Schipje schreef:Kan mrsa na verloop van tijd niet vanzelf overgaan galateia?
Ja, mrsa kan vanzelf verdwijnen, maar wij ping-pongen het steeds gezellig naar elkaar. Dus dan blijft het wel gezellig bij ons. Advies van de dokter: aantal weken geen geknuffel in huize Galateia. Met een dikke grijns, hoor, dat was geen serieus advies.
Maar verder merk je zelf niets van die bacterie, hoor. Alleen bij medische zaken wordt je altijd in isoleer-cellen ondergebracht. Dat heeft soms grote nadelen, soms voordelen. Je hebt altijd prive-ruimtes. Je bent altijd snel aan de beurt als je naar de EHBO gaat, want je wordt meteen in een hok gestopt en zo snel mogelijk weggewerkt. Wat dan soms ook weer een nadeel kan zijn, etc. etc.
Het ergste was eigenlijk wel, toen de oma van mijn man overleed. Zij lag op de intensive care, een laatste bezoekje was er niet bij. Minder erg, maar niet leuk, zijn de geboortes van alle baby's in de familie: pas na een week of 2 kunnen we op bezoek komen. Maar dat went en lang leve webcams, enzo. Dus zo vreselijk is dat niet. We vertellen het verder niet, ofzo, maar bij dit soort dingen wel. Dat levert soms hele frustrerende reacties op. Zo kregen mijn zwager en zijn vrouw een kindje en we vertelden even, waarom we pas na een paar weken kwamen kijken. Paniek. Moest de hele schoonfamilie die wel eens hier geweest was eerst getest worden, want stel je voor, dat... allemaal negatief natuurlijk (duh, mensen snappen er echt niks van en geloven je ook niet als je het ze haarfijn uitlegt).
Maar dan wordt je echt even als een gevaarlijke bron van beestjes gezien, ofzo. Of mijn zus een keer, ik wilde meerijden met zoonlief naar mijn ouders. Maar haar dochter was ziekig, dus 'moesten we maar niet in dezelfde auto zitten'. Heb haar voor gek verklaard. Is ze toch maar een arts gaan bellen (ze werkt in het ziekenhuis) en die moest er om lachen. Konden we toch nog meerijden... uiteraard.
Vermoeiend en ik kan een boek schrijven. Ik heb contact met lotgenoten, dus ik kan mijn ei wel ergens kwijt
Het rare is soms wel, dat van iedereen die deze post gaat lezen er echt wel mensen mrsa hebben, zonder dat ze het weten. Maar omdat ons kind uit het buitenland kwam, moesten we volgens protocol getest worden. En dus weten wij het. Maar de volgende keer als je naast iemand zit in de bus, zou ik wel direct mijn jas in de was doen, enzo