Lalage schreef:Goed ik zal jullie even uit de droom helpen. Groep 7 en 8 heb ik op een andere school gedaan dan de eerste zes groepen. Ik was best wel geinteresseerd in en bezig met het geloof, had dat ook hard nodig in die tijd. Mijn klasgenoten zagen dat als een van de redenen om me te pesten. Ze vonden het maar stom dat ze met hun ouders naar de kerk moesten en zetten zich daar flink tegen af. De leraren konden er weinig tegen doen, juist meer christelijke meester deed er minder tegen dan de meester die maar af en toe psalmen liet zingen. Achteraf gezien had ik het liefst op een Montessorischool gezeten, omdat je daar in je eigen tempo kunt werken. Het niveau van basisschoolkinderen ligt zo ver uit elkaar, dat klassikale lessen daar minder geschikt voor zijn.
En om maar weer on topic te gaan: Borkdude en ik zijn vroeger allebei gepest op school, dus ik denk dat een eventueel kind van ons meer dan gemiddeld kans zou hebben om ook gepest te worden. En als ik daaraan denk dan staan de tranen in mijn ogen, want het beinvloedt je hele leven.
met dat laatste hebben mijn vriend en ik ook te maken. Zijn ook beiden gepest.
Mijn oudste zus is ook gepest en haar man vroeger ook. Ze hebben twee kinderen maar ik zelf zie nog niet echt dat ze gepest worden! De kids zitten op een hele goeie school.