Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Harm-J
Majoor
Majoor

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor Harm-J » 05 jun 2009 15:52

Daphne schreef:Knap, Harm-J! Ik doe het je niet na... 8)

Wel joh, als ik het kan na 3 lessen kan jij of een ander het ook leren. :lol:

(ik heb 3 lessen gehad van een vrouw uit de kerk, die vond ik dat ik het maar moest leren omdat ik (eens) te zuunig was om gordijnen te kopen van de winkel) Na het leren maken van gordijnen heb ik mijzelf alles verder aangeleerd, gewoon kijken hoe iets in elkaar steekt en dat kopiëren. Soms is het niet meer dan een idee in je hoofd hebben en daar proberen vorm aan te geven.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 jun 2009 09:40

heel erg knap Harm-J, gaaf gedaan!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 07 jun 2009 14:43

Kon het niet laten...

Afbeelding

Afbeelding

Daar ik nooit wist waar ik mijn bijbel en de rest van wat je meesleept naar de kerk, moest laten en ik een hekel heb aan polstassen of aanverwanten.

Ik noem hem de bijbeltas. :mrgreen:

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 07 jun 2009 14:44

Afbeelding

De binnenkant, met 2 leren vakken. Ik heb gelijk even kunnen oefenen met leer naaien en ritsen. Ok..ok..ik heb nu wel een leren jas minder.. :lol:

Maar ja het was voor het goede doel

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 07 jun 2009 21:04

Leuk Harm-Jan, heb je daar een patroon van?
Kijk maar uit je zit straks gewoon je eigen kleren te naaien ;-)

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 08 jun 2009 00:19

tante-tortel hoi,

Een patroon heb ik niet, het idee is in mijn hoofd ontstaan, (na de vraag van een vriendin om een tas)dat heb ik vorm gegeven. Nu na het maken van de 2e tas, is het wel mogelijk om er een patroon van te maken voor je, indien gewenst?

Sommige kleding maak ik zelf al. Dit omdat ik soms een geheel eigen stijl van kleding heb, of als ik iets zie wat ik leuk vind (meestal de alternatieve zaken/winkels/markt of in Beverwijk op de zwarte markt) het meestal dermate kostbaar is dat ik het wel kopieer. :lol: Daarbij wel schrijvend, dat voor sommige kleding geldt, dat het bijna niet mogelijk is om het zelf goedkoper te maken, dan waarvoor je soms iets kunt kopen.

Hier een foto van een spijkerbroek,ik zelf gemaakt heb (lees: gekopieerd) van een model wat in Beverwijk had gezien met ugh ritsen er in. Bij nader in zien, had ik die broek beter daar kunnen kopen, dan was ik goedkoper uitgeweest....

Afbeelding

Die ritsen die er in zitten, zijn alleen voor de sier, je moet ze niet proberen open te doen, ik had toen nog niet veel ervaring met ritsen naaien. Met bleken moet je ook voorzichtig zijn, voor je het weet is de stof zo dun als krrrrrr...scheur en zo :lol:

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 08 jun 2009 07:51

Ziet er goed uit Harm J!
Mn petje af voor al die ritsen op rij...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 jun 2009 09:08

Wat neem je allemaal mee naar de kerk, HJ? Bijbel, rolletje king :mrgreen: en je kollektegeld misschien en daar heb je zo'n joekel van een buidel voor nodig? Neemt niet weg dat ik hem heel grappig vind (lees: ook wel zou willen hebben) alleen zou ik er mijn vent nooit mee zien lopen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 08 jun 2009 09:23

Nou H knap gedaan hoor! Kompliment van deze kant. =D>
En volgens mij krijgt HJ hem wel vol met : Bijbel, liedboek 1, liedboek 2, Rode boekje, enz :mrgreen:
Mijn man zou er ook niet mee gaan lopen maar soms denk ik wel eens: draag je eigen spullen! Ik lijk wel ee pakezel :mrgreen:
Dus HJ: petje af!

Het is inderdaad zo dat je wel moet uitkijken met het namaken en denken het goedkoper te kunnen. Goed op de prijs van de stof letten.
Ik heb net weer drie korte broeken en een overgooiertje voor de kleinkinderen klaar en dat kostte me niet meer dan € 3,00 !
Nu ben ik bezig aan het patchworken en daarna quilten van een quiltje voor in het ledikantje van het nieuwe kleinkind.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 08 jun 2009 09:40

tante-tortel schreef:Nou H knap gedaan hoor! Kompliment van deze kant. =D>
En volgens mij krijgt HJ hem wel vol met : Bijbel, liedboek 1, liedboek 2, Rode boekje, enz :mrgreen:

Klopt inderdaad, voeg daarbij nog een flesje drinken, rol(len) snoep, papieren uit de kerkmap.e.d. :lol:
Btw die tas lijkt op de foto groter dan hij in werkelijkheid is. (doorsnede bodem 30 x 40 hoog.)

tante-tortel schreef:Het is inderdaad zo dat je wel moet uitkijken met het namaken en denken het goedkoper te kunnen. Goed op de prijs van de stof letten.

Nadeel vind ik soms met stof kopen, en mijn vraag is eigenlijk ook of meer mensen dat hebben, als je een bepaalde stof koopt, (al dan niet met een patroon er in) dat het op de rol leuk lijkt, maar zodra je het vermaakt hebt, toch ineens heel anders overkomt?

Voorbeeld: Ik ben naar de markt gegaan voor zwart/wittecamouflage stof voor die zwart witte tas. DIe kon ik natuuurlijk op dat moment niet vinden, grrr, dus zwarte witte blokken stof gekocht voor een bandana en een zebra print voor een tas. Die zebrastofprint leek op de rol leuk, toen de tas half klaar was, leek het ineens wel een damestas te worden. Resultaat: een half afgemaakte tas die hier nu in de hoek ligt te zieleogen en dat ik mijn stof voor de bandana heb verknipt voor de tas... :mrgreen:

tante-tortel schreef:Ik heb net weer drie korte broeken en een overgooiertje voor de kleinkinderen klaar en dat kostte me niet meer dan € 3,00 !
Nu ben ik bezig aan het patchworken en daarna quilten van een quiltje voor in het ledikantje van het nieuwe kleinkind.

foto?

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 08 jun 2009 12:19

mijn nieuwe hobby is: persoonlijke slingers maken!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Als je d'r ook één wilt PB me maar. :wink:

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 08 jun 2009 12:38

Leuk NdW, mooi lettertype ook!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 08 jun 2009 12:48

Ha! Die hobby heeft nog iemand hier toch? Doet Jamillah daar ook niet iets mee?
pobody's nerfect

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 jun 2009 13:27

Ja volgens mij ook!

Knap gedaan Harm al vind ik die broek echt afschuwelijk maar ik doe je het niet na (maar ja smaken verschillen)

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 08 jun 2009 14:35

Harm-J schreef:foto?

Die wil ik wel geven maar ik weet niet hoe dat ook al weer moet :oops:
En er is nog geen foto van gemaakt. Ik zal vragen of ze met hun vieren op de foto kunnen.

Terug naar “Archief”