Zelfmoord = verdoemenis

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 12 mar 2004 22:26

Aragorn schreef:
Markie schreef:
Aragorn schreef:Ja, alle actuele zelfmoordenaars zijn dan verloren, de potentiele niet, om maar wat aristotelische terminologie erdoorheen te gooien.

Kijk, al die mensen gaan dan dus verloren, maar dat is niet relevant voor de stelling. Voorbeeld: Als alle mensen op de wereld hun haar zouden verven, kun je nog niet stellen: alle mensen hebben altijd per definitie geverfd haar, want er kan zo maar iemand komen die zijn haar niet verft. Kweenie of je een beetje begrijpt wat ik bedoel? :roll:

Jaja, ik snap je wel :wink:

Alleen even het volgende:

Aragorn schreef:Ja, alle actuele zelfmoordenaars zijn dan verloren, de potentiele niet

Hiermee bevestig je dus dat alle mensen die tot nu toe zelfmoord hebben gepleegd, verloren zijn.Maar je zegt ook dat er misschoen in de toekomst mensen zijn die zelfmoord plegen en toch in de hemel komen.

Hoe verklaar je dat dan?

Ha, nu kan ik jou ook een keertje pakken op niet lezen
! :mrgreen:
Ik zei:
Ja, alle actuele zelfmoordenaars zijn dan verloren, de potentiele niet

Dat wil dus zeggen: in het geval dat het voorbeeld dat alle zelfmoordenaars tot nu toe zo'n instelling gehad zouden hebben zoals jij die schetste, waar zou zijn.

Maar dat voorbeeld is natuurlijk niet volgens de werkelijkheid, want er zijn ook mensen die op andere gronden tot zelfmoord komen, ik wilde slechts aangeven dat zelfs in dat geval, nog steeds de stelling niet bewezen is.

Daarom vroeg ik ook of ik het wel goed begrepen had :!: .Vond t nl al vreemd :mrgreen: :wink:

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 12 mar 2004 22:33

omdat ik het gewoon niet duidelijk in de bijbel kan lezen dat je als christen zijnde geen zelfmoord kan plegen.
Dus niet in de verdoemenis kan komen. Kan ik mijn idee ook nergens op berusten dat dat zo is.

Daarom ben ik van mening dat die mogelijkheid er wel is.

(Dit kan een bemoediging kan zijn voor de nabestaande. Maar ook het tegen over gestelde voor die mensen die daar aan leiden of naast zo iemand staan.)
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 12 mar 2004 22:36

Dat had ik al vaker gezegd ook hier dat het een eindeloze discussie was.
Maar iedereen mag zijn mening/overtuiging hebben natuurlijk.
Zowel voor als tegenstanders.

Zou wel liever zien dat meer mensen dezelfde overtuiging hadden dan ons, maar goed.Dat is met anderen die een andere mening hebben ook vast zo.

t Is ook een moeilijk iets.Loezje, bedankt dat je ook je mening ff hebt gegeven.
Gaf me toch het gevoel niet alleen te staan met m'n mening. :D

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 12 mar 2004 22:43

is denk ik ook een eindeloze discussie. we zijn zo-ie-zo nu al een paar pagn verder met onze discussie en we zijn er nog niet echt uit gekomen. :roll:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 mar 2004 22:49

In ieder geval zijn we wel zover gekomen dat gesteld kan worden dat de bijbel er geen uitsluitsel over geeft en wij ons oordeel dus maar op moeten schorten, of niet?

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 12 mar 2004 22:53

Lijkt me voorlopig de enige juiste en meest volledige conclusie, Aragorn.
Eens zullen we het vast niet worden, hier op het forum; daar ben ik niet bang voor :wink:

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 12 mar 2004 22:54

Loezje schreef:Lijkt me voorlopig de enige juiste en meest volledige conclusie, Aragorn.
Eens zullen we het vast niet worden, hier op het forum; daar ben ik niet bang voor :wink:

Daar kan ik me bij aansluiten :mrgreen: :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 mar 2004 22:56

Dan zijn we het op een bepaalde manier idd toch nog eens... 8)

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 12 mar 2004 22:57

Markie schreef:Daar kan ik me bij aansluiten :mrgreen: :wink:

Ik ook wel.. Dus zeg doorom nooit iets te snel :wink: :wink: :lol:

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 12 mar 2004 22:58

janneman83 schreef:
Markie schreef:Daar kan ik me bij aansluiten :mrgreen: :wink:

Ik ook wel.. Dus zeg doorom nooit iets te snel :wink: :wink: :lol:

Wat heb ik te snel gezegd dan?Ik heb mijn mening en overtuiging verteld en die zeg je nooit te snel, want daar sta ik gewoon voor :wink:

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 12 mar 2004 23:02

Markie schreef:Wat heb ik te snel gezegd dan?Ik heb mijn mening en overtuiging verteld en die zeg je nooit te snel, want daar sta ik gewoon voor :wink:

Te snel gezecht dat wij geen gelijk hebben en dat jij alleen bij het rechte eind zit... :wink:

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 12 mar 2004 23:04

Heej, stel kleuters... we hadden wat afgesproken... Kappen nou, asjeblieft. Geen gemekker over dingen te snel zeggen of helemaal niet zeggen... Iedereen heeft hier keurig netjes zijn of haar mening kunnen geven...
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 12 mar 2004 23:05

janneman83 schreef:
Markie schreef:Wat heb ik te snel gezegd dan?Ik heb mijn mening en overtuiging verteld en die zeg je nooit te snel, want daar sta ik gewoon voor :wink:

Te snel gezecht dat wij geen gelijk hebben en dat jij alleen bij het rechte eind zit... :wink:

Zucht,

Je hebt toch niet gedronken he Jantje? :mrgreen:

Wij geen gelijk zeg je?Jij had hier toch geen mening over, of verander je zo snel?

mannen :? :mrgreen:

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 12 mar 2004 23:31

Markie schreef:
janneman83 schreef:

Zucht,

Je hebt toch niet gedronken he Jantje? :mrgreen:

Wij geen gelijk zeg je?Jij had hier toch geen mening over, of verander je zo snel?

mannen :? :mrgreen:

Laat ik maar naar bed gaan.. mss dat dat ook helpt.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 13 mar 2004 00:08

Markie schreef:
hijwel schreef:
Markie schreef:Dit formuleerde ik niet helemaal correct, de duivel kan wel zover de vrije hand gegeven worden dat hij levens kan nemen.Voor de persoon in kwestie is het dan te laat.Alleen bij Zijn kinderen niet.Die kan het leven wel moeilijk gemaakt worden door de duivel maar niet zo erg dat hij hen zichzelf van het leven laat beroven.

Hoe weet jij dat?

Dat is wat ik geloof.Als je zo zou gaan redeneren kun je je alles wel af gaan vragen.

Hoe weet jij dat God bestaat?Als het wél zo is waarom gebeurd er dan zoveel narigheid in de wereld?God is toch liefde volgens sommigen?Hoe verklaar je die narigheid allemaal dan?

Dat geloof jij, je zegt dus dat je gevoel zegt dat God dat niet zal doen. Op grond van jou gevoel zegt je: God zal nooit zijn Kind toestaan om zelfmoord te plegen. Jij hebt dit niet van God gehoord, hij zegt dit niet in zijn woord. Alleen op grond van jou gevoel, wat niet strookt met de ware Gods kennis beweer je dus dingen waarvan jij gelooft dat God dat zal doen.

Tuurlijk mag je je dingen afvragen en daaruit conclusies trekken, maar je mag niet in Gods schoenen gaan staan. Jij en ik weten echt niet hoe God zijn raad ten uitvoering gebracht zal worden.

op jou laatste vraag, weet ik antwoord. Ook al weet ik niet de antwoorden waarom er zoveel leed is. Ik weet wel dat God zonde toelaat, dat wij zondigen en dat God goed is. God bestaat omdat Hij voor mij realiteit is.
(maar dit is offtopic)
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Terug naar “Archief”