zie ook:
http://www.kerkleven.nl/kerkleven/2002-10.htm
Verder gaat het er in deze discussie denk ik helemaal niet om of vrouwen al dan niet minder geschikt zouden zijn dan mannen. Ik ben ervan overtuigd dat er genoeg vrouwen zijn die het qua seculiere gaven beter zouden doen dan mannen. Echter, het gaat erom wat de Bijbel hierover zegt. De volgende teksten zeggen m.i. genoeg:
1 Tim. 2:8
Een vrouw late zich leren in stilheid, in alle onderdanigheid.
Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil, dat zij in stilheid zij.
Want Adam is eerst gemaakt, daarna Eva.
En Adam is niet verleid geworden; maar de vrouw, verleid zijnde, is in overtreding geweest.
15 Doch zij zal zalig worden in kinderen te baren, zo zij blijft in het geloof, en liefde, en heiligmaking, met matigheid.
1 Cor. 14:34
Dat uw vrouwen in de Gemeenten zwijgen; want het is haar niet toegelaten te spreken, maar bevolen onderworpen te zijn, gelijk ook de wet zegt.
En zo zij iets willen leren, laat haar te huis haar eigen mannen vragen; want het staat lelijk voor de vrouwen, dat zij in de Gemeente spreken.
Misschien moeten de vrouwen onder ons eens ophouden om de rol die zij reeds bij de schepping toebedeeld hebben gekregen als ondergeschikt te zien? (Of zeg ik nu iets heel erg fouts....??

)