Beroepingswerk binnen Refoland (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

appelflap
Mineur
Mineur
Contacteer:

Re: Beroepingswerk binnen Refoland (deel 2)

Berichtdoor appelflap » 12 nov 2010 23:52

Weet er iemand wat over deze gemeente? Voor zover ik wist en kon vinden heeft de OGGiNbv slechts twee gemeentes, te weten sint Philipsland en Bolnes. Kan iemand hier meer over vertellen?
Baksteen

Heus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heus » 13 nov 2010 13:36

appelflap schreef:Weet er iemand wat over deze gemeente? Voor zover ik wist en kon vinden heeft de OGGiNbv slechts twee gemeentes, te weten sint Philipsland en Bolnes. Kan iemand hier meer over vertellen?

Ik weet alleen dat ds. Van der Meer verschillende keren (ook zondags) is voorgegaan in Krimpen aan den IJssel. Ik denk dat er een aantal leden van de Oud Gereformeerde Gemeente in Nederland in Krimpen aan den IJssel, die bediend wordt door ds. A. Kort, afgescheiden zijn en een OGGiN B.V. hebben opgericht.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 15 nov 2010 10:49

Heus schreef:Ik weet alleen dat ds. Van der Meer verschillende keren (ook zondags) is voorgegaan in Krimpen aan den IJssel. Ik denk dat er een aantal leden van de Oud Gereformeerde Gemeente in Nederland in Krimpen aan den IJssel, die bediend wordt door ds. A. Kort, afgescheiden zijn en een OGGiN B.V. hebben opgericht.

Als dat waar is: Hoe lang gaat dit soort goddeloosheid nog door?
Ik ben het niet eens met jou, dus begin ik voor mezelf met een aantal volgelingen. Lekker puh. :roll:

Jezus bad: "Opdat zij allen één zijn!"
Wat maken wij ervan? Nog meer scheuringen en splintergroeperingen.
Walgelijk!!
ALS er dan al iets is waarom je meent niet in je eigen kerkverband of gemeente te kunnen blijven, dan is er aan kerkverbanden zo'n enorme keus in dit land, voor jezelf beginnen is absoluut onnodig!
Maar ja, als je zo overtuigd bent van je eigen gelijk, geen water bij de wijn wilt doen omwille van de eenheid, en bij andere gemeenten geen aansluiting vindt/wilt vinden, dan krijg je dit soort uiterst onchristelijke uitwassen.....
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 15 nov 2010 16:46

Heus schreef:
appelflap schreef:Weet er iemand wat over deze gemeente? Voor zover ik wist en kon vinden heeft de OGGiNbv slechts twee gemeentes, te weten sint Philipsland en Bolnes. Kan iemand hier meer over vertellen?

Ik weet alleen dat ds. Van der Meer verschillende keren (ook zondags) is voorgegaan in Krimpen aan den IJssel. Ik denk dat er een aantal leden van de Oud Gereformeerde Gemeente in Nederland in Krimpen aan den IJssel, die bediend wordt door ds. A. Kort, afgescheiden zijn en een OGGiN B.V. hebben opgericht.

Ds. van der Meer was dominee van de OGG hier in Krimpen voor ds. Kort. Ong van 1984 tot 1999.
En er is idd een afsplitsing gweest. Ik weet niet precies wanneer. Kennelijk is ds. van de Meer daar nu beroepen.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

arjanhkc
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor arjanhkc » 15 nov 2010 16:47

Boven-Hardinxveld(PKN): beroep voornemens op ds. R.W. de Koeijer te Putten

Heus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heus » 15 nov 2010 19:45

Gereformeerde Gemeenten:

Beroepen te Sheboygan (Wisconsin, V.S.)(vacant sinds emeritaat ds. L. Kieboom in 1982): ds. C.A. van Dieren te Rijssen-Noord sinds 2001.

Bedankt voor Randburg (Zuid-Afrika): ds. J.M.D. de Heer te Middelburg-Centrum.

Tweetal te Barneveld-Centrum (vacant sinds vertrek ds. C. Hogchem naar Genemuiden in april 2010): ds. A. Schot te Nunspeet sinds 2003 en ds. D. de Wit te Rijssen-West sinds 2005; Stemmingsdatum: D.V. woensdag 17 november;
Tweetal te Ridderkerk-Slikkerveer (vacant sinds vertrek ds. M.J. van Gelder naar Middelburg-Zuid in 1998): ds. M. Joosse te Hendrik-Ido-Ambacht sinds 2007 en ds. J.B. Zippro te Grand Rapids-Beckwith (Michigan, V.S.) sinds 2006; Stemmingsdatum: D.V. donderdag 25 november;
Tweetal te Emmeloord (vacant sinds afzetting ds. B. Reinders in 1993): ds. A.A. Brugge te Dordrecht sinds 2006 en ds. W. Visscher te Amersfoort sinds 1992; Stemmingsdatum: D.V. maandag 15 november.

Heus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heus » 16 nov 2010 19:15

Gereformeerde Gemeenten:

Beroepen te Emmeloord (vacant sinds afzetting ds. B. Reinders in 1993): ds. W. Visscher te Amersfoort sinds 1992; (2de beroep van Emmeloord, 1ste in 1996)

Bedankt voor Nieuwdorp: ds. P. Melis te Veen.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 17 nov 2010 13:13

Ook in Werkendam moet er een scheuring zijn ontstaan. Ik lees gister in het RD dat in Sleeuwijk een kerkdienst wordt gehouden voor de OGGin bv van Werkendam.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Sjaakje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sjaakje » 17 nov 2010 16:28

Race406 schreef:
Heus schreef:Ik weet alleen dat ds. Van der Meer verschillende keren (ook zondags) is voorgegaan in Krimpen aan den IJssel. Ik denk dat er een aantal leden van de Oud Gereformeerde Gemeente in Nederland in Krimpen aan den IJssel, die bediend wordt door ds. A. Kort, afgescheiden zijn en een OGGiN B.V. hebben opgericht.

Ik ben het niet eens met jou, dus begin ik voor mezelf met een aantal volgelingen. Lekker puh. :roll:

Walgelijk!!
ALS er dan al iets is waarom je meent niet in je eigen kerkverband of gemeente te kunnen blijven, dan is er aan kerkverbanden zo'n enorme keus in dit land, voor jezelf beginnen is absoluut onnodig!
Maar ja, als je zo overtuigd bent van je eigen gelijk, geen water bij de wijn wilt doen omwille van de eenheid, en bij andere gemeenten geen aansluiting vindt/wilt vinden, dan krijg je dit soort uiterst onchristelijke uitwassen.....

Ik begrijp je houding, maar ik vind het: "Opdat zij allen één zijn!" soms wel erg kort door de bocht genomen.

Heus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heus » 17 nov 2010 18:41

johannes1 schreef:

Ook in Werkendam moet er een scheuring zijn ontstaan. Ik lees gister in het RD dat in Sleeuwijk een kerkdienst wordt gehouden voor de OGGin bv van Werkendam.

Dat gebeurt ook in Alblasserdam, maar volgens mij zijn dat geen kerkelijke gemeenten die ook zondags samenkomen, maar gewoon een groep mensen die doordeweeks ds. A.P. van der Meer uitnodigen.

Heus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heus » 17 nov 2010 18:41

Gereformeerde Gemeenten:

Bedankt voor Katwijk aan Zee: ds. F. Mulder te Wageningen.

arjanhkc
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor arjanhkc » 17 nov 2010 21:21

Heus schreef:
johannes1 schreef:

Dat gebeurt ook in Alblasserdam, maar volgens mij zijn dat geen kerkelijke gemeenten die ook zondags samenkomen, maar gewoon een groep mensen die doordeweeks ds. A.P. van der Meer uitnodigen.

Dominee van der Meer, stond voordat hij in Sint-Philipsland predikant is geworden in Werkendam. Daar is veel onrust onstaan en toen is de dominee snel vertrokken, want er zijn toen vreemde dingen gebeurt. Vandaar waarschijnlijk de scheuring in Werkendam.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 18 nov 2010 13:19

Sjaakje schreef:
Race406 schreef:

Walgelijk!!

Ik begrijp je houding, maar ik vind het: "Opdat zij allen één zijn!" soms wel erg kort door de bocht genomen.

Dat er verschillende kerken zijn is misschien niet goed, maar wel te verklaren. Zolang wij mensen de Bijbel nog op zoveel verschillende manieren uitleggen is het niet verwonderlijk dat er wat verschillende kerken/gemeenten zijn.
Maar zoveel als er nu in ons land zijn, waar er veel alleen in naam verschillen, dat is te gek. En als een ieder naar eigen goeddunken een eigen clubje opricht is dat naar mijn mening goddeloos.
Jezus bedoelde waarschijnlijk meer te zeggen dat christenen één moeten zijn in het geloof, in de hoofdzaken, en ook één in het getuigenis naar de wereld toe. En zolang daar geen sprake van is, maar kerkelijk (ik zeg bewust geen christelijk...!!!) Nederland zo tot op het bot verdeeld is, en men naar believen scheurt en doet, dan kan er van die eenheid geen sprake zijn. Maar het is wel onze opdracht!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Heus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heus » 18 nov 2010 19:45

Gereformeerde Gemeenten:

Beroepen te Barneveld-Centrum (vacant sinds vertrek ds. C. Hogchem naar Genemuiden in april 2010): ds. A. Schot te Nunspeet sinds 2003;
Beroepen te Doetinchem (vacant sinds vertrek ds. J. Driessen naar 's-Gravenhage in 2002): ds. M. Joosse te Hendrik-Ido-Ambacht sinds 2007 (2de beroep van Doetinchem; 1ste in 2007 (1ste beroep voor ds. M. Joosse sinds hij in H-I-A staat;
Beroepen te Oudemirdum (vacant sinds vertrek ds. J. Karels naar Middelharnis in 1999): ds. D. de Wit te Rijssen-West sinds 2005 (3de beroep van Oudemirdum; 1ste in 2000; 2de in 2005).

Gereformeerde Gemeenten in Nederland:

Bedankt voor Alblasserdam: ds. J. Roos te Barneveld.

Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland:

Beroepen te Kinderdijk (vacant sinds vertrek ds. T. Klok naar Urk in 1997): ds. G. Gerritsen te Salford (Ontario, Canada) sinds 2008 (5de beroep van Kinderdijk; 1ste in 1999; 2de in 2006; 3de 2008; 4de in juli 2010).
Laatst gewijzigd door Heus op 20 nov 2010 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Heus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heus » 20 nov 2010 14:21

Gereformeerde Gemeenten:

Beroepen te Hoogeveen (vacant sinds oprichting in 1960): ds. B.J. van Boven te De Valk-Wekerom sinds 2002 (2de beroep van Hoogeveen; 1ste in 2002).

Terug naar “Archief”