Bookman schreef:'t Is dat het weer niet mee doet, maar je zou er kerstgevoelens van krijgen..............Vrede op aarde enzo....
Dat vind ik nou weer een vervelende opmerking, je leert het ook nooit

Moderator: Moderafo's
Motormuis schreef:hijwel schreef:ja fuseren! en doe dan de rest van kerkelijk nederland er direct ook maar bij
serieus? en dan weer zo'n misbaksel als PKN? Want zeg nou zelf, da's toch geen mooie fusie, alle glans is er vanaf
10 Doch ik vermaan u, broeders, bij de naam van onze Here Jezus Christus: weest allen eenstemmig en laten er geen scheuringen onder u zijn; weest vast aaneengesloten, één van zin en één van gevoelen. 11 Mij is namelijk omtrent u, mijn broeders, medegedeeld door de (huisgenoten) van Chloë, dat er twisten onder u zijn. 12 Ik bedoel dit, dat ieder uwer zijn leus heeft: Ik ben van Paulus!(baptist) En ík van Apollos(gergemmer)! En ík van Kefas(pkner)! En ík van Christus! 13 Is Christus gedeeld? Is Paulus dan voor u gekruisigd, of zijt gij in de naam van Paulus gedoopt?
Bookman schreef:Maarre nu weer ontopic. Gaan we nu fuseren of niet? Want dan weet ik het graag voor zondag, de kerken staan namelijk allebei in een andere richting..............![]()
Hoor ik het nog even?
Het Weermannetje schreef:Tja, met die leerverschillen zal het dus wel niet lukken.
hijwel schreef:Het Weermannetje schreef:Tja, met die leerverschillen zal het dus wel niet lukken.
ja die leerverschillen zijn wel te overbruggen.
Als Jezus in het midden is kan een oud ger. gemmer samen van hart tot hart spreken met iemand van de eo.
Ik geloof zeker dat we samen 1 worden in Nederland! en ik denk zelf dat de kerkverbanden als laatse 1 zullen worden. dominees, en ouderlingen hebben over het algemeen het gevoel dat zij de juiste leer en kerk aanhangen. (terwijl we juist van elkaar moeten leren).
Aragorn schreef:hijwel schreef:Het Weermannetje schreef:Tja, met die leerverschillen zal het dus wel niet lukken.
ja die leerverschillen zijn wel te overbruggen.
Als Jezus in het midden is kan een oud ger. gemmer samen van hart tot hart spreken met iemand van de eo.
Ik geloof zeker dat we samen 1 worden in Nederland! en ik denk zelf dat de kerkverbanden als laatse 1 zullen worden. dominees, en ouderlingen hebben over het algemeen het gevoel dat zij de juiste leer en kerk aanhangen. (terwijl we juist van elkaar moeten leren).
Ik denk dat je helemaal niet moet proberen die leerverschillen te overbruggen. Dan wordt het erg lastig. Maar als iedereen nou even probeert los te komen van zijn eigen dogma's en naar de kern kijkt moet het kunnen. (Maar daar zijn veel mensen niet zo goed in..)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten