Invloed van achtergrond/volksaard op het geloofsleven

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Invloed van achtergrond/volksaard op het geloofsleven

Berichtdoor Marnix » 22 feb 2011 11:32

J.A. schreef:
Riska schreef:Nou dan weet ik niet waar jij woont, maar ik ken heel veel vrouwen die - ook in de winter - met een rok lopen!

En wat maakt dat uit? dat je in de winter een rok aan hebt? Het komt op mij een beetje vreemd over, net alsof het raar is dat je s'winters een rok aan hebt?
Lekkere dikke maillot of legging :wink: aan en laarzen, en je voelt geen kou hoor :D mocht het om de kou gaan :?:

ik heb dat nog nooit meegemaakt zo over rokken :? Ik loop altijd in een rok, heb niet één broek, en in onze omgeving loopt vrijwel iedereen van onze kerk in rok.
Mijn rokken zijn altijd net boven m'n knie of iets eronder en echt niet tot op m'n enkels, die weet ik ook nergens te koop :mrgreen:

Ik zal zelf nooit een broek dragen, (of ik moet op het land gaan werken, zoals ik vroeger gedaan heb in de bloemen :wink: en ik ga gewoon een gesprek aan met moeders bij school bv, die een broek dragen, en dan niet over de broek :wink: maar gewoon, een praatje over het weer, kids e.d! net zoals ik doe als ze wel een rok dragen :lol:

Precies. Sowieso valt over die broek volgens mij niet zoveel te praten aangezien de Bijbel het niet verbiedt. (daarom vind ik de cultuur "broeken mogen niet (en leggings ook niet)) altijd wel wonderlijk. En man mag niet gekleed gaan als vrouw en een vrouw niet als man.... maar bij mijn weten heb je mannen- en vrouwenbroeken en denk ik (doorgaans) bij een vrouw in broek niet: Huh, is dat nou een man of een vrouw? of heej, die vrouw loopt er als en man bij.

:)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 22 feb 2011 11:58

Ik heb dat nooit begrepen waarom sommige gelovigen zo moeilijk doen over het dragen
van een lange broek door een vrouw. De Bijbel spreekt duidelijk in het OT dat het verboden is
voor een man vrouwenkleding te dragen en voor een vrouw idem.

En inderdaad als vrouwen in vrouwen- broeken lopen ben je niet verkleed als een man!
Dit heeft duidelijk te maken met achtergrond/volksaard op het geloofsleven.

Toen ik voor het eerst zag hoe een travestiet er uit zag (gruwelijk) begreep
ik wat God bedoelde.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 22 feb 2011 12:53

schaapje schreef:Ik heb dat nooit begrepen waarom sommige gelovigen zo moeilijk doen over het dragen
van een lange broek door een vrouw. De Bijbel spreekt duidelijk in het OT dat het verboden is

En inderdaad als vrouwen in vrouwen- broeken lopen ben je niet verkleed als een man!

ik wat God bedoelde.

Beste schaapje
Ik heb twee keer een travestiet in mijn (therapie) groep gehad, het zijn beklagenswaardige mensen die zich noch vrouw noch man voelen, ook na dat zij omgebouwd waren. Hoe ver is de zondige mens gevallen. Ik betrek mezelf erbij hoor. Ook dit zijn gevolgen, terwijl we zo mooi en goed geschapen zijn.
Eenzaam en ongelukkig waren zij, maar over het eruit zien gesproken is het nog altijd een vreemder gezicht een man in rok, dan een vrouw in bijv een driedelig pak, vind je niet?

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 22 feb 2011 12:56

Race406 schreef:
Samanthi schreef:
Die hanteren zeker het principe: 'Van alles waar je niet voor bidt word je dik'.

Even niet helemaal ontopic

Ik heb op een VMBO gewerkt op de afdeling Zorg en welzijn, ik probeerde uit te leggen dat juist de tussendoortjes je dik maakt en zei alles waar je niet voor bidt wordt je dik van, nu ben ik zeker niet een van de magerste een van de jongens keek me aan en zei: dan heeft u zeker niet veel gebeden. :D

Zo'm opmerking heb ik ook eens gekregen. Ik kan er wel om lachen. Ik weet per slot van rekening zelf ook wel dat ik niet moeders slankste ben... :lol:

Ik heb met de leerlingen helemaal plat van het lachen gelegen :schaterlach:
Zo eerlijk komisch zijn zulke opmerkingen, geweldig

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 22 feb 2011 13:27

Samanthi schreef:
schaapje schreef:Ik heb dat nooit begrepen waarom sommige gelovigen zo moeilijk doen over het dragen

ik wat God bedoelde.

Beste schaapje
Ik heb twee keer een travestiet in mijn (therapie) groep gehad, het zijn beklagenswaardige mensen die zich noch vrouw noch man voelen, ook na dat zij omgebouwd waren. Hoe ver is de zondige mens gevallen. Ik betrek mezelf erbij hoor. Ook dit zijn gevolgen, terwijl we zo mooi en goed geschapen zijn.
Eenzaam en ongelukkig waren zij, maar over het eruit zien gesproken is het nog altijd een vreemder gezicht een man in rok, dan een vrouw in bijv een driedelig pak, vind je niet?

Hallo,

Ik denk dat jij je hebt over tranvestieten, dat is wat anders. :D

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 22 feb 2011 13:29

wat is een transvestiet? Ik ken wel transvestite ( engels ) maar dat is gewoon engels voor travestiet.
Of bedoel je transgender? Maar dat zijn mensen die zich daadwerkelijk laten of al hebben "omgebouwd".

