Kinderwens deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Tuinfluiter » 31 aug 2011 08:46

Wat een verdriet Saartje...
Dikke knuffel hoor!
Hopelijk mag het snel wat beter gaan.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 20 sep 2011 20:27

Lieve Saartje, ik lees het nu pas, maar ik wil je ook onwijs veel sterkte toewensen om dit grote verdriet met je mee te moeten dragen... Samen met je man...
Afbeelding

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 21 sep 2011 20:23

Heel veel sterkte Saartje!!! Ik bid voor je!

Martha89
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Martha89 » 13 dec 2011 14:05

Ik ben nieuw hier, en ik heb niet echt een vraag, maar ik wil gewoon mijn verhaal even kwijt.

We zijn nu ruim 10 maanden getrouwd, en een kindje is vanaf het begin heel erg welkom geweest. Maar tot nu toe is die wens helaas niet in vervulling gegaan. Ik ben altijd al erg onregelmatig ongesteld geweest, de ene keer 5 weken, dan weer 9 weken, er is geen pijl op te trekken. Daarnaast gebruik ik sinds ons trouwen de ladycomp, omdat ik hoopte wat inzicht in mijn cyclus te krijgen, maar door de onregelmatigheid vind ik het toch niet altijd heel duidelijk.
Als ik in de geschiedenis terug kijk, heb ik lang niet elke maand een eisprong gehad, dan ging mijn temperatuur gewoon niet omhoog. En dan werd ik na verloop van tijd wel ongesteld..
Ik ben vorige maand al naar de HA geweest, om eens te vragen hoe het zat, en hij wil me met een jaar pas doorsturen naar de gyn.
Elke maand is weer een teleurstelling, en ik moet zeggen dat het wel aan me vreet. Mijn man en ik zijn beiden dol op kinderen, en als het dan niet lukt, dan voel je je falen. Aan de andere kant denk ik dan van, we zijn nog niet eens een jaar getrouwd, wat zeur ik.. Maar toch blijft het knagen..
Gelukkig heb ik een fantastisch lieve man, die me erg steunt, als er weer een teleurstelling is, dan scheelt een hoop..
Zijn er meer mensen die dit herkennen?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 dec 2011 14:19

Als je al 10 maanden getrouwd bent en vanaf het begin van t trouwen al bezig om kinderen te krijgen dan vindt ik die HA ook niet echt heel sympathiek, en ook omdat je daarnaast ook een onregelmatige cyclus heb.
Sterkte hierin, ik weet hoe het voelt om elke maand weer die teleurstelling te moeten verwerken *knuffel*.

Mijn man en ik hebben ook iets langer moeten wachten voordat we zwanger werden (bijna 2 jaar, we kwamen op onze trouwdag er achter dat we zwanger waren heel bijzonder).

Martha89
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Martha89 » 13 dec 2011 15:26

@ Evelien:

Hebben jullie verder geen behandelingen ondergaan? Wat een wonder zeg, idd heel bijzonder! Ik weet ook wel dat het bij ons ook nog kan, maar je hebt soms zoiets van, waarom lukt het niet?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 dec 2011 15:53

Martha89 schreef:@ Evelien:

Hebben jullie verder geen behandelingen ondergaan? Wat een wonder zeg, idd heel bijzonder! Ik weet ook wel dat het bij ons ook nog kan, maar je hebt soms zoiets van, waarom lukt het niet?

Nee, wij hebben geen behandeling ondergaan. Wel hadden we met elkaar er over om afgelopen zomer contact te zoeken met de HA enzo. Maar zo ver is het niet gekomen. We weten dus niet of we nog een 2e kunnen krijgen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 dec 2011 16:13

@Martha Moeilijk is dat... Wij hebben ook ruim 2,5jaar moeten wachten tot we eindelijk zwanger waren na 2 jaar jaar en 4 maanden zijn wij naar de HA gegaan en die maand erna was ik ineens zwanger heel wonderlijk verdrietig genoeg is dit een miskraam geworden. Weer een maand later mocht ik voor de 2de keer zwanger raken en dat is allemaal goed gegaan. Hoe moeilijk het ook is geef de moed niet op. Hopelijk mogen jullie ook snel een kindje verwachten.
Het is wel normaal dat een HA je pas na een jaar door stuurt al is dat niet leuk als je zo graag een kindje wilt.
Heel veel sterkte!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 dec 2011 16:14

Hangt wel van je leeftijd af.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 dec 2011 16:16

Evelien schreef:Hangt wel van je leeftijd af.

