Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor Marnix » 21 mar 2014 16:30

Blijkbaar waren ze dat niet gewend. Beiden geven aan dat Wilders in zijn visie is opgeschoven (of doorgeschoten) naar een mening die niet de zijne is. (namelijk steeds meer richting extreem rechts)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Faramir

Berichtdoor Faramir » 21 mar 2014 16:32

Marnix schreef:Blijkbaar waren ze dat niet gewend. Beiden geven aan dat Wilders in zijn visie is opgeschoven (of doorgeschoten) naar een mening die niet de zijne is. (namelijk steeds meer richting extreem rechts)

Laat de laatste weggelopen persoon nu juist aangeven dat Wilders te links werd.

http://www.powned.tv/nieuws/politiek/20 ... uit_d.html

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 mar 2014 18:19

Sociaal economisch ja. Maar de uitspraken over Marokkanen speelde ook mee en die vond hij niet te links hoor :-)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

mannetje1977
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mannetje1977 » 21 mar 2014 21:00

Op verzoek verwijderd
Laatst gewijzigd door mannetje1977 op 21 mar 2014 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefdevolle reactie op 30-jarige man (Maskers af als atheïst): https://dogmavrij.nl/2017/03/04/refoweb ... hulpvraag/

Miepje90
Mineur
Mineur

Berichtdoor Miepje90 » 21 mar 2014 21:14

Ook ik ben van mening dat Wilders met deze uitspraak vér over de lijn is gegaan. En hoe hard iedereen ook roept dat hij 'de criminele groep bedoelt', hij noemt 'de hele bevolkingsgroep'. Net zoals Benefietdiner ongetwijfeld een aantal van de Marokkaanse mensen bedoelt die hij tegengekomen is, maar dat niet zegt; ook hij noemt de hele bevolkingsgroep. Dat heeft een naam: racisme.

Faramir schreef:Emancipatie is de oplossing. En daar is Wilders ook voor. Zodra de rotte appels vertrokken zijn of aangepakt hebben de goede Marokkanen als eerste profijt hiervan.
Het is werkelijk lachwekkend hoe slecht al die mensen die over Wilders oordelen op de hoogte zijn van zijn plannen en ideeën. Ook dat helpt ontzettend voor Wilders om verder te groeien. En zo wordt hij ook nooit uitgedaagd tot inhoudelijk reageren.

Ik heb het verkiezingsprogramma van Den Haag gelezen, omdat ik vind dat je hier een punt hebt, ik ben niet heel hard op de hoogte van de PVV-ideeën. Jammer genoeg was mijn conclusie dat ik niets, maar dan ook niets heb kunnen lezen waaruit je zou kunnen opmaken dat de PVV in Den Haag staat voor emancipatie van Marokkanen; en voor de PVV in Almere geldt exact hetzelfde. Zou je me uit kunnen leggen waar ik dat dan wel kan vinden?
There may be pain in the night, but joy comes in the morning

yobem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor yobem » 21 mar 2014 21:52

mannetje1977 schreef:Dag Yobem,

Ik reageer niet zo vaak hier. Maar iik heb je reacties in dit draadje gelezen en las vandaag een bericht op de facebook.

Ik ga ervan uit dat dit verwijst naar een actie van jou. Super! Ik werd bier erg blij van. Zeker nadat ik gisteren hele dag boos en verdrietig was omdat ook ik Marokkaanse leerlingen, collega's en buren heb.

Dat klopt maar kan jij of refoweb dat weghalen alsjeblieft? ik heb deze brief tussen mij en mijn leerlingen uitgesproken, en hem een vriend laten lezen. Die vroeg of hij op facebook mocht. Maar ik wil niet dat ik word opgevoerd als ambassadeur van een organisatie die ik niet vertegenwoordig. Het hoeft niet aan de grote klok eerlijk gezegd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 mar 2014 21:53

Miepje90
Mineur
Mineur

Berichtdoor Miepje90 » 21 mar 2014 23:16

http://www.nu.nl/geert-wilders/3732813/acht-pvv-raadsleden-en-vier-statenleden-stappen-partij.html

Heeft iemand een idee hoe dat dan gaat? Er blijft één persoon over in die fractie in Almere, maar hoe geldig zijn dan de Almeerse verkiezingen van welgeteld twee dagen geleden? Mensen stemmen namelijk primair op een partij, en pas secundair daaraan op een persoon, toch?
Kunnen die andere raadsleden dan als onafhankelijke raadsleden door? Hetzelfde geldt eigenlijk voor alle andere afgehaakte mensen; blijkbaar gebeurt het, maar is het wel democratisch?
There may be pain in the night, but joy comes in the morning

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 mar 2014 23:20

Mooie koppen op teletekst. Grootste deel PVV fractie Flevoland breekt met PVV, 8 van de 9 gemeenteraadsleden in Almere ook. Ovb.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 22 mar 2014 09:00

Het is op termijn fijn dat de PVV afbrokkelt, jammer dat het gepaard gaat met heel veel kiezersbedrog. Dat kan ik niet mooi noemen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 mar 2014 11:08

Hij is voor morgen uitgenodigd als gastspreker bij het Vlaams Blok, maar dat gaat niet door. De Belgen kunnen zijn veiligheid niet garanderen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 mar 2014 11:52

Twee PVV'ers provincie Friesland stappen op. Problemen met europese lijst pvv, de nummer 1 is opgestapt en de nummer 2 weet niet of hij bij pvv blijft.

Miepje, de partij kiest mensen voor de zetels, als ze eenmaal gekozen zijn houden ze hun zetel, ook als ze uit de partij stappen en als eenmansfractie verder gaan. Of zoals in Almere als een achtmansfractie :-)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 22 mar 2014 12:59

De rede dat al deze mensen bij de PVV zijn opgestapt is angst. Angst voor…….. jawel Marokkanen.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 22 mar 2014 13:00

De gezamenlijke kerken in Nederland komen zondag in een speciale dienst bijeen tegen racisme. Vertegenwoordigers vanuit de breedte van christelijk Nederland zijn in de dienst aanwezig zijn om samen met deze viering een statement te maken.​ Sprekers zijn ds. Karin van den Broeke (Protestantse Kerk in Nederland), Tom Mikkers (Remonstranten), Samuel Lee (migrantenpastor) en Mgr. de Korte (Rooms-Katholieke Kerk).

Iedereen is welkom bij de speciale kerkdienst 'Wij geloven in meer!' Zondag 23 maart. Kloosterkerk Den Haag, Lange Voorhout 4. Tijd: 11.30-12.30u, inloop vanaf 10.45u.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 22 mar 2014 13:01

benefietdiner schreef:De rede dat al deze mensen bij de PVV zijn opgestapt is angst. Angst voor…….. jawel Marokkanen.

bron ?

Terug naar “Archief”