Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 nov 2010 21:15

liefie schreef:Wij hebben ook een stijle trap en volgens mij is het ook niet zo goed om elke keer trap te lopen als je net bevallen ben.

waarom niet?

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 30 nov 2010 21:20

trijntjejohanna schreef:
liefie schreef:Wij hebben ook een stijle trap en volgens mij is het ook niet zo goed om elke keer trap te lopen als je net bevallen ben.

waarom niet?

Ach, het zal moeten als je boven slaapt, maar lekker is anders als je (veel) hechtingen hebt.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 nov 2010 21:28

ik kan me helemaal voorstellen dat het niet fijn is :mrgreen: maar vroeg me af waarom het niet goed zou zijn

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 30 nov 2010 21:35

trijntjejohanna schreef:ik kan me helemaal voorstellen dat het niet fijn is :mrgreen: maar vroeg me af waarom het niet goed zou zijn

Traplopen direct na de bevalling is slecht voor je bekken. Soms moet je wel maar het is beter van niet.

Ik ben alle 5 keer thuisbevallen en dat is heerlijk. (nou ja, dat je gewoon thuis kunt blijven) Gewoon zelf doen wat je zelf wilt. Dat het niet veilig genoeg is wil er bij mij niet zo goed in.

Em, van harte gefeliciteerd, ik heb nu (hopelijk) iedereen aan het lijstje toegevoegd .

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 30 nov 2010 21:36

als je bijv. last hebt met je bekken is het ook niet goed.
ik had mijn stuitje gekneusd met de bevalling en mocht zo min mogelijk de trap op en af omdat dat in verband staat met je bekken. en als je dat door traplopen net na de bevalling overbelast kun je daar de rest van je leven last van houden (was mij verteld).

toen ik zwanger was wist ik ook niets van mvm. wel jammer, had er wel aan mee willen doen. mijn vriendin was een maand later uitgeteld, bij dezelfde vk en die wist het wel en deed ook mee... daar hoorde ik het van maar het is geloof ik alleen de eerste 12 weken? dus toen ik het eenmaal wist had het voor mij geen zin meer...
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 30 nov 2010 21:38

o sorry memmem zegt net hetzelfde.

ik ben overigens ook halverwege de bevalling naar het ziekenhuis getransporteerd door de ambu omdat dochterlief had gepoept. uiteindelijk bleek dat ze de navelstreng 2x om de nek had (daardoor had ze het wrsch benauwd gekregen en gepoept) dus was toen ook wel blij dat we daar waren want op het laatst moest er ff vaart achter..
vond het thuis fijn, maar uiteindelijk in het z'huis ook niet vervelend (alleen in de ambu met persweeën was geen pretje =; )
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 nov 2010 21:45

je moet stomend warm water bnoven hebben, dan mag je boven bevallen. Dus.. of dat de dcouhe is of een klein fonteintje....

verder alle zwangeren van harte!

nog even over ziekenhuis of thuis.. biede gedaan.. ach... t heeft beide wel wat! alleen kunnen wij thuis verven... na de bevalling....(t was geen horrorbevalling, juist eentje.. ala stort, binnen 3 uur, verder zonder problemen, maar de navelstrengw as te kort.)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 nov 2010 22:49

Als je in het ziekenhuis wilt bevallen, moet je alles ervoor toch gewoon thuis meemaken hoor, dus je moet sowieso in barensnood in de auto naar het ziekenhuis. Pff, ik hoop dat nooit mee te maken. Want je mag pas met een cm of 7 ofzo naar het zkh.
Wij reden midden in de nacht naar het ziekenhuis, en pas daar kreeg ik de eerste wee, en ben toen lekker alle trappen opgebanjerd, en ik denk dat ik dat tot de 7 cm prima vol had gehouden. Toen de laatste 3 in een half uur kwamen liever niet meer ;) Uiteindelijk werd Jurian met de vacuum geboren, maar ik denk dat als ik thuis was ik echt wel door had kunnen zetten uiteindelijk, en het thuis had kunnen doen. Dus we hopen maar op een kindje dat niet poept in het vruchtwater dit keer ;)

Maargoed, we moeten nog afwachten of het thuis wordt en hoe dat is :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 30 nov 2010 22:57

Onze oudste had ook in het vruchtwater gepoept, maar ik was al te ver om nog naar het ziekenhuis te gaan,
ze is na een flinke knip thuis geboren, en toen bleek dat ze een sterrenkijkertje was :( vandaar dat het niet 'ging'...
nooit gezien op de echo's terwijl ze toch al met 30 weken ingedaald was :?:

Ik heb al de bevallingen thuis gedaan, en ik moest ( en nog niet :oops: ) er niet aan denken om naar het ziekenhuis te gaan, ik zou daar echt van in paniek raken als het zou moeten :-&

Gelukkig zijn ze allemaal vrij vlot geboren, dus ik ga voor thuisbevallen :D

Maar ik begrijp ook de mensen die in het ziekenhuis willen bevallen wel :D

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 30 nov 2010 23:01

Ook warm stromend water is niet persé nodig, want hier hebben we helemaal geen stromend water boven :wink:
Ik ben na de bevalling van Timon op aanraden van de kv pas na een dag de trap afgegaan, en zij adviseerde dat zittend te doen.

Die 7 cm geldt toch alleen bij een ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 30 nov 2010 23:06

parkiet schreef:Haai, ben je zelf zo de trap af gegaan? Dat durfde ik echt niet, kon amper op mijn benen staan.

Ja, omdat ik anders uit het raam getakeld zou moeten worden 8-[ De vk stuurde mij zo snel mogelijk naar beneden, met hulp van de kv. Door de adrenaline en doordat je vaak pas na verloop van tijd duizelig wordt van bloedverlies ging dat prima.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 30 nov 2010 23:08

Zo, veel nieuwtjes als je heel eventjes niet hier geweest bent... alle 'nieuwe' zwangeren van harte gefeliciteerd!!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 dec 2010 09:21

Ja, zonder medische indicatie meot je lang thuis wachten ja. Met medische natuurlijk niet. Ik zat op 0 cm toen ik in het zkh kwam ;)
Ik mocht na 2 nachten zkh pas naar huis, en thuis pas na 2 dagen naar beneden van de kv. VOnd ik zo overdreven allemaal.
Al was het ziekenhuis wel heel erg fijn, ze vroegen of ik Jurian even op de babykamer wilde hebben toen hij een paar keer in de nacht om de fles kwam, maar dat wilde ik niet. Ze stonden de hele nacht voor me klaar, dat vond ik onwijs fijn. Er is gewoon continu iemand die er verstand van heeft. met zo'n eerste vond ik dat toch wel fijn. Toen ik thuis was ging de kv gewoon om 4 uur weg, terwijl mijn man pas 6 uur thuis zou zijn, en dat was mooi een flink probleem geweest als mijn moeder niet zou komen, omdat ik echt heel erg weinig kon. Ze heeft al beloofd weer te gaan proberen elke middag bij me te zijn als het zover is (maar wie weet komt de wet voor het verlof van de vader er nog door heen, van 2 weken, dan is het niet nodig)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 dec 2010 12:54

Moeders voor moeders is tot week 16 ik hoef alleen deze week en volgende week nog.
En ik doe nu van 5 weken mee heb dus flink veel urine in kunnen zamelen.
Traplopen is volgens mij niet goed voor je bekken en kans op verzakking van je baarmoeder (dit is mij verteld)
Maar omdat wij in de kraamtijd een bed in de huiskamer zetten hoef ik alleen 's avonds maar naar boven.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 dec 2010 13:16

@missf Bij een tweede mag je sneller naar het ziekenhuis en hoeft het niet als je al 7 cm hebt. Ik ben met 4 cm naar het zkh gegaan met de verwachting dat het er snel zou zijn ( niet dus, vielen mn weeën weg en kon ik alsnog aan het infuus) Ik zal bij een volgende de optie thuis bevallen niet eens meer overwegen. De kans dat dat bij mij gaat werken is volgens mij nihil ( daargelaten dat mn man falikant tegen thuisbevallingen is en het onderwerp bij hem gewoon niet bespreekbaar is :mrgreen: )

Terug naar “Archief”