Boekenlezer schreef:maboc schreef:Hier schrik ik wat van. ...
Wat valt hieraan te schrikken? Waarom zou ik zo nodig geconfronteerd moeten worden met die onfrisse bedoening? Mag dat voor mij misschien bespaard blijven?
In Nederland ben je onderhand raar als je tegen dit soort dingen bent, en normaal als je roept:
"Wel ja joh, het moet allemaal kunnen." Ook op dit forum wordt dat door menigeen verdedigd. Het is gewoon een schande!
In
Rusland zijn ze vooralsnog wijzer dan hier in dit opzicht.
Ik schrik niet zo zeer van het feit dat je kennelijk niet zo op homofilie bent gesteld, ik schrik meer van het feit dat je zegt :"Openlijke homoseksuele uitingen behoren verboden te zijn, evenals homoseksuele omgang."
Het is in onze grondwet verankerd...je mag homo zijn in Nederland.
Als je met onfrisse bedoening verwijst naar "homo-ontmoetingsplaatsen" waar openlijk de liefde wordt bedreven snap ik wel wat je bedoelt daar kijk ik liever ook niet naar. Maar....dat geldt net zo zeer voor heterosexuele openbare "acties".
Als 2 mannen of vrouwen echter hand in hand of gearmd door de stad lopen is dat niet onsmakelijk of onfris (in mijn beleving), het is een oprechte uiting van de liefde naar de ander.
Daarnaast .... een schande?
Het is een schande dat wij wel mensen op de maan kunnen plaatsen, maar niet in staat zijn op deze wereld in vrede met elkaar te leven.
Het is een schande dat wij wel met een druk op de knop naar Bangkok kunnen bellen, maar niet in staat zijn de honger op zovele plaatsen te stillen.
Het is een schande dat in NL er ongeveer 315 artsen per 100000 bewoners is, en in ik noem maar wat Bangladesh dat er ongeveer 26 zijn.
Dat je in Nederland openlijk homosexueel mag/kan zijn is op zijn minst beschaving, maar in mijn optiek een zege.
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)