Uit wat voor gemeente kom jij?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

PeterD

Berichtdoor PeterD » 22 sep 2004 15:01

Uit wat voor gemeente? Gereformeerde Gemeente, en daar zit ik nu nog, en wil daar ook blijven.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 sep 2004 15:04

Race406 schreef:
Aragorn schreef:
alex leusink schreef:Nog dooplid OGGiN, maar ben Hersteld Hervormd in hart en nieren!!

Haha, ik ook alleen dan OOGiN B.V. en het laatste niet in hart en nieren. :)

En waarom is jouw OGGiN dan weer buiten verband??? Probeer me dat nu eens uit te leggen...

Mjah, dat ligt gecompliceerd en ik begrijp het zelf niet helemaal. Maar het heeft volgens mij te maken met een dominee die sancties wilde ontlopen en derhalve maar met de hele kerk het verband uitstapte. (Maar natuurlijk was er ook nog een groep die binnen verband wilde blijven, wat dus betekend dat we er in Ede 2 hebben.. :mrgreen: )

Overigens is het niet meer MIJN OOGiN B.V., maar ik ben er nog wel dooplid officieel.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 22 sep 2004 15:19

Aragorn schreef:
Race406 schreef:
Aragorn schreef:
alex leusink schreef:Nog dooplid OGGiN, maar ben Hersteld Hervormd in hart en nieren!!

En waarom is jouw OGGiN dan weer buiten verband??? Probeer me dat nu eens uit te leggen...

Mjah, dat ligt gecompliceerd en ik begrijp het zelf niet helemaal. Maar het heeft volgens mij te maken met een dominee die sancties wilde ontlopen en derhalve maar met de hele kerk het verband uitstapte. (Maar natuurlijk was er ook nog een groep die binnen verband wilde blijven, wat dus betekend dat we er in Ede 2 hebben.. :mrgreen: )

Overigens is het niet meer MIJN OOGiN B.V., maar ik ben er nog wel dooplid officieel.

En die dan aan de Hessenweg dat is toch nummer 3?

By the way by the HHK is het toch wel goed luisteren?

PeterD

Berichtdoor PeterD » 22 sep 2004 15:22

Aragorn schreef:
Maar het heeft volgens mij te maken met een dominee die sancties wilde ontlopen en derhalve maar met de hele kerk het verband uitstapte.

Dit vind ik zo triest. Een dominee die een ander idee heeft, en hup weer een nieuw kerverband. Helaas gebeurt dit maar al te vaak, nu en in het verleden.
Gevolg? Dat ik nu mijn collega niet meer uit kan leggen wat al de verschillen zijn en waarom het allemaal is ontstaan.

Maar dat zal ik denk ik wel nooit begrijpen.
Of toch wel? Iets met de zonde te maken die in de wereld is gekomen?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 sep 2004 15:31

Speedy schreef:En die dan aan de Hessenweg dat is toch nummer 3?

By the way by the HHK is het toch wel goed luisteren?

Ow ja, dat zou kunnen hoe dat precies ligt weet ik ook niet. :wink:

En ach, wel oke luisteren ja (ligt er natuurlijk ook aan wie er is), maar ik ben geen HHK'er in hart en nieren, eigenlijk ben ik bezwaard bezwaard. 8)

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 22 sep 2004 15:42

Aragorn schreef:

En ach, wel oke luisteren ja (ligt er natuurlijk ook aan wie er is), maar ik ben geen HHK'er in hart en nieren, eigenlijk ben ik bezwaard bezwaard. 8)

Dan ben je toch OGG`er dan je dacht, de ledeboerianen en de anderen die niet verenigd zijn in de OGG die waren ook bezwaard bezwaard. Dus werd er een schuur omgebouwd en daar kwamen de bezwaard bezwaarden bij een om samen toch bezwaard te zijn.

Heb jij al een schuur gevonden? :mrgreen: :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 sep 2004 16:17

Haha, nee als bezwaard bezwaarde zie ik geen oplossing in een schuur, wat dat betreft ben ik dan blijkbaar ook bezwaard bezwaar bezwaard. :P

Ik ben meer bezwaard om bezwaard te zijn, en zou zelf dus niet om principiele redenen de HHK in gegaan zijn.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 22 sep 2004 16:28

Aragorn schreef:
Race406 schreef:
Aragorn schreef:

En wanneer komt de 3e gemeente die binnen het buitenste verband is, en vervolgens het uitgerekte binnenverband weer opzoekt? :mrgreen:
En nu kerk je bij een Hersteld Hervormde kerk begreep ik?
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

joop
Verkenner
Verkenner

HHK

Berichtdoor joop » 22 sep 2004 17:58

Ik ben van de HHK in Nieuwe-Tonge. :)

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 22 sep 2004 22:20

Race406 schreef:En wanneer komt de 3e gemeente die binnen het buitenste verband is, en vervolgens het uitgerekte binnenverband weer opzoekt? :mrgreen:

Hmmm jij kent volgens mij de situatie nog niet helemaal, want de buitenste gemeente is binnen, dan heb je een binnenste gemeente die dan ook echt binnen gekomen is en dan heb je een buitenste gemeente die niet binnen is maar buiten, maar daar zitten weer bezwaarden die bezwaard zijn om binnen te komen dus blijven die bezwaard buiten. Maar Misschien krijgen de niet bezwaarden toch een overtuiging om weer binenn te komen, maar dan kan het zijn dat de buitenste gemeenten weer daar bezwaard over is. Ik hoop dat ik de plaatselijke kerkelijke situatie een beetje weer gegeven heb.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 22 sep 2004 23:22

Speedy schreef:
Race406 schreef:En wanneer komt de 3e gemeente die binnen het buitenste verband is, en vervolgens het uitgerekte binnenverband weer opzoekt? :mrgreen:

Hmmm jij kent volgens mij de situatie nog niet helemaal, want de buitenste gemeente is binnen, dan heb je een binnenste gemeente die dan ook echt binnen gekomen is en dan heb je een buitenste gemeente die niet binnen is maar buiten, maar daar zitten weer bezwaarden die bezwaard zijn om binnen te komen dus blijven die bezwaard buiten. Maar Misschien krijgen de niet bezwaarden toch een overtuiging om weer binenn te komen, maar dan kan het zijn dat de buitenste gemeenten weer daar bezwaard over is. Ik hoop dat ik de plaatselijke kerkelijke situatie een beetje weer gegeven heb.

Oftewel: Je hebt een gemeente binnen verband, een gemeente buiten verband en een gemeente die "Bezwaard hersteld verband, niettegenstaande het feit dat we ook niet-herstelde verbanders erkennen als broeders en zusters, samenlevende met de gemeenten binnen en buiten verband zodat we zelf niet eens meer weten wat we zijn" is...? :mrgreen: :shock: :shock: :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 sep 2004 23:22

Bedankt Speedy, voor deze heldere uitleg. :) Laten we echter niet vergeten dat de binnenverbanders er dus uit zijn gegaan en de binnenblijvers dus eigenlijk buitenstaanders zijn. 8)

Ik ben ernstig bezwaard wat zulk soort situaties betreft, daarom ben ik dus ook geen HHK'er in hart en nieren.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 23 sep 2004 00:01

Aragorn schreef:Bedankt Speedy, voor deze heldere uitleg. :) Laten we echter niet vergeten dat de binnenverbanders er dus uit zijn gegaan en de binnenblijvers dus eigenlijk buitenstaanders zijn. 8)

Ik ben ernstig bezwaard wat zulk soort situaties betreft, daarom ben ik dus ook geen HHK'er in hart en nieren.

Dus jij zegt dat degenen die buiten staan eigenlijk binnen staan en dat degenen die binnen staan eigenlijk buiten staan. Maar vergeet niet dat de mensen die binnen staan eigenlijk liever buiten gingen staan, maar om der vaderen wil zijn ze binnen gebleven, waarop de buitenstaanders maar van binnen naar buiten zijn gegaan. Maar de buitenstaanders wilden ook binnen blijven, maar dan zouden de binnenstaanders naar buiten gaan, en toen zijn de buitenstaanders die dus eigenlijk liever binnen bleven staan maar naar buiten gegaan. :shock: :lol:
Dus kort gezegd: De binnenstaanders horen buiten en de buitenstaanders horen binnen..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 23 sep 2004 05:08

Aragorn schreef:

tjonge, dat ze daar zelfs een B.V. voor oprichten zeg!! :shock: :mrgreen:

ik kom uit de GGiN,toen OGG (welke weet ik niet) tijdje nog GG tussen de CGK in
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

caprice

Berichtdoor caprice » 23 sep 2004 06:19

Speedy schreef:Dan ben je toch OGG`er dan je dacht, de ledeboerianen en de anderen die niet verenigd zijn in de OGG die waren ook bezwaard bezwaard. Dus werd er een schuur omgebouwd en daar kwamen de bezwaard bezwaarden bij een om samen toch bezwaard te zijn.

Heb jij al een schuur gevonden? :mrgreen: :mrgreen:

De gemeente van Ledeboer in Benthuizen heeft 71 jaar in een houten schuur gekerkt. En toen is het gesloopt omdat het op instorten stond. Anders hadden ze er nog wel langer gekerkt. Dit omdat men hoopte dat de afscheiding tijdelijk was, en de Hervormde Kerk terug zou keren van zijn dwalingen. Dan wilde men terugkeren. Denk maar niet dat die mensen zelf kerkje wilden spelen. Ze waren diep bedroefd over de vaderlandse kerk, en ze wilden niets liever dan een vereniging als die kerk weer zuiver was.
Ik hoop dat ik die vereniging nog eens mee mag maken, maar weet bij voorbaat al dat er mensen zullen zijn bij wie het verkeerd in het vlees valt, en die te hoogmoedig zijn om terug te keren.

Terug naar “Archief”