitten. Dan komen de drugs en alcohol er nog bij. het stomste is om na 4 glazen bier of meer nog te gaan rijden. Zorg maar dat er iemand dat BOB is en anders blijf je zelf maar nuchter.

4jaar is weinig, ondanks ook het afkicken. 5 jaar neit mogen rijden is helemaal belachelijk weinig. Als hij 4 jaar moet zitten kan hij sowieso niet rijden en dan mag hij nog een jaartje niet rijden. Ik zou die 5 jaar achter die 4 jaar aanplakken, dus er 9 jaar van maken.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 04 aug 2009 18:24

Iedereen kan het overkomen??? :shock:

Je bent gewoon een stommerd als je onder invloed van drugs en alcohol, en in dit geval ook nog zonder rijbewijs, achter het stuur stapt.
En zeker als je dan ook nog een ongeval veroorzaakt moet er streng gestraft worden.

Overigens vind ik deze straf helemaal zo mild nog niet.
Ik weet van een geval waarbij een jongen veel te hard reed, een ongeval kreeg waarbij zijn vriendin die bij hem in de auto zat omkwam en die er af kwam met een straf gelijk aan zijn voorarrest.
Een jaartje extra om eens te bezinnen wat hij eigenlijk heeft gedaan had niet verkeerd geweest denk ik, want die jongen rijd nu gewoon weer als een gek.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Riska

Berichtdoor Riska » 04 aug 2009 19:08

Hij krijgt 4 jaar gevangenisstraf en daarna begint pas de ontzegging van de rijbevoegdheid.

Verder vind ik dat je geen druppel alcohol mag drinken als je nog rijden moet.
Idem drugs en wat medicijnen betreft: even goed opletten of rijden gevaarlijk is of niet.

Iedereen het overkomen? Nee, als je je verstand gebruikt niet.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 aug 2009 19:15

Wullimpie schreef:Iedereen kan het overkomen??? :shock:

Je bent gewoon een stommerd als je onder invloed van drugs en alcohol, en in dit geval ook nog zonder rijbewijs, achter het stuur stapt.
En zeker als je dan ook nog een ongeval veroorzaakt moet er streng gestraft worden.

Overigens vind ik deze straf helemaal zo mild nog niet.
Ik weet van een geval waarbij een jongen veel te hard reed, een ongeval kreeg waarbij zijn vriendin die bij hem in de auto zat omkwam en die er af kwam met een straf gelijk aan zijn voorarrest.
Een jaartje extra om eens te bezinnen wat hij eigenlijk heeft gedaan had niet verkeerd geweest denk ik, want die jongen rijd nu gewoon weer als een gek.

Tja, ik weet het nog zo net niet hoor. Een jaar (extra) gevangenisstraf kan je hele leven verwoesten. Probeer nadien nog maar eens een baan te vinden, bijvoorbeeld. En ja, ik weet het, het slachtoffer en de nabestaanden hebben allemaal levenslang, maar ik denk dat rechters prima in staat zijn te beoordelen welke straf gepast is.
In bovenstaand geval zou het misschien passender geweest zijn, als die kerel nu weer rijdt als een gek. Alhoewel, had die vriendin haar gordel om? Waarom deed de vriendin niets om haar vriend af te remmen? er komen talloze zaken kijken bij het bepalen van de strafmaat.

Deze eerste man wordt inderdaad vrij zwaar gestraft, aangezien hij fout op fout stapelde; en je kunt 4 jaar niks vinden, maar probeer je eens voor te stellen dat je vier jaar in de cel zit net terwijl je eerste (klein)kind geboren is. Niet dat ik nou medelijden voor de dader bepleit, maar de reflexmatige roep om zwaardere straffen mag ook wel eens kritischer bekeken worden.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 04 aug 2009 19:53

Obama vaker dan Bush met dood bedreigd
Dit vind ik wel erg. En dan gaat het mij niet om het kwantitatieve aspect van dit bericht. Maar het feit dat mensen iemand graag zouden willen ombrengen. Dat zegt wel genoeg over de goedheid van de mens: die bestaat niet. Van de goede mens hoef je zoiets niet te verwachten. Nee, dit bewijst wel hoe door en door slecht de mens is.
Obama heeft dingen waar ik het niet mee eens ben, waar ik niet blij mee ben. Maar hem een aanslag toewensen? Nee, daar voel ik totaal geen behoefte aan. Dat gaat véél te ver!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 aug 2009 21:30

