Aragorn schreef:Tabitha schreef:Het nut:
1. Je werkt als broeders en zusters (als de SGP tenminste dat vrouwenstandpunt verandert) met elkaar samen i.p.v dat je je als 2 ortodoxe christelijke partijen gaat profileren als tegenovergesteld aan de ander.
2. De SGP/CU lieden zijn minder zwaar belast. Die kereltjes bij de SGP hebben het nu super druk en bij de CU waarschijnlijk ook.
3. Je kunt als een sterkere eenheid opereren, doordat je groter bent.
Overigens heb ik niet gezegd dat de CU en de SGP moeten fuseren, maar heb ik alleen de stelling verdedigd, omdat bijna iedereen tegen was.
1. Oke, klinkt leuk, maar moet dat altijd? Ideologisch gezien ben je misschien wel broeders, maar de uitwerking van die ideeen verschilt nogal. Waar moet een links-progressief georienteerd christen dan heen? En zijn rechts-conservatieve broeder? Ik denk dat het moeilijk wordt ze allebei te behouden of samen tot een bevredigend resultaat te komen.
2. Dat lijkt me geen goed argument om maar te fuseren. Het is leuk om het minder druk te hebben, maar het is maar zeer de vraag of de uiteindelijke gevolgen zullen opwegen tegen deze afgenomen werkdruk.
3.Wel groter, maar sterkere eenheid? Ik denk eerder meer verdeeld juist.
Toch leuk dat je het wilt verdedigen!

1. Nee dat MOET niet, maar ik vind wel dat je ernaar moet streven om als ortodox christelijke minderheid elkaar te vinden en verschillen in opvattingen te bespreken. Dit komt denk ik ook veel beter over bij de rest van de wereld.
En wat betreft die extreme tegenstelling links/progressief en rechts-conservatief. Ik denk dat het grootste deel van de kiezers hier tussenin zit.
2. en wat zouden die uiteindelijke gevolgen dan wel allemaal niet kunnen zijn?? Nu kraken 2 hoofden (CU-hoofd en SGP-hoofd) hun hersenen over issues. Bij fusie kun je de taken veel beter verdelen.
3. Nu is er idd nog geen eenheid, maar dat kan komen

Dat heb jij net nog lopen beweren aan tweermanneke!
En fijn dat je me aanvalt, dan heb ik tenminste ook nog wat te doen