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 22 feb 2011 13:37

meribel schreef:wat is een transvestiet? Ik ken wel transvestite ( engels ) maar dat is gewoon engels voor travestiet.
Of bedoel je transgender? Maar dat zijn mensen die zich daadwerkelijk laten of al hebben "omgebouwd".

Ja iemand die zich ombouwen in de volksmond wordt dat transvestiet genoemd...dacht ik

Iemand die een travestiet is kan getrouwd zijn en is zeker niet altijd homo-sexueel.

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 22 feb 2011 13:38

schaapje schreef:
Samanthi schreef:

ik wat God bedoelde.

Beste schaapje

Hallo,

Ik denk dat jij je hebt over tranvestieten, dat is wat anders. :D

Ja ik haalde die twee ff doorelkaar maar triest blijft het.
transseksueel idd iets anders dan travestiet, dan loop je graag in kleding van de andere sexe.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 22 feb 2011 13:47

Is zeker triest, vooral voor het gezin, vrouw en kinderen, mij lijkt het verschrikkelijk,
om je man aan te treffen in vrouwenkleding met hoge hakken nylons en make-up.

Maar laten we maar opassen straks wordt er een topic geopend met de titel;
kan een travestiet een christen zijn.......alles moet kunnen tegenwoordig. ](*,)
vinden verschillende mensen, als je er maar niemand kwaad mee doet,
wordt en gesteld.....zo krom.

off topique-smile

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 22 feb 2011 15:12

Ook dit soort gedrag heeft ws net zo met je opvoeding te maken als de codes die er in refoland gebruikt worden.
stel dat de meoder steeds heeft gezegt ik had liever een meisje gehad of een uit een jongensgezin had je niet liever een meisje gehad of een gezin met allemaal jongens waar een meisje op jonge leeftijd gestorven is en daar alleen over gepraat wordt en de jongens het gevoel hebben te veel te zijn?
Het kan zomaar gebeuren.
Scheefgroei... wat ben je verantwoordelijk als ouders, medekerkleden, leiding van een jeugdgroep enz enz
Er is zoveel leed wat geleden wordt door opmerkingen van ouderen gemaakt in de jonge jeugd.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 feb 2011 15:41

In de tijd dat de Bijbelse kledingvoorschriften tot stand kwamen, droeg iedereen een soort jurk. De broek is pas in de late middeleeuwen in zwang gekomen, hoewel sommige Germanen en Kelten ook een soort broek droegen en ook priesters van de Israelieten ze droegen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 22 feb 2011 15:48

Samanthi schreef:Ook dit soort gedrag heeft ws net zo met je opvoeding te maken als de codes die er in refoland gebruikt worden.
stel dat de meoder steeds heeft gezegt ik had liever een meisje gehad of een uit een jongensgezin had je niet liever een meisje gehad of een gezin met allemaal jongens waar een meisje op jonge leeftijd gestorven is en daar alleen over gepraat wordt en de jongens het gevoel hebben te veel te zijn?
Het kan zomaar gebeuren.
Scheefgroei... wat ben je verantwoordelijk als ouders, medekerkleden, leiding van een jeugdgroep enz enz
Er is zoveel leed wat geleden wordt door opmerkingen van ouderen gemaakt in de jonge jeugd.

toch vraag ik me dat af, ik ken een gemiddeld groot gezin waar 1 meisje van jongs af aan al volhoudt dat ze een jongen is. Echt, toen ze 4 jr was wilde ze al absoluut geen meisjes kleren en vertelde gewoon aan iedereen dat ze een jongen was. De vader was dominee, en de moeder en vader voedde het meisje echt niet anders op dan de andere kinderen. Dus ik weet niet of dit soort zaken altijd aan de opvoeding ligt, ik zou het bij hun iig niet zo durven stellen.

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 22 feb 2011 15:53

meribel schreef:
Samanthi schreef:Ook dit soort gedrag heeft ws net zo met je opvoeding te maken als de codes die er in refoland gebruikt worden.
Het kan zomaar gebeuren.

toch vraag ik me dat af, ik ken een gemiddeld groot gezin waar 1 meisje van jongs af aan al volhoudt dat ze een jongen is. Echt, toen ze 4 jr was wilde ze al absoluut geen meisjes kleren en vertelde gewoon aan iedereen dat ze een jongen was. De vader was dominee, en de moeder en vader voedde het meisje echt niet anders op dan de andere kinderen. Dus ik weet niet of dit soort zaken altijd aan de opvoeding ligt, ik zou het bij hun iig niet zo durven stellen.

Ik herinner me opeens een meisje uit het dorp waar ik ben opgegroeid, die wilde idd van jongs af een jongen zijn, ze gooide meisjes kadootjes op haar verjaardag gewoon in de prullebak, ze is nog steeds een mannelijk vrouw.
Ja heel apart, waar zou dit nu vandaan komen?
Wwer een nieuwe topic misschien :roll:

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 22 feb 2011 15:54

Transgender heeft volgens mij idd. niks met opvoeding te maken. Dat begint al zo ontzettend jong. Dat is biologisch bepaald.

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 22 feb 2011 15:59

esli schreef:Transgender heeft volgens mij idd. niks met opvoeding te maken. Dat begint al zo ontzettend jong. Dat is biologisch bepaald.

Dit is niet helemaal bewezen, net zomin als bij homofilie, daar zijn de meningen bij de geleerde over verdeeld, misschien een combinatie van beide?
Ik weet het niet, maar wel dat ik van een uit mijn groep weet dat het wel degelijk met de situatie bij haar thuis te maken had.

Terug naar “Archief”