Berichtdoor MissF » 07 aug 2009 13:24
Ik kan me toch heel goed voorstellen dat al die mooie spulletjes in een winkel aantrekkelijk zijn voor een klein kind. Wij denken hier allemaal op ons niveau, maar als je je in zo'n kind verplaatst dan snap je toch wel dat al die kleuren, vormen, geuren ontzettend mooi zijn voor een kindje? Ik zie het nu al met Jurian, die amper 7 maanden is, alles is zo mooi voor hem, en hij wil alles pakken. Daarom zorg ik nu altijd al dat ik of gewoon niet met hem ga winkelen, of boodschappen doen, of dat ik speelgoed van thuis meeneem of zijn beker met sap. En niet elk kind is hetzelfde. Ik kan me zo goed voorstellen dat Jurian ehct niet na 2 keer niet meer aan de batterijen bij de kassa komt, omdat hij dat dan echt allang vergeten is, en het elke keer weer mooi is. Boodschappen doen is toch niks aan voor een kindje? Winkelen al helemaal niet. Daarom heeft Jurian ook een papa, die dan maar boodschappen moet doen, of die dan maar voor hem zorgt als ik de boodschappen haal of winkel. Daarom krijg je toch samen je kindje en niet jij alleen als moeder? En dan eten we in de toekomst maar wat later i.p.v. 6 uur, omdat ik dan pas om 6 uur verse groenten kan halen omdat mijn man dan thuis is. En als ze wat ouder zijn is een eigen karretje natuurlijk fantastisch en zeker als ze zelf iets mogen pakken uit de rekken. Volgens mij zijn de tikken op vingers zo makkelijk te omzeilen. (en op dit moment doe ik dat door spullen weg te leggen, zodra ik Jurian op de grond leg, check ik om me heen of er iets ligt waar hij kwaad mee kan, dat leg ik dan op tafel ofzo. En als ik bij iemand ben waar het niet netjes is om spulletjes hoger te leggen, dan moet hij maar in de wagen ofzo blijven zitten. Alles om te voorkomen dat ik zo geirriteerd raak dat ik hem ooit uit irritatie een tik geef wat niet de bedoeling was, ik hoop zo van harte dat ik dat kan voorkomen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...