Dat zou goed kunnen hoor dat durf ik niet te zeggen. Maar normaal gezien sturen ze je pas na een jaar door naar de gyn.

Martha89
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Martha89 » 13 dec 2011 16:30

liefie schreef:@Martha Moeilijk is dat... Wij hebben ook ruim 2,5jaar moeten wachten tot we eindelijk zwanger waren na 2 jaar jaar en 4 maanden zijn wij naar de HA gegaan en die maand erna was ik ineens zwanger heel wonderlijk verdrietig genoeg is dit een miskraam geworden. Weer een maand later mocht ik voor de 2de keer zwanger raken en dat is allemaal goed gegaan. Hoe moeilijk het ook is geef de moed niet op. Hopelijk mogen jullie ook snel een kindje verwachten.
Het is wel normaal dat een HA je pas na een jaar door stuurt al is dat niet leuk als je zo graag een kindje wilt.
Heel veel sterkte!

Dank je wel voor jullie medeleven. Ik ben zelf 22 dus nog erg jong, maar dat maakt het niet minder moeilijk..! We hopen en bidden er veel om, en als het met een jaar niet gelukt is, willen we wel doorverwezen worden, al is het alleen maar om te weten of er iets aan de hand is... Was jij ook onregelmatig ongesteld, of niet?

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 13 dec 2011 19:57

Ik kan me voorstellen dat elke maand nu een teleurstelling is. De één is, om het zo maar te zeggen, binnen no time zwanger en jullie niet. Mijn man en ik zijn ook dol op kinderen, bij ons is een kindje daarom ook heel welkom! Maar, wij zijn nog maar een half jaar getrouwd, dus ik maak me nog geen zorgen. Wat zegt de huisarts dan over je onregelmatige cyclus? Want 't kan dus wel zo zijn dat je geen eisprong hebt of dat je niet kunt berekenen wanneer je een eisprong hebt..
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 dec 2011 22:15

Sterkte Martha89. Ons verhaal is erg anders maar toch weet ik hoe je je voel. Hoop dat je niet eens naar de huisarts hoeft over een paar maanden....

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 14 dec 2011 09:26

Sterkte Martha89! Ik weet wat het is, iedere keer weer een teleurstelling. Zeker als je onregelmatig bent, hoop je toch dat de menstruatie uitblijft omdat je zwanger bent. Maar als het dan na een aantal weken toch komt, is dat echt heel naar.
Maar: blijven hopen, hoor! Wij hebben na 6 jaar hopen en steeds teleurstellingen toch een dochter gekregen!

Onze dominee bad afgelopen zondag tijdens de doopdienst voor mensen die geen kinderen hebben, maar ook voor echtparen met 1 of 2 kinderen die er ook graag meer hadden gewild. Dat heb ik nog nooit gehoord en ik was daar erg blij mee! Nu is onze dochter bijna 3, dus ik probeer me er niet op te focussen, maar dat iemand daar aan denkt, doet toch wel goed!

Martha89
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Martha89 » 14 dec 2011 10:46

Maneah schreef:Ik kan me voorstellen dat elke maand nu een teleurstelling is. De één is, om het zo maar te zeggen, binnen no time zwanger en jullie niet. Mijn man en ik zijn ook dol op kinderen, bij ons is een kindje daarom ook heel welkom! Maar, wij zijn nog maar een half jaar getrouwd, dus ik maak me nog geen zorgen. Wat zegt de huisarts dan over je onregelmatige cyclus? Want 't kan dus wel zo zijn dat je geen eisprong hebt of dat je niet kunt berekenen wanneer je een eisprong hebt..

De HA vond dat ik nog vrij vroeg was, hij zei, er zijn genoeg stellen die na een jaar nog zwanger raken.. Heb wel aangegeven dat ik onregelmatig ben, en ook de temp.lijsten laten zien, maar hij vond het nog niet nodig denk ik.. En ik had zelf ook zoiets van, we zijn nog zo kort getrouwd, laten we er maar even mee wachten.. Wie weet komt het vanzelf.. Maar iedere maand wordt dat gevoel wel minder..

Terug naar “Archief”