Samenwonen zonder sex?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Annerieke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Annerieke » 12 jul 2004 14:07

Je kunt zelf lezen waarom ik deze vraag geplaatst heb. Ik zeg niet dat 'samenwonen wel kan'. Maar ik ben wel van mening dat als je samen voor God belijdt dat je rein zult leven en vergeving over je zonden gevraagd hebt, met het samenwonen (die tijd dat we nog niet getrouwd zijn) op zich niets mis is. Blijven leven zoals we leefden willen we niet, zoals ik overigens al uitgelegd heb, en dat doen we ook niet meer. En ik trouw niet in een kerk die mijn mening deelt, ik trouw in een kerk waarbij ik me thuis voel. Wat moet ik er nog meer aan toevoegen, ik ben gewoon benieuw hoe men erover denkt en wat voor (opbouwende) reacties ik hierop zou krijgen. Hoe jij erover denkt is in elk geval duidelijk Petertje, bedankt voor je reacties.

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 12 jul 2004 14:57

Annerieke schreef:Je kunt zelf lezen waarom ik deze vraag geplaatst heb. Ik zeg niet dat 'samenwonen wel kan'. Maar ik ben wel van mening dat als je samen voor God belijdt dat je rein zult leven en vergeving over je zonden gevraagd hebt, met het samenwonen (die tijd dat we nog niet getrouwd zijn) op zich niets mis is. Blijven leven zoals we leefden willen we niet, zoals ik overigens al uitgelegd heb, en dat doen we ook niet meer. En ik trouw niet in een kerk die mijn mening deelt, ik trouw in een kerk waarbij ik me thuis voel. Wat moet ik er nog meer aan toevoegen, ik ben gewoon benieuw hoe men erover denkt en wat voor (opbouwende) reacties ik hierop zou krijgen. Hoe jij erover denkt is in elk geval duidelijk Petertje, bedankt voor je reacties.

Even een misverstand uit de weg ruimen. Na bijbelonderzoek ben ik tot de conclusie gekomen dat samenwonen niet goed is. Het is niet mijn mening, maar God's woord zegt ons rein te leven tot het huwelijk.
En wat is het verschil tussen een kerk die je mening deelt en een kerk waar jij je thuisvoelt??

Annerieke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Annerieke » 12 jul 2004 15:15

Ik bedoel dat ik niet naar een kerk ga die alleen maar (dat had erbij moeten staan) mijn mening deelt (ik heb namelijk soms wel eens een andere mening dan mijn kerk :wink:) anders zou ik wel naar een kerk kunnen gaan die samenwonen zondermeer goedkeurt. Dat doe ik niet omdat ik me doorgaans in die kerken niet thuis zal voelen. Inderdaad. Gods woord zegt rein te leven tot het huwelijk. En dat is wat wij nu doen.

graankorrel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor graankorrel » 12 jul 2004 15:30

Annerieke schreef: Gods woord zegt rein te leven tot het huwelijk. En dat is wat wij nu doen.

En rein leven na het huwelijk :mrgreen:

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 12 jul 2004 15:54

Petertje schreef:

Even een misverstand uit de weg ruimen. Na bijbelonderzoek ben ik tot de conclusie gekomen dat samenwonen niet goed is.

Wat een onzin zeg.
Daar kan toch geen verstandig mens meer op reageren.
En dat doe ik dus ook niet.

Maar Annerieke, nogmaals ik heb respect voor je keus, ook al begrijp ik hem niet.

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 12 jul 2004 16:22

Zareb schreef:
Petertje schreef:

Even een misverstand uit de weg ruimen. Na bijbelonderzoek ben ik tot de conclusie gekomen dat samenwonen niet goed is.

Wat een onzin zeg.
Daar kan toch geen verstandig mens meer op reageren.
En dat doe ik dus ook niet.

Maar Annerieke, nogmaals ik heb respect voor je keus, ook al begrijp ik hem niet.

Dank je, Zareb. Ik heb dit geschreven omdat hier steeds maar weer de menselijke standpunten verdedigd worden. Volgens mij gaat het erom wat God van ons vraagt.

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 12 jul 2004 17:24

Mijn ervaring is dat je naarmate je relatie langer duurt je meer naar elkaar verlangd, maar dat je, vreemd genoeg, toch een soort van getraind raakt in het geen sex hebben met elkaar. Mijn vriend en ik gaan van de zomer samen op vakantie en ik kan nu al zeggen dat we niet met elkaar naar bed gaan.
Er zijn mensen die dat niet geloven. En dat mag... Maar aan de andere kant heb ik ook zoiets van: jullie hoef ik niet te overtuigen. Ik kan de hele wereld voor de gek houden, maar er is er Eén die alles ziet. En dat is Degene waar het om gaat!

En bovendien gaat samen de nacht doorbrengen niet alleen om de sex. Het is ook het samen in slaap vallen en het naast elkaar wakker worden. Samenwonen is ook niet verboden, het gaat erom hoe je met je sexuele gevoelens omspringt.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 jul 2004 18:01

same here chickie!
maar wacht ff, jouw vriend is geen christen, maar wil wel wachten met sex?

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 12 jul 2004 18:39

En dus gaat het weer alleen over seks.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 12 jul 2004 19:39

Zareb schreef:En dus gaat het weer alleen over seks.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Waar het hart vol van is, loopt de mond van over........ :wink:

Annerieke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Annerieke » 12 jul 2004 19:48

Chickie, ik deel jouw mening :lol:

En natuurlijk gaat het erom wat God van ons vraagt. Daar ben ik dus ook continue mee bezig. Een beetje Te veel op dit moment (ach wat is te he?). Weet je wat het is? Wij kunnen wel zeggen: prima, we gaan weer 'apart' wonen, maar het druist me heel erg tegen de borst (ja ik heb het weer over de menselijke beweegredenen) omdat we toch verder alles samen doen, ik ga echt niet alleen thuis zitten s avonds en eten doen we ook gezellig samen. Dus komt het er opneer dat ik alleen naar mijn huis sjees om daar te slapen en de volgende dag te gaan werken en dan s avonds weer naar mijn a.s. man en aan het einde van de avond weer weg om ergens anders te gaan slapen. Ik voel echt niet wat daar nou de bedoeling van kan zijn. Zou God dat nou echt van ons vragen? Ik geloof echt eerder dat Hij blij is dat twee mensen tot de conclusie gekomen zijn dat ze willen stoppen met de sexulaliteit en vergeving aan hem gevraagd hebben hiervoor, dan dat Hij het nou zo belangrijk vind dat ik elke avond naar huis sjees om daar te pitten.

Ik denk dus ook dat het wel om de seksulaliteit gaat ja, het gaat erom dat je (o.a.) rein leeft.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 12 jul 2004 19:52

Annerieke, naar mijn mening zie je het echt heel zuiver. Volgens mij hoef je echt niet aan jullie manier van leven te twijfelen. Het is toch goed zo?

Annerieke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Annerieke » 12 jul 2004 20:13

Ja ik hoop het. Ik vertrouw erop, laat ik het zo zeggen.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 12 jul 2004 22:20

Lalage schreef:same here chickie!

heeft sex iets te maken heeft met christen zijn?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 jul 2004 22:23

Zareb schreef:
Lalage schreef:same here chickie!

heeft sex iets te maken heeft met christen zijn?

Ja duh. Onder christenen zijn veel meer mensen die met sex wachten tot ze getrouwd zijn dan onder niet-christenen. Als ik geen christen was, zou ik nu ook "gewoon" seks hebben met Borkdude.

Terug naar “Archief”