VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: VOETBALGEKTE: wat doet het jou?

Berichtdoor Faramir » 06 jul 2010 19:37

JeeWee schreef:
jip_86 schreef:Wat probeer je nu te zeggen? Dat de kerk ook verzet is? Of vind je het erg dat je naar de kerk kan omdat de vergadering niet door gaat?

ZONDAGavond is de finale!

Liturgisch gezien dus op een maandag.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 06 jul 2010 21:25

Nederland gaat door naar de finale na een 3-2 overwinning!!

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 06 jul 2010 22:40

JeeWee schreef:
jip_86 schreef:Wat probeer je nu te zeggen? Dat de kerk ook verzet is? Of vind je het erg dat je naar de kerk kan omdat de vergadering niet door gaat?

Excusez moi, dat had ik verkeerd gelezen :oops:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 jul 2010 22:56

JeeWee schreef:

Om half 9. Heb jij dan kerk? Wij niet hoor. 5 uur. Dus we kunnen hewoon twee keer. En die vergadering kan vast wel op een andere dag. Maar nee, jij hebt zo'n voetbalfobie dat daar niet over te praten valt. Dan is het weer "koning voetbal" want jij kan niet naar een vergadering.

@ evelien: natuurlijk mag je het jammer vinden maar wees eerlijk, het is ook gewoon omdat jullie niet van voetbal houden. Was dat wel zo geweest, dan hadden jullie ook wel gekeken, jullie zijn volgens bij niet principieel tegen voetbal maar vinden het niet interessant. En anderen wel dus tja, kring verplaatsen, opgelost?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 jul 2010 06:57

ik ben eerlijk en al was ik een voetbalfan, dan was kring gewoon door gegaan bij mij.

ik ben een grote fan van klassieke muziek/opera concerten. Als ik een bruiloft zou hebben van een familielid en op die dag komt een beroemd orkest spelen waar ik heen wil. Jammer, de bruiloft gaat voor.

Misschien niet een goede vergelijking, maar misschien zit ik net even iets anders in elkaar. Kan toch?

Ieder mag z'n menig hebben. d:)b

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 07 jul 2010 07:01

Marnix schreef:
JeeWee schreef:

Om half 9. Heb jij dan kerk? Wij niet hoor.

Wij hebben, net als zovelen in Nederland om half zeven kerk. Daarna is er preekbespreking.
"Sorry dominee en erger, met eerbied gesproken: sorry Here, nu even niet wat we hebben even een andere koning die belangrijker is".

Ik las vanmorgen weer iets in Openbaring 3 over de gemeente in Laodicea:
Zo dan, omdat gij lauw zijt, en noch koud noch heet, Ik zal u uit Mijn mond spuwen.

We kiezen zo makkelijk voor 'een beetje van mezelf een een beetje van Maggi'.
God vraagt radicale keuzes en wil niet op een gedeelde plek komen.
Dat verdient Hij ook niet.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 jul 2010 07:13

Nou, ik zit zondag nagelbijtend achter die tv, hoor. Maar ja, ik snap dan ook niets van dat hele zondag-mag-je-niets-doen-principe. En dat principe mag je echt hebben, uitvoeren en daar heb ik heel veel respect voor, want als je daarin gelooft, dan is dat belangrijk. Maar als anderen daar nou niet in geloven?

Sjonge. Nogmaals: als je eens over de grenzen kijkt, dan zal het je verbazen. Iedereen heeft andere interpretaties van de zondag, wat wel en niet kan. En reformatorisch NL is daarin best wel uniek. En dat mag, dat is prima, maar waarom zoveel drama en veroordeling? Ach, ik hoef het antwoord niet te weten, want ik zal het nooit snappen :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 jul 2010 07:16

Tja, dat zou jammer zijn dan. Wij hebben 's avonds geen kerk / preekbespreking, kan gewoon 2x naar de kerk en 's avonds voetbal kijken. En dat geld denk ik voor verreweg de meeste mensen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 jul 2010 07:27

wij gaan zondagavond uit eten :-oo

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 jul 2010 07:27

:mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 07 jul 2010 09:06

geweldig dat voetbal, kan ik op mijn gemak boodschappen doen en in de bioscoop is het ook heelijk rustig :lol:
jammer dat de buren soms zo'n pestherrie maken 8)
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 07 jul 2010 09:15

JeeWee, nou impliceer je wéér dat voetbalkijkende mensen God op een lagere plaats zetten dan voetbal. Mijns inziens onterecht. Jij dénkt dat voetbal kijken en geloven niet samen kan gaan blijkbaar, maar wil je alsjeblieft eens stoppen met het (indirect) veroordelen van keuze van anderen?

Bovendien vind ik het behoorlijk hypocriet: als NL eruit had gelegen na gisteren was het allemaal mooi en goed, want dan hebben 'wij' geen last van die finale op zondag. Dat die finale hoe dan ook op zondag wordt gespeeld doet dan blijkbaar niet ter zake, als 'wij' er maar niets van zien. Dat is toch krom?

Wij hebben zondagavond trouwens een afspraak. (met een andere RW'er :P) Eens kijken wat we nog van het voetbal meekrijgen :wink:
pobody's nerfect

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 07 jul 2010 09:17

Galateia schreef: Maar ja, ik snap dan ook niets van dat hele zondag-mag-je-niets-doen-principe.

Een heel andere discussie: Op zondag mág ik alles en op zondag hóef ik al die dingen niet te doen die ik door de week wel moet doen. De zondag heeft God aan mij gegeven ter bescherming van me zelf om niet in allerlei dingen vand e werld door te slaan.

Juist de zondag is een uitgelzen dag waarop God met mij bezig wil zijn en ik met God en Zijn dienst bezig mag zijn...
Ik kan met de beste wil van de wereld niet inzien dat de hele GEKTE ROND VOETBAL ook maar iets te maklen heeft met het leven tot Gods eer...

Maar goed, als er mensen zijn die die ruimte wél van God hebben gepakt: het zei zo...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 07 jul 2010 09:20

Ga toch fietsen, of mag dat ook niet? ;)
Ik heb het idee dat je een beetje op de verkeerde stoel gaat zitten zo langzamerhand.
pobody's nerfect

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 07 jul 2010 09:22

Jo'tje schreef: JeeWee, nou impliceer je wéér dat voetbalkijkende mensen God op een lagere plaats zetten dan voetbal.
Niemand kan twee heren dienen. En God deelt Zijn plaats niet met iets of iemand anders.
Voor alle duidelijkheid: het gaat hier over voetbalGEKTE!

Jo'tje schreef: Bovendien vind ik het behoorlijk hypocriet: als NL eruit had gelegen na gisteren was het allemaal mooi en goed, want dan hebben 'wij' geen last van die finale op zondag.
Onzin. Ik ben dit topic gestart al voordat de eerste wedstrijd werd gespeeld. Dus het gaat om de hele gekte er omheen en niet allen om de wedstrijd op zondag.

Jo'tje schreef:Dat die finale hoe dan ook op zondag wordt gespeeld doet dan blijkbaar niet ter zake, als 'wij' er maar niets van zien. Dat is toch krom?
Dat is ook niet wat ik zeg. Dat er überhaupt gekte rond sport ontstaat en dat wij daar kennelijk gewoon aan meedoen en dat ook normaal vinden. Dát is krom.

Terug naar “Archief”