Hoe komt het dat er zo makkelijk over geloven gesproken wordt?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Arco
Majoor
Majoor

Re: Hoe komt het dat er zo makkelijk over geloven gesproken wordt?

Berichtdoor Arco » 25 nov 2016 09:30

Chaya schreef:Ik ben een zondaar en ik blijf een zondaar

Ik stel weleens aan mensen de vraag: ben je zondaar of ben je heilig?

Dan krijg ik soms het antwoord 'ik ben een geheiligde zondaar'. Maar dat was niet de vraag, geen keuzeantwoord. In 1 Kor. 1:2 staat: "aan de gemeente van God die in Korinthe is, aan de geheiligden in Christus Jezus" Heb jij weleens gelezen hoe onheilig deze gemeente zich gedraagt? En toch schrijft Paulus "geheiligden in Christus Jezus".

Ik geloof dat je jezelf te kort doet om je telkens te blijven bestempelen als 'zondaar', 'godloos' en 'onheilig'. Ik ken deze worsteling, totdat ik vroeg "Maar God, hoe ziet U mij?" en weet je wat ik zag? Een mens die er mag zijn, een mens zonder zonden, omdat mijn zonden weggedaan waren. Christus heeft die weggenomen en daardoor ben ik heilig (apart gezet). Doe ik dan geen zonden meer? Heb ik een vrijbrief? Helaas, doe ik nog wel zonden, daar voel ik mij ook schuldig over, maar ik weet dat mijn schuldbrief is genageld aan het kruis. Daardoor ben ik blij (dat ik die genade mag ontvangen), maar ook verdrietig (ik doe Hem, Christus, pijn door mijn zonden). Maar Hij zegt: dat wil Ik voor jou doen!
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 25 nov 2016 09:47

Mooi Arco,
Apart gezet.
Zeker doen wij zonden maar zijn inderdaad vergeven, ook de komende.
We hebben er ook last van omdat het niet tot Gods eer is, de H.G.maakt dat bekend, dat is leven onder de genade, maar we kunnen ze direct wegdragen.
Het is nodig om de relatie met God weer te herstellen en dat satan er niet mee aan de haal gaat.
We zijn overwinnaar, Prijst Hem!
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 25 nov 2016 10:12

Ik ben nog eens teruggekeerd naar de allereerst zin van Teus, waarmee hij dit topic startte:
Teus schreef:Er wordt nogal makkelijk over geloven gesproken.

Als je het zo schrijft, stel je dat het nogal gemakkelijk wordt gedaan. M.a.w. er is geen beletsel of schroom bij velen.
Vervolgens gebeurt er iets opmerkelijks. Als mensen met terughoudendheid over hun persoonlijk geloofsleven reageren, wordt dat totaal niet begrepen.
Teus schreef:Heel heftig wat je hier neerzet Chaya.

Snap jij het verschil tussen een citaat neerzetten en een persoonlijke ontboezeming? Of lees je niet goed?
Als iemand een citaat schrijft en dit vervolgens onderschrijft, wil dat nog niet zeggen dat het een letterlijke overname is door iemand.
Soms zou je iets zelf anders verwoorden.
Dat bedoelde ik nu met uitspraken die op de loop gaan en uit het verband worden gehaald.
Teus schreef:Jij wil niet over de Grootheid van God spreken maar je wil wel dat een ander over zijn of haar zonden spreekt.

Dat is een valse beschuldiging die nergens op gebaseerd is.
Teus schreef:Jij hebt geen Halleluja geloof (Prijs de Heere) zeg je,

En wat zei ik:Ik heb niet zoveel met een hallelujah-geloof.
Arco schreef:Ik stel weleens aan mensen de vraag: ben je zondaar of ben je heilig?

Dat citaat(!) bedoelt iets anders.
Er wordt hier ontzettend langs elkaar heen gepraat in dit topic.
Ook na ontvangen genade blijven we zondaren. Ook bekeerde mensen kunnen in de zonde vallen. Soms zelfs voor langere tijd "van hun plaats af zijn" zoals dat ook wel genoemd wordt.
Er is echter wel een verschil met een onbekeerde. Die kan een bepaald berouw over zijn bedreven zonden voelen, maar dat is iets anders en blijft oppervlakkiger.
Wanneer de Heilige Geest dit laat zien aan de bekeerde, is dat werkelijk tot smart en weet hij dat het alleen maar Genade is dat hij voor erger bewaard is gebleven.
Zondaar blijf je tot de laatste snik.
Een ernstig zieke zei: "ik hoop dat God mij opneemt, want ik ben zo moe van het zondigen". Wie verstaat dit (nog)?
Arco schreef:Ik geloof dat je jezelf te kort doet om je telkens te blijven bestempelen als 'zondaar', 'godloos' en 'onheilig'.

Wat is dan nog het nut en betekenis van het Heilig Avondmaal?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 25 nov 2016 10:21

Chaya schreef:Ook na ontvangen genade blijven we zondaren. Ook bekeerde mensen kunnen in de zonde vallen.
Als je het zo zegt loochen je de nieuwe identiteit die gelovigen hebben gekregen. Gelovigen zijn heiligen die nog zonden doen.
http://www.cip.nl/nieuws/mei-2013/35403 ... en-zondaar
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 25 nov 2016 10:46

Chaya schreef:Zondaar blijf je tot de laatste snik.

Dat is nu juist niet zo. Want weet je wel wat zondaar betekend? Zonden doen is doel missen. Een zondaar is iemand die volledig het Doel mist. Laat nu Christus het Doel zijn. Als jij je bekeert naar Christus, dan raak jij het Doel. Ja, je raakt soms uit koers, je zondigt nog wel. Maar je bent op de Weg.

Een ernstig zieke zei: "ik hoop dat God mij opneemt, want ik ben zo moe van het zondigen". Wie verstaat dit (nog)?

Wat voor hoop is dit? Een vaste hoop, of een misschien? Richt je niet op je zonden, maar op het Doel: Christus.

Wat is dan nog het nut en betekenis van het Heilig Avondmaal?

De viering dat Christus Zijn bloed gegeven heeft om jouw zonden, jouw onreinheid weg te nemen. Hij zegt tegen jou: lever die schuldbrief in, Ik geef jou Leven. Tegelijkertijd is het Avondmaal een voorspiegeling van het bruiloftsfeest. Want dan gaan we samen met Hem wijn drinken, Hij zei immers: "Ik zeg u dat Ik van nu aan van de vrucht van de wijnstok niet zal drinken tot op de dag wanneer Ik die met u nieuw zal drinken in het Koninkrijk van Mijn Vader."
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 25 nov 2016 10:56

Chaya schreef:Heel veel mensen denken dat je na je bekering een rechtvaardige wordt. Maar dat staat nergens in de Bijbel. Ik ben een zondaar en ik blijf een zondaar. Ik ben een goddeloze en ik ben vlees.
:shock: [-X :neeschudden: p:)q

Romeinen 5
1 Wij dan, gerechtvaardigd zijnde uit het geloof, hebben vrede bij God, door onzen Heere Jezus Christus;
2 Door Welken wij ook de toeleiding hebben door het geloof tot deze genade, in welke wij staan, en roemen in de hoop der heerlijkheid Gods. :jaknikken:

Welzalig hij, wiens zonden zijn vergeven,
die van de straf voor eeuwig is ontheven,
wiens wanbedrijf , waardoor hij was bevlekt,
voor ‘t heilig oog des HEEREN is bedekt.
d:)b

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 25 nov 2016 14:18

Teus schreef:Heel heftig wat je hier neerzet Chaya.

Chaya schreef:Snap jij het verschil tussen een citaat neerzetten en een persoonlijke ontboezeming? Of lees je niet goed?
Als iemand een citaat schrijft en dit vervolgens onderschrijft, wil dat nog niet zeggen dat het een letterlijke overname is door iemand.
Soms zou je iets zelf anders verwoorden.
Dat bedoelde ik nu met uitspraken die op de loop gaan en uit het verband worden gehaald.

Als je zegt dat je een zondaar bent en goddeloos, weet je wie daar mee aan de haal gaat?
Het Licht wordt geweerd en de duisternis manifesteert zich. Je bedroeft de Heilige Geest en het zicht op Jezus wordt geroofd. Je laat Hem eigenlijk roven.

Chaya schreef:Een ernstig zieke zei: "ik hoop dat God mij opneemt, want ik ben zo moe van het zondigen". Wie verstaat dit (nog)?

Dit komt wel overeen met jou visie, deze zieke is op zichzelf gericht, hij wordt moe.
Ik hoor niet dat hij het zat is God zoveel verdriet te doen, dat hij nu eens ongehinderd God kan aanbidden, zonder aanvallen van buitenaf. Alleen maar in aanbidding te zijn.

Chaya schreef:Wat is dan nog het nut en betekenis van het Heilig Avondmaal?

Sorry hoor, maar door je visie ben je ook hierop het zicht kwijt.
Het Heilig Avondmaal is een feest.
Een feest ter herinnering wat Jezus gedaan heeft aan het kruis en daardoor het opstandingsleven mogen leven in de positie die God Zijn kinderen gebracht heeft, Geheiligd in Jezus Christus.

Chaya, je leven wordt zoveel beter als je probeert te zien wie je bent in Christus.
Je hebt de Heilige Geest ervoor nodig maar God wil het graag door Hem kenbaar maken.
Geloof me, je dient God niet met het zien op je zonden. Hij heeft ze ook weggedaan omdat jij er geen last van hoeft te hebben.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 26 nov 2016 13:49

Arco schreef:Dat is nu juist niet zo. Want weet je wel wat zondaar betekend? Zonden doen is doel missen. Een zondaar is iemand die volledig het Doel mist. Laat nu Christus het Doel zijn. Als jij je bekeert naar Christus, dan raak jij het Doel. Ja, je raakt soms uit koers, je zondigt nog wel. Maar je bent op de Weg.

Lees nu eens goed wat ik zeg. Ik zei eerder dat er verschil is tussen het zondigen van een onbekeerde en een bekeerde mens.
Je zegt het zelf ook, je zondigt nog wel, het staat er - schijnbaar terloops - tussendoor.
Het gaat om de zelfkennis.
Augustinus zei: ‘Ik ben tot U geschapen. En dat begeer ik, U te kennen en mijzelf te kennen, anders geen’.
Arco schreef:Wat voor hoop is dit? Een vaste hoop, of een misschien? Richt je niet op je zonden, maar op het Doel: Christus.

De bijbelse hoop Arco.
Gods volk krijgt hier een voorsmaak, hoe het zalig hemelleven straks zal zijn. Maar de Heere laat zijn kinderen op de leerschool der genade zien hoe verdorven wij van nature zijn (inderdaad, doelmissers) en dat de zaligheid ZONDER ZONDEN, bij Hem ligt.
Toen die zieke zijn ogen voorgoed sloot, mocht hij Thuiskomen, verlost van zijn zonden, bekleed met het witte kleed der gerechtigheid.
Arco schreef:De viering dat Christus Zijn bloed gegeven heeft om jouw zonden, jouw onreinheid weg te nemen. Hij zegt tegen jou: lever die schuldbrief in, Ik geef jou Leven. Tegelijkertijd is het Avondmaal een voorspiegeling van het bruiloftsfeest. Want dan gaan we samen met Hem wijn drinken, Hij zei immers: "Ik zeg u dat Ik van nu aan van de vrucht van de wijnstok niet zal drinken tot op de dag wanneer Ik die met u nieuw zal drinken in het Koninkrijk van Mijn Vader."

Je kunt alleen deelnemen hieraan wanneer je die schuldbrief gekregen hebt.
naamloos schreef:Gelovigen zijn heiligen die nog zonden doen.

Dat zeg ik toch ook?
Teus schreef:Sorry hoor, maar door je visie ben je ook hierop het zicht kwijt.

Teus schreef:Ik hoor niet dat hij het zat is God zoveel verdriet te doen,

Ik houd ermee op Teus, je leest niet wat er werkelijk staat, maar velt je oordeel, in dit geval over de zieke.
Iedereen die het anders ziet als jij, is het zicht kwijt, is van het pad af, bedroeft de Heilige Geest, enz.
Teus schreef:Chaya, je leven wordt zoveel beter als je probeert te zien wie je bent in Christus.

Waarom zou mijn leven beter moeten worden?

Waar het bij jou mank gaat is dat je streeft naar een volmaakt leven, maar dat kan niet op de aarde.
Als de zondaar sterft, komt hij Thuis, en is hij volmaakt en zondigt niet meer, eerder niet.
Zoals Paulus zegt:
‘Opdat het sterfelijke van het leven verslonden worde’.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 26 nov 2016 14:07

naamloos schreef:Gelovigen zijn heiligen die nog zonden doen.
Chaya schreef:Dat zeg ik toch ook?
Nee, jij zegt: "Ook na ontvangen genade blijven we zondaren. Ook bekeerde mensen kunnen in de zonde vallen." en: "Ik ben een zondaar en ik blijf een zondaar. Ik ben een goddeloze en ik ben vlees."

Een gelovige is geen vlees: Wat uit het vlees geboren is, is vlees, en wat uit de Geest geboren is, is geest”
Een gelovige is geen zondaar en geen goddeloze (= zonder God): Sommigen van u zijn dat ooit geweest (v.t), maar u bent (t.t.) gereinigd, u bent (t.t.) geheiligd, u bent (t.t.)rechtvaardig verklaard in de naam van de Heer Jezus Christus en door de Geest van onze God.

Een gelovige is geen zondaar die zonde doet, maar een heilige die nog zonde doet. Voorwaar een heel verschil!
Zonde doet een gelovige nog vanuit de oude mens, maar die oude mens hoort niet bij zijn nieuwe indentiteit. Daarom zegt Paulus: Nu ben ik het echter niet meer die dit teweegbrengt, maar de zonde die in mij woont.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 26 nov 2016 14:24

naamloos schreef:Nee, jij zegt: "Ook na ontvangen genade blijven we zondaren. Ook bekeerde mensen kunnen in de zonde vallen." en: "Ik ben een zondaar en ik blijf een zondaar. Ik ben een goddeloze en ik ben vlees."

Ja.
naamloos schreef:Een gelovige is geen zondaar die zonde doet, maar een heilige die nog zonde doet. Voorwaar een heel verschil!

Ik zal dan wel een blinde vlek hebben, maar ik zie dat hele verschil niet. :-k
Ook in de PKN wordt dit geleerd, las ik:

Wij blijven als mensen ook na ontvangen genade zondaar van onze kruin tot aan onze voetzool. Ook als ik geloof dat mijn zonden vergeven zijn. Dat God in liefde en genade Zijn handen telkens weer naar ons uitstrekt, dan nog blijf ik zondaar voor God. Luther spreekt over de twee-mens: Simul justus, simul peccator: “Tegelijk rechtvaardige en tegelijk zondaar.”
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/208 ... -mijn-hart

Naamloos, ik wil je graag wijzen op een meditatie die ik zojuist geplaatst heb in het topic hedendaagse meditaties. :D

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 26 nov 2016 15:16

Chaya schreef: "Ook na ontvangen genade blijven we zondaren. Ook bekeerde mensen kunnen in de zonde vallen." en: "Ik ben een zondaar en ik blijf een zondaar. Ik ben een goddeloze en ik ben vlees."
Chaya schreef:Ja.
Dus wat Paulus en Johannes zeggen klopt niet?
Chaya schreef:Ik zal dan wel een blinde vlek hebben, maar ik zie dat hele verschil niet.
Ook in de PKN wordt dit geleerd, las ik:
Van de PKN-ers Kleinbloesem en v. Campen heb ik andere dingen gelezen. En ik zal maar hopen dat er nog veel meer zijn ...
Chaya schreef:Wij blijven als mensen ook na ontvangen genade zondaar van onze kruin tot aan onze voetzool. Ook als ik geloof dat mijn zonden vergeven zijn. Dat God in liefde en genade Zijn handen telkens weer naar ons uitstrekt, dan nog blijf ik zondaar voor God. Luther spreekt over de twee-mens: Simul justus, simul peccator: “Tegelijk rechtvaardige en tegelijk zondaar.”
Wel, al de werken van een gelovige die van kruin tot voetzool een zondaar blijft zullen verbrand worden: ieders werk zal openbaar worden. De dag zal het namelijk duidelijk maken, omdat die in vuur verschijnt. En hoe ieders werk is, zal het vuur beproeven. Als iemands werk dat hij op het fundament gebouwd heeft, standhoudt, zal hij loon ontvangen. Als iemands werk verbrandt, zal hij schade lijden. Hijzelf echter zal behouden worden, maar wel zo: als door vuur heen.

Ik denk dat je staat en stand verward. Als de oude mens/het vlees -die niet bij je nieuwe identiteit hoort, maar die elke gelovige als ballast nog bij zich heeft- zondigt, dan is het niet hij die zondigt want wat uit God geboren is dat zondigt niet.
De nieuwe ''ik'' is rein en heilig, en daarom moeten we alles wat niet bij onze nieuwe indentiteit hoort wegdoen: Dood dan uw leden die op de aarde zijn: ontucht, onreinheid, hartstocht, kwade begeerte, en de hebzucht, die afgoderij is.
Chaya schreef:Naamloos, ik wil je graag wijzen op een meditatie die ik zojuist geplaatst heb in het topic hedendaagse meditaties.
Ik zal eens kijken.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 26 nov 2016 15:44

Chaya schreef:Naamloos, ik wil je graag wijzen op een meditatie die ik zojuist geplaatst heb in het topic hedendaagse meditaties.
Een stukje uit die meditatie:
Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig dat Hij ons de zonden vergeve, en ons reinige van alle ongerechtigheid"
1 Johannes 1:9

Soms hoor je mensen bidden: “Heere doe met ons naar genade en niet naar recht! Laten we eerlijk zijn, dat klinkt zo waar, zo Bijbels. Want als de Heere naar recht met mij zou doen, dan kom ik toch voor eeuwig om? Ik zal alleen behouden worden wanneer Hij in genade op mij neerziet!

Nu is dat laatste zeker waar, en toch… toch mogen we Gods recht en genade niet zo van elkaar losmaken als dat in bovengenoemd gebed gebeurt. We kunnen namelijk niet over genade spreken, zonder daarbij ook Gods recht te betrekken. Dat wordt duidelijk als we de tekst lezen die voor ons ligt.

In dit Schriftgedeelte staan twee dingen lijnrecht tegenover elkaar: het ontkennen en het belijden van de zonde. De mensen over wie de apostel Johannes hier spreekt, ontkennen de zonde wel heel radicaal: zij zeggen dat ze geen zonde hebben (vers acht) Al zal er onder ons wel niemand zijn die zover gaat, toch hebben ook wij de onuitroeibare neiging om onze zonden toe te dekken, of weg te wuiven. Heel ernstig worden we in dit hoofdstuk daartegen gewaarschuwd: wie de zonden probeert te ontkennen, bedriegt zichzelf en maakt God tot een leugenaar (vers 10). Wat Johannes daarmee bedoelt? Wel, als iemand de zonde ontkent, zegt hij daarmee eigenlijk dat het Woord van God vol onwaarheden staat. In de Schrift staat immers telkens weer te lezen dat ieder mens zondaar is en dat er niemand is die goed doet. Wie weigert dat te erkennen, beschuldigt ten diepste God van leugen en bedrog!

1. Wie om genade vraagt kan dat nooit doen met loskoppeling van het recht, want waarom zou iemand om genade vragen als hij in zijn recht staat? Genade impliceert schuld.
2. Er staat niet eens bij aan wie de brief geadresseerd is. Johannes praat in hypothesen. ''Als wij zeggen dat, dan ...''
3. Dat geldt niet voor gelovigen. Zij doen wél goede werken, anders hebben ze een dood geloof: En weer een ander deel viel in de goede aarde en gaf vrucht, het ene honderd-, het andere zestig-, en een ander dertigvoudig.
Laatst gewijzigd door naamloos op 26 nov 2016 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 26 nov 2016 16:07

Er zijn 2 berichten onaangekondigd verwijderd, ik wil het volgende hierover kwijt.
In dit topic wordt gesproken over de positie van een mens die hij krijgt wanneer hij gered is.
God kijkt mee en satan kijkt mee.
Satan wordt gekieteld en God is teleurgesteld.
Zolang we satan blijven kietelen en hij zich manifesteert is er niets aan de hand.
Maar wanneer iemand zijn vreugde in God uitspreekt, zijn geloof uit, daar gaat dit topic tenslotte om, dan worden het bericht verwijderd.
Ik heb wel eens iets geschreven over de eindtijd. In de grote verdrukking moet je de keuze voor satan of voor God maken. Maak je de keuze voor God dan gaat je kop eraf, als je in dit topic de keuze voor God maakt gaat je bericht eraf.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 26 nov 2016 16:25

Teus schreef:Er zijn 2 berichten onaangekondigd verwijderd, ik wil het volgende hierover kwijt.
In dit topic wordt gesproken over de positie van een mens die hij krijgt wanneer hij gered is.
God kijkt mee en satan kijkt mee.
Satan wordt gekieteld en God is teleurgesteld.
Zolang we satan blijven kietelen en hij zich manifesteert is er niets aan de hand.
Maar wanneer iemand zijn vreugde in God uitspreekt, zijn geloof uit, daar gaat dit topic tenslotte om, dan worden het bericht verwijderd.
Ik heb wel eens iets geschreven over de eindtijd. In de grote verdrukking moet je de keuze voor satan of voor God maken. Maak je de keuze voor God dan gaat je kop eraf, als je in dit topic de keuze voor God maakt gaat je bericht eraf.
Ik kan me vergissen hoor, maar volgens mij waren de berichten wel blijven staan als Chaya er niet als een soort van project in verwerkt was.
Om nou te doen alsof het gaat om een keuze tussen satan en God lijkt me geheel onterecht, niet van toepassing.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 26 nov 2016 17:02

Teus schreef:Sorry hoor, maar door je visie ben je ook hierop het zicht kwijt.

Teus schreef:Ik hoor niet dat hij het zat is God zoveel verdriet te doen,

Chaya schreef: Ik houd ermee op Teus, je leest niet wat er werkelijk staat, maar velt je oordeel, in dit geval over de zieke.

Dat is altijd makkelijk, de weg van de minste weerstand, je oordeelt.
Jij trek je op aan iets wat een ander zegt, de zieke de dominee de theoloog maar ik heb niet van je gelezen wat God zegt. Ik oordeel niet over die zieke ik zeg niets over zijn of haar geestelijke staat.

Chaya schreef: Iedereen die het anders ziet als jij, is het zicht kwijt, is van het pad af, bedroeft de Heilige Geest, enz.

Alles wat ik zeg kun je terug vinden in de Bijbel, dat is mijn Kracht. Of het relateert aan wat God mij hebt laten zien en wat God laat zien staat ook in Zijn Woord.
Van jou heb ik nog niets Bijbels gezien dat mijn beweringen tegen spreken. Het is welkom, ik kan ook iets verkeerd begrepen hebben.

Teus schreef:Chaya, je leven wordt zoveel beter als je probeert te zien wie je bent in Christus.

Chaya schreef: Waarom zou mijn leven beter moeten worden?

Oke, als jij jou leven goed genoeg vindt, als jij je optimaal kan verantwoorden tegenover en wandelen met God dan heb jij het beste leven. Waar hebben we het dan al die tijd over gehad?

Chaya schreef:Waar het bij jou mank gaat is dat je streeft naar een volmaakt leven, maar dat kan niet op de aarde.

Ho, je velt een oordeel.
Dan zou ik heel graag willen dat je voor me bidt, dat je God vertelt dat ik doelloos bezig ben, en dat ik het toch niet redt om zoveel mogelijk proberen te leven naar Zijn wil. Dat je Hem vraagt mij van dit zinloze af te brengen.
Chaya schreef:Als de zondaar sterft, komt hij Thuis, en is hij volmaakt en zondigt niet meer, eerder niet.

Daar ga ik niet meer op in, Benefietdiner, Naamloos, Arco en ik hebben je dat al eerder proberen uit te leggen.

Ik stop er mee Chaya, Ik heb gedaan wat ik kan. Ik bidt voor je en laat het aan God over.

Terug naar “Archief”