Boekenlezer schreef:Obama vaker dan Bush met dood bedreigd
Dit vind ik wel erg. En dan gaat het mij niet om het kwantitatieve aspect van dit bericht. Maar het feit dat mensen iemand graag zouden willen ombrengen. Dat zegt wel genoeg over de goedheid van de mens: die bestaat niet. Van de goede mens hoef je zoiets niet te verwachten. Nee, dit bewijst wel hoe door en door slecht de mens is.
Obama heeft dingen waar ik het niet mee eens ben, waar ik niet blij mee ben. Maar hem een aanslag toewensen? Nee, daar voel ik totaal geen behoefte aan. Dat gaat véél te ver!

Zeker, geen tegenwerping daar, maar om nou meteen te zeggen dat "de goedheid van de mens" in zijn algemeenheid niet bestaat, dat is ook weer niet gerechtvaardigd. Ja, er zitten rotzakken tussen, maar voor elke rotzak zit er ook een oprechte, hardwerkende man of vrouw die zijn/haar naasten lief probeert te hebben.

Andere Jas
Mineur
Mineur

Berichtdoor Andere Jas » 04 aug 2009 21:34

Mortlach schreef:oprechte, hardwerkende man of vrouw die zijn/haar naasten lief probeert te hebben.

Da's het resultaat van opvoeding en morele vorming, mensenwerk die de slechte aard van mensen onderdrukt. Geen mens is goed uit zichzelf. ;)
'Was man nicht definieren kann, das sieht man als ein Fühlen an.'

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 aug 2009 21:53

Andere Jas schreef:
Mortlach schreef:oprechte, hardwerkende man of vrouw die zijn/haar naasten lief probeert te hebben.

Da's het resultaat van opvoeding en morele vorming, mensenwerk die de slechte aard van mensen onderdrukt. Geen mens is goed uit zichzelf. ;)

Ja, en? Je rekent mensen af om hun daden, niet om hun intenties.

Andere Jas
Mineur
Mineur

Berichtdoor Andere Jas » 04 aug 2009 22:06

Dat hangt ervanaf wat er is gebeurd, je beoordeelt op intentie of daad afhankelijk van de context. Maar het is beter de verwoorden door te zeggen dat de aard van de mens slecht is en dat goedheid alleen deze slechte aard kan afvlakken. De mens is van nature niet uit op het goede. :)
'Was man nicht definieren kann, das sieht man als ein Fühlen an.'

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 04 aug 2009 22:18

Riska schreef:Hij krijgt 4 jaar gevangenisstraf en daarna begint pas de ontzegging van de rijbevoegdheid.

Verder vind ik dat je geen druppel alcohol mag drinken als je nog rijden moet.
Idem drugs en wat medicijnen betreft: even goed opletten of rijden gevaarlijk is of niet.

Iedereen het overkomen? Nee, als je je verstand gebruikt niet.

Die laatste regel verwoord het goed, men denkt vaak dat men na 1 -2 glazen op, nog wel kan rijden, na die 2 glazen is het verstand al niet meer 100% procent functioneel. Vandaar dus mijn opmerking dat het iedereen kan overkomen. Er zijn nog altijd genoeg mensen, die iets hebben tegen beschonken bestuurders, maar zelf ook nog met 1 -3 glazen op, achter het stuur plaats nemen. Of dat mensen de regel hanteren als zij ergens zijn van, aan het begin van de avond mag ik wel één of 2 glazen.. het duurt nog een puur uur voor ik weg ga...

Voor mijzelf geldt ook de regel: dat je geen druppel alcohol mag drinken als je nog rijden moet
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Riska

Berichtdoor Riska » 04 aug 2009 22:27

Harm-J schreef:Voor mijzelf geldt ook de regel: dat je geen druppel alcohol mag drinken als je nog rijden moet

En dat bedoel ik dus precies: wie zijn verstand gebruikt drinkt niet als hij/zij weet dat hij/zij nog moet rijden. Geen druppel!

Terug naar “Archief”