Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosaatje

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor rosaatje » 25 mar 2011 15:38

Vanmorgen met onze kleine meid nieuwe schoenen wezen kopen. Volgens de meetlat ging ze van maat 21 naar 24!!
Vond 24 wel erg ruim, maar anders zou ze de zomer niet doorkomen volgens de schoenenverkoopster....
Toch maar 23 gedaan. Ze moet ze nu gelijk aan, want haar oude schoentjes zitten echt te klein. De laatste weken zijn d'r voeten heel hard gegroeid...Wat zijn die schoentjes duur zeg. En ze had maar weinig keus, omdat ze smalle voetjes heeft....

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 25 mar 2011 20:49

Sophie77 schreef:Ben het helemaal met Galateia eens! Alle hulde voor Laura!

zo das zeker veel gegroeid zeg, 3 maten!
heb vorige week ook zomerschoenen gekocht voor dochterlief en hetzelfde probleem, ook smalle voeten en dan een hoge wreef. maar wat ik ook lastig vond is dat ze ongeveer een maat verschil in beide voeten heeft! nu heb ik 22 genomen, voor de rechter is dat nu goed maar voor de linker echt nog wel aan de grote kant. het waren indd ook dure schoenen, ik hoop maar dat ze er de zomer mee doorkomt, maar 23 was echt veel te groot voor haar linkervoet, dus das ook niks!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 mar 2011 20:52

Maat 22? Volgens mij hebben mijn kinderen echt mega voeten. Dochterlief heeft ook al maat 21/22 :lol: Zij had vanavond ineens bijna 40C koorts. Ik heb het vermoeden dat er weer een blaasontsteking sluimert, dus maandag maar even een plasje wegbrengen.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 25 mar 2011 22:01

Hier heeft dochterlief maat 19. Zomerschoenen koop ik niet eerder dan wanneer deze niet meer passen (lage, dichte schoentjes)
Ajl, hoe is het nu met Hugo, heeft hij nog pijn oid?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 mar 2011 22:11

Dank je voor het vragen! Eigenlijk gaat het prima! De eerste week was het pijnlijk, maar ik hoor hem er niet meer over. Al merk ik wel dat hij tijdens de verzorging erg bang is voor de pijn terwijl het volgens mij geen pijn meer doet.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 25 mar 2011 22:17

Dat bang zijn was hier ook heel lang "een probleem" . En nu soms nog krimpt hij ineen met de verzorging. Lijkt wel een reflex. Bij H is het nu ook nog wel gevoelig denk ik, het moet nog wel 'harden'. Het is sowieso gevoelig/dunne huid.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 26 mar 2011 00:11

LauraC schreef:
Galateia schreef:Ah, dat is dan toch nog jammer, maar ja: wel een week eerder. Is weer mooi meegenomen! En is hij dan een tijdje vrij, of moet hij dan weer terug naar jullie oude woonplaats? Hoe gaan jullie dat eigenlijk doen: komt hij dan alleen in het weekend naar huis?

Voor zover ik weet is hij dan 2 weken vrij...maar niets staat vast, heb ik de afgelopen 7,5 jaar geleerd ;) Daarna gaat hij idd in de oude woonplaats aan het werk. We zien hem dan, als financien en tijd het toelaten. Ws om de 2 weken ofzo. Hij werkt nl onregelmatig en diensten dus het kan zijn dat hij dan eens een week vrij is, en dan weer 2 weken weg moet om daarna 3 weken diensten te werken.

Is zo'n baan in principe gewoon tot je 65e?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 mar 2011 08:30

Ik meen me te herinneren, dat LauraC wel eens heeft verteld, dat hij al op jonge leeftijd 'met pensioen' kan gaan? Of heb ik het nu mis en ben ik in de war?

Maar dan nog blijft het zwaar, lijkt mij. In deze jaren waarin je je kinderen groot brengt, pfoe, ik zou mijn man laten kiezen: zijn gezin of zijn baan. En daarom heb ik ook zo grenzeloos veel bewondering voor LauraC, omdat ik dat zelf gewoon echt niet op zou kunnen brengen! Ze boksen het zo toch maar even samen voor elkaar als gezin. Dan ben je gewoon samen volgens mij een soort van onoverwinnelijk :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 mar 2011 12:35

Galateia schreef:Ik meen me te herinneren, dat LauraC wel eens heeft verteld, dat hij al op jonge leeftijd 'met pensioen' kan gaan? Of heb ik het nu mis en ben ik in de war?

Maar dan nog blijft het zwaar, lijkt mij. In deze jaren waarin je je kinderen groot brengt, pfoe, ik zou mijn man laten kiezen: zijn gezin of zijn baan. En daarom heb ik ook zo grenzeloos veel bewondering voor LauraC, omdat ik dat zelf gewoon echt niet op zou kunnen brengen! Ze boksen het zo toch maar even samen voor elkaar als gezin. Dan ben je gewoon samen volgens mij een soort van onoverwinnelijk :mrgreen:

:mrgreen: Ik zal 't hem vertellen ;) In principe kan hij met z'n 43ste met 'pensioen'. En dit is maar voor 2 jaar, dat heen-en-weer gereis. Dan mag hij weer overplaatsing aanvragen en zal hij dichter in de buurt komen werken (een van de redenen waarom we hier zijn gaan wonen is dat er 3 basissen op minder dan een half uur hiervandaan liggen). Dus hopelijk slechts 2 jaar aanpoten en dan weer heerlijk altijd samen. Ik vind het zieliger voor Michael dan voor mij hoor, ik ben sowieso een beetje een 'einzelganger' dus ruimte in ons huwelijk daar kan ik mee leven ;)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 26 mar 2011 12:49

wel fijn, ik zou het echt niet kunnen. heb gelukkig een man met een '8 tot 17' baan en komt tussen de middag nog thuis eten ook :oops:
Vind het echt wel knap hoe jullie dat zo doen!!!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 mar 2011 14:25

Wauw, da's helemaal lekker lammetje! Het scheelt natuurlijk ook hoe ver weg hij werkt. Mijn man werkt hier 3 kwartier rijden vandaan, officieel zijn de werktijden wel van half 9 tot 5, maar in principe moeten projecten gewoon af, dus soms is het heel laat 's avonds of heel vroeg 's morgens.
maar ik geniet er nog van, want zodra zijn eigen bedrijf zo winstgevend is dat hij stopt met bij een baas werken, heeft hij waarschijnlijk helemaal aparte werktijden, vooral op woensdag, vrijdag en zaterdag. al is het grote voordeel dat hij dan mooi Jurian kan halen en brengen van en naar school, ook tussen de middag. lijkt me weer ideaal :D

Jurian gaf gisteravond zelf aan dat hij naar bed wilde. We waren helemaal verbaasd :) Hij had 's middags van 3 ot 5 geslapen, dus hij mocht 's avonds een poos opblijven. Maar om 8 uur zei hij:' mama, ik naar bed, ik slapen.' En hij klom de trap op en stond voor zijn bedje te springen dat hij erin wilde :shock: vanmiddag alweer. Ik had al gezegd dat hij eerst even moest slapen voor hij naar opa's feestje kan vanmiddag, dus is hij keurig zelf naar boven gegaan en stond alweer klaar voor zijn bedje. Ideaal kind ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 mar 2011 18:09

Manlief hier werkt 3 dagen per week, 2 dagen van ongeveer 7 tot 16:30 en 1 dag van ongeveer 10/11 tot 16:30 (hij mag de uren een beetje flexibel indelen, nu komt dit het beste uit). En dat is meer dan genoeg :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 26 mar 2011 22:18

Ik zou er ook niet tegen kunnen, zoveel alleen zijn... Ik vind het al pittig dat manlief nu van 5.30-18.00 uur en op zaterdagochtend weg is. Dus: respect Laura!
Timon heeft het regelmatig over Michael en z'n papa die met het vliegtuig weg is, maar gelukkig is z'n mama er om met hem te spelen :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 mar 2011 22:25

Haai schreef:Timon heeft het regelmatig over Michael en z'n papa die met het vliegtuig weg is, maar gelukkig is z'n mama er om met hem te spelen :wink:

En hoe :mrgreen:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 26 mar 2011 22:32

LauraC schreef:
Haai schreef:Timon heeft het regelmatig over Michael en z'n papa die met het vliegtuig weg is, maar gelukkig is z'n mama er om met hem te spelen :wink:

En hoe :mrgreen:

:lol:

Terug naar “Archief”