Moderator: Moderafo's
johannes1 schreef:dan weten ze toch van het bestaan af van God. als ze weten dat er iets Hogers is dan hun.
zelfs een ongelovige heeft een geweten
mystery schreef:johannes1 schreef:dan weten ze toch van het bestaan af van God. als ze weten dat er iets Hogers is dan hun.
Welke God?? Weten ze dan gelijk dat het jouw God is? Ik denk het niet. Ze vermoeden alleen maar dat er wel iets Hogers moet zijn. Ze weten daarmee nog niet dat er iets Goddelijks is.
Ja? een geweten wordt ook gevormd denk ik. En natuurlijk heeft een ongelovige waarden en daaraan gekoppelde normen.
johannes1 schreef:mystery schreef:johannes1 schreef:dan weten ze toch van het bestaan af van God. als ze weten dat er iets Hogers is dan hun.
Welke God?? Weten ze dan gelijk dat het jouw God is? Ik denk het niet. Ze vermoeden alleen maar dat er wel iets Hogers moet zijn. Ze weten daarmee nog niet dat er iets Goddelijks is.
Ja? een geweten wordt ook gevormd denk ik. En natuurlijk heeft een ongelovige waarden en daaraan gekoppelde normen.
er is maar 1 God op deze aarde, dus ik denk wel dat ze dan gelijk dezelfde God denken als ik. wat denk je dan hoe zij het Hogere zien?
Aragorn schreef:johannes1 schreef:mystery schreef:johannes1 schreef:dan weten ze toch van het bestaan af van God. als ze weten dat er iets Hogers is dan hun.
er is maar 1 God op deze aarde, dus ik denk wel dat ze dan gelijk dezelfde God denken als ik. wat denk je dan hoe zij het Hogere zien?
Doe toch niet zo naief, johannes!
Waarom denk je dat al die heidenen in meerdere goden geloofden? Die hadden toch ook een heel ander godsbeeld dan jij? Hoe zij het hogere zien, is vooral afhankelijk van hun cultuur, hun karakter, hun omstandigheden, etc. etc...
mystery schreef:Nou zeg je het goed Johannes: vanuit JOUW OOGPUNT is er maar een God.
Het is handiger dat je dan zulke dingen niet als feit opschrijft. Snap je?
johannes1 schreef:het is een feit dat er 1 God is, maar een mening van de heidenen dat er meer zijn. maar we dwalen denk af.
klaagt je geweten je aan of sus je hem?
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 43 gasten