Brion schreef:meschianza schreef:Als ik hier mensen spreek die dat onschuldig vinden, spreek ik idd dolgraag over duivels en demonen.
Ik spreek dus niet "dolgraag" over demonen en duivels. Ik heb geprobeerd dat aan te geven, maar dat bevalt je blijkbaar niet. Mijn excuses voor mijn tegenwerpingen, en ik zal je raad ter harte nemen. Ik zal me uit deze discussie terugtrekken.
Ik vind het prima als je dat aan wilt geven, maar moet dat dan in dergelijke formulering? WAnt die bevalt me idd niet. Ik neem aan dat je ook wel begrijpt dat het nu niet om jouw tegenwerping gaat. Ik kan prima tegen kritiek, je mag me ook gerust weerleggen, terecht wijzen met een onderbouwing, als ik beweringen doe die nergens op gegrond zijn of erg overtrokken zijn. Maar waarom zo negatief, met woorden als ''die maar wat roepen'' Erg onprettig omdat na mn serieus bedoelende reactie te lezen. Ik begrijp gewoon niet waarom je zo tegen me doet. Dat kan toch ook anders?
Dat idee heb ik niet; net zomin als ik het idee heb dat iemand die kerst slechts viert om de cadeaus, sfeer, kerstboom, gezelligheid etc. daarmee een stap zet richting God/Jezus.
Hm...daar zit wat in. Maar toch, als je Kerst viert, of je nou wel of niet geloofd....dan ben je wel met God bezig, in je liederen, verhalen, afbeeldingen. Heeft denk ik wel invloed op je, je zal niet opeens gaan geloven als je niet-christen bent.maar...de sfeer (vrede, gezelligheid, samen zijn) heeft invloed...en de boodschap ook, je staat er meer open voor.
Als je je bezig houdt met magie, geesten etc. ben je met de duivel/satanische machten bezig, of je er nou wel of niet in geloofd. (is mijn mening) Je staat er hoe dan ook meer open voor. Het probleem is alleen dat God het goede met je voor heeft, en Satan het slechte.
Als je dus echt in goede en kwade machten geloofd, zoals ik, zie ik dat dus wel zeker als gevaarlijke spelletjes.
Loonatick schreef:En ik vind niet dat doordat je daar heen gaat hem bewust opzoekt.
Ben wel in andere gelegenheden geweest waar dat absoluut wel was.
(sensation black bv ben daar ook weggegaan) en had dat hier absoluut niet. Hing meer een sfeetje van een beetje spokey. Erg leuk als je je vriendin bij je hebt... als je begrijpt wat ik bedoel.. hahaha
Mag ik vragen wat je gaat doen in dat jaar en waar je heen gaat?
Mjah, je hebt gelijk dat er groot verschil is in het idee achter een festival. Als er echt een satanische beweging achter zit is dat een verschil met een park dat ''slechts '' een griezel-thema gebruikt om te entertainen.
Ik ben er dan ook niet geweest, maar wat ik er van hoor vind ik juist zo sneeky, dat het lijkt op slechts enternainment. Terwijl ik denk dat je er gewoon ver vandaan moet blijven en duistere dingen niet moet opzoeken.
Misschien dat ik er niet vatbaar voor zal zijn..maar een ander, misschien een kind juist weer wel.
Ik heb ook wel eens een griezelfilm gezoin vroeger, het doet gewoon iets met je, het maakt iets in je los wat duister is...misschien dat 1 keer niet erg schadelijk is, maar wanneer je je daar echt door aangetrokken gaat voelen, vind ik dat gevaarlijk.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King