Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Jannoek » 01 mei 2011 18:35

Kan me wel voorstellen dat je, als je al zo vroeg in de zwangerschap positiekleding moet dragen, het flink zat bent... Ik ben blij dat ik wat 'gewone' rekbare kleding heb, anders had ik nu nog in winterkleding moeten lopen. :mrgreen: Want voor die laatste 2 weken ga ik niks meer kopen ;-)
En ik was er niet vanuit gegaan dat ik zulk warm weer zou meemaken tijdens m'n zwangerschap. ;-)

Vervelend ajl, die moeheid en misselijkheid! Heb je wel t idee dat de medicijnen helpen? Lijkt me wel heftig, weten dat je nog bijna een hele zwangerschap voor je hebt en je dan zo rot voelen... Jij vindt zwanger zijn sowieso niet prettig toch?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 mei 2011 18:44

Niet prettig is nog zachtjes uitgedrukt...... :mrgreen: Ik weet nu weer waarom je zo vergeetachtig bent tijdens je zwangerschap, zodat je er een volgende keer weer intrapt :wink: . Het enige dat ik nog wel leuk vind is het getrappel, verder kan het mij compleet gestolen worden. De rose wolk gaat mijn deur echt compleet voorbij.

Er is 1 ding dat ik nog erger vind dat de eerste maanden zwangerschap en dat zijn de eerste maanden na een bevalling :oops: Mijn kinderen huilden beide 6/7 weken non-stop, tel daarbij alle hormonale schommelingen bij en het is 1 groot feest. Ik ben altijd blij als ik dat achter de rug heb. Dan begint het genieten! ( voordat iedereen denkt dat ik hier compleet depressief zit te zijn, want dat valt nog wel mee). Ik baal gewoon dat ik alles een tandje langzamer moet doen en dingen niet meer goed kan en zo weinig controle heb over mijn lichaam.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 01 mei 2011 20:03

liefie schreef:@Jannoek ja dan komt leven en dood heel dicht bij elkaar zei mijn man zijn oma net ook.
Die 2 buikbanden die ik heb zijn niet echt stevig ik heb 3 topjes van the sting en die zitten echt heel stevig en die draag ik ook elke dag zit echt veel fijner.
Waar heb jij die buikbanden vandaan dan? Ik heb ze via buikbanden site besteld.

@Em Na de bevalling heb je volgens mij ook slapeloze nachten hoor :wink: Of viel dat mee bij jou?
Gaat het voor de rest goed met jou en de kleine?

Tja, na m'n bevalling nog geen één nacht doorgeslapen als je dat bedoeld.... :mrgreen: Maar wat ik bedoelde is dat ik zelf i.e.g. weer kon slapen en in slaap kon vallen. Ik voed nu nog 1 x snachts (soms 2), dat kost een half uur en daarna ben ik zo weer vertrokken. En dat is een stuk fijner dan bijna niet slapen aan het eind van m'n zwangerschap. Maar goed, echt slapeloze nachten niet veel gehad sinds de bevalling, behalve de 1e twee in het ziekenhuis en toen J. grieperig was. Dan slaap je niet veel.
Verder gaat het met J. prima, is weer helemaal beter. Alleen nu heb ik het te pakken....:(, maar goed, ik duik dus nu weer m'n bed in ;)
Even off-topic, maar sterkte met alles rondom de oma van je man, geniet lekker van je vakantie! Nog eventjes en het is bij jullie ook zo ver.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 mei 2011 20:35

Ik ben er tot donderdag niet (of we moeten daar internet hebben zodat ik af en toe even kan spieken)
Hopelijk zijn we donderdag weer thuis met Las nog in mijn buik :D De maxicosi en een klein koffertje van jip en janneke gaat in elk geval mee maar komt hopelijk ongebruikt weer mee terug.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 01 mei 2011 20:48

ajl schreef:Niet prettig is nog zachtjes uitgedrukt...... :mrgreen: Ik weet nu weer waarom je zo vergeetachtig bent tijdens je zwangerschap, zodat je er een volgende keer weer intrapt :wink: . Het enige dat ik nog wel leuk vind is het getrappel, verder kan het mij compleet gestolen worden. De rose wolk gaat mijn deur echt compleet voorbij.

Ik zou er bijna 'amen' op willen zeggen. :wink:

Er is 1 ding dat ik nog erger vind dat de eerste maanden zwangerschap en dat zijn de eerste maanden na een bevalling :oops: Mijn kinderen huilden beide 6/7 weken non-stop.

Nu heb ik weleens begrepen dat je dochter iets met haar nekje/schouder had maar had je zoon ook iets tastbaars? Of ben je nooit te weten gekomen waarom hij zo huilde? Dat lijkt me vreselijk, als je kindjes zoveel huilen.

Liefie: fijne vakantie! Rust lekker uit voor het harde werken straks. :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 mei 2011 20:51

Waar ik erg van geniet is al dat kleine babykleding en spulletjes enzo. :oops:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 mei 2011 07:52

@schipje Onze zoon had heeeeel veel krampjes en ook nekklachten ( door de vacuümpomp). Het geluk bij hem was dat hij 's morgens om 10.00 uur begon en 's avonds rond 23.00 uur ophield. Hij sliep daarna wel tot een uur of 5.00 uur, dus dat scheelde weer.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 mei 2011 16:00

een hele fijne vakantie Liefie! Geniet ervan!
Op zondag staat hier tegenwoordig de computer uit, voor onze eigen rust, en vandaag moest ik werken, maar ik wilde perse even snel kijken hoe het met Jannoek ging, lag het hele netwerk er bijna de hele dag uit daar :shock: nouja, nu alsnog gezien dat ik nog niks heb gemist ;)

ajl, als je je niet lekker voelt kan ik me voorstellen dat je de zwangerschap niet als roze wolk ervaart, en als je kindjes zo huilen de tijd erna ook niet.

zwanger zijn vind ik ook geen roze wolk ofzo. Al vind ik het dit keer wel een stuk leuker dan bij Jurian, terwijl ik nu wel een stuk meer misselijk ben geweest, maar dat vergeet ik gewoon als het eenmaal over is ;) Het enige wat ik nu echt irritant begin te vinden is dat iedereen maar over mijn buik praat. Net alsof ik mijn buik ben. Al die mensen die er wat over zeggen. Heel lief bedoelt hoor, maar zeker op mijn werk ben ik gewoon ik, die aan het werk is, en dan heb ik niet altijd zin in al dat gezwam over dat zwanger zijn. Maargoed, het is allemaal zo lief bedoeld, dus ik zeg er maar niks van verder tegen ze.

Mijn man was gister een beetje verontwaardigd dat ik nog zoveel moet doen voor het kindje kan komen ;) Ik had een lijst voor mezelf gemaakt wat we allemaal nog moeten kopen en doen, en veel van die dingen zijn mijn taken. Ik zie mijn man nog geen gordijnen naaien ;) Maar mijn man snapte niet dat het bij Jurian met een week of 25 allemaal helemaal klaar was, en dat ik er nu gewoon weinig zin in heb. Ik denk steeds: komt allemaal wel. Maar ondertussen ben ik toch 32,5 weken zwanger, en is het wel handig als het klaar is als ik 37 weken bent. Niet dat ik geloof dat het kindje dan al komt, maar je weet maar nooit. Beetje vervelend als er dan geen luiers zijn, het wiegje niet opgemaakt kan worden enzo. Hij vond het zo fijn dat toen ik met Jurian uit het zkh kwam alles klaar was, en hij dus weinig meer hoefde, omdat hij er ook weinig weet van heeft wat je allemaal nodig hebt voor zo'n ukkie. Daar heb ik me altijd vooral mee beziggehouden, hij een stuk minder.
Nu gaat hij binnenkort de vloerbedekking in de inbouwkast leggen, de lamp ophangen en de vensterbank maken, dan zorg ik dat de rest klaar is, hebben we afgesproken ;) Heb zelf zoiets: als het wiegje maar klaar staat is het toch best, dan komt de rest wel hoor. Meestal ben ik de controlfreak en wil ik alles op tijd klaar hebben, nu is hij het. Vult elkaar weer goed aan :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 02 mei 2011 16:07

Niks gemist inderdaad MissF ;-) Ben benieudw ook hoe het met Parkiet gaat, zij is vandaag uitgerekend!
Ik heb nog steeds het idee dat het hier nog wel even gaat duren, maar veel mensen in m'n omgeving denken daar heel anders over. Benieuwd wie er gelijk krijgt ;-)

Vandaag heb ik echt helemaal niks gedaan. :-oo Heerlijk lang in bed gelegen, vanmiddag met een vriendin afgesproken en dat was het. Op een wasje en het opmaken van de wieg na. ;-)

Bij jou schiet het ook echt al op MissF! Hier is nu wel echt alles klaar, dus wat dat betreft mag onze uk zich aandienen.

Ik vind zwanger zijn ook geen hele roze wolk. Vooral de eerste helft was ik echt ziek, zwak en zwanger :lol:
Maar dat was ik eigenlijk al snel vergeten toen dat ziek zijn eenmaal over was. Net als ik nu al weer vergeten ben hoe erg ik een paar weken geleden last had van m'n rug/bekken. En zo denk ik dat ik ook zo weer vergeten ben hoe irritant het is om niet te slapen 's nachts. Denk inderdaad dat het een trucje van je lichaam is :mrgreen: .

Echt naar lijkt me AJL, zo'n huilperiode in het begin... Zeker bij een eerste... Denk dat ik er heel onzeker van zou worden...
Hopelijk valt het deze keer allemaal mee bij jullie!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 mei 2011 19:06

Jannoek schreef:Echt naar lijkt me AJL, zo'n huilperiode in het begin... Zeker bij een eerste... Denk dat ik er heel onzeker van zou worden...
Hopelijk valt het deze keer allemaal mee bij jullie!

Daar ga ik niet van uit. De tweede heeft nog meer gehuild, huilde echt dag en nacht...vreselijk. Ik lag met mn hoofd onder de dekens te wachten op de volgende voeding. Ik maak nu gelijk na de bevalling een afspraak bij de osteopaat. Dat kan geloof ik na 4 weken. Dus al met al ga ik uit van een kerst met gekrijs :wink:

Voor jullie schiet het inderdaad al behoorlijk op...leuk hoor. Ik merk ook dat je bij elk kind later dingen gaat regelen, moet nu ook echt al het kdv gaan regelen.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 02 mei 2011 19:43

MissF, hier is alles nu ook een stuk later gebeurd dan bij de oudste hoor. Het ledikantje voor de beeb moet nog weer omhoog, maar ach, hij/zij komt toch eerst in de wieg...

Jannoek, ik loop nog rond hoor. Maar vind het nu wel spannend worden, en hoop ook wel dat het gauw zover is.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 02 mei 2011 20:10

ajl schreef:Daar ga ik niet van uit. De tweede heeft nog meer gehuild, huilde echt dag en nacht...vreselijk. Ik lag met mn hoofd onder de dekens te wachten op de volgende voeding. Ik maak nu gelijk na de bevalling een afspraak bij de osteopaat. Dat kan geloof ik na 4 weken. Dus al met al ga ik uit van een kerst met gekrijs :wink:

Mijn man zat met een baby van 4 dagen al bij de osteopaat, dus als het kindje veel huild,
zou ik gelijk een afspraak maken!
Bij onze kleine hielp het gelijk :D

Maar...misschien is het niet nodig :wink: en krijg je een super rustige baby!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 02 mei 2011 20:30

En dan ook nog even een foto, van vandaag, dus precies 40 weken...

Afbeelding
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 mei 2011 07:15

J.A. schreef:Mijn man zat met een baby van 4 dagen al bij de osteopaat, dus als het kindje veel huild,
zou ik gelijk een afspraak maken!
Bij onze kleine hielp het gelijk :D

Maar...misschien is het niet nodig :wink: en krijg je een super rustige baby!

Onze osteopaat behandelt pas na 4 weken. Dan schijnt de baby de bevallingsstress kwijt te zijn. In grote uitzondering wel eens eerder. En inderdaad ik kwam 2x thuis met een slapend kind dat na 1 behandeling ophield met huilen.

Spannend Parkiet! Was je eerste ook over tijd?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 03 mei 2011 12:04

Mooie foto Parkiet! Spannend!

@AJL Heftig hoor, zo'n start... Gelukkig dat er in elk geval wat aan te doen is, alleen die eerste vier weken doorkomen lijkt me dan wel heel pittig...

Terug naar “Archief”