jas schreef:Loezje schreef:Er wordt op refoweb ook vaak gezegd dat het evangelie niet wordt gepreekt in de GGiN, maar dat is
niet waar. Nooit goed geluisterd waarschijnlijk...

Er wordt in de GGiN een evangelie gepreekt voor verslagenen van geest, maar die verslagenheid moeten ze wel zelf meenemen, en nog een paar dingen hoor, 't is een heel boodschappenmandje toch nog.
Zij zijn het volk wat in duisternis wandelt en geen Licht zien. En dat zeggen ze dan ook graag, dat het duister is. Dat schijnt een teken van echtheid te zijn. Zeer onbijbels allemaal. Laat je niet verleiden door die leer Loezje, want het lijkt allemaal heel echt en betrouwbaar maar het is het niet.
Jas, bedankt voor je waarschuwing, maar ik kan het nog steeds geen onbijbelse leer vinden... Hoe je bij het 'geen Licht zien' komt, begrijp ik ook niet, maar dat is zeker onbijbels, dat ben ik met je eens

. Dat Licht is er wel degelijk.
Eigenlijk vind ik dat de GGiN een hele gemakkelijke leer heeft: een mens hoeft er zelf hélemaal niets aan te doen... 't is allemaal genade. Eenmaal had de mens de vrije keus en hij heeft de dood gekozen. Nu is er nog een God die door genade mensen zalig maakt. Er zijn enkele kerken / geloven waar de mens eerst nog zelf een keuze moet maken; soms zelfs de zaligheid moet verdienen... wat wordt er dàn een druk op een mens gelegd... Een mens die sinds de zondeval dood is...
Voor alle duidelijkheid: hiermee zeg ik
niet dat een mens niet meer verantwoordelijk is of dat hij maar achterover kan leunen met de gedachte 'als ik uitverkoren ben hoef ik niks meer te doen en als ik niet uitverkoren ben kàn ik er niks meer aan doen'. De oproep tot bekering ligt er en dan kun je alleen maar bidden of de genade ook voor jou en mij mag zijn...
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...