Er wordt nu gezegd dat het leven met is, al moet ik m'n lichaam wel de tijd geven om te herstellen. Er is niet bekend in hoeverre dat kan aangezien er een blijvend iets is wat niet herstellen kan alleen maar minder worden kan. Al kan ik niet zeggen dat ik dagelijks erg moe meer ben, maar ik moet me wel aan m'n 'regels' houden anders gaat het mis. Even dit, even dat is er niet meer bij. Traplopen en fietsen doet me soms de tong al op de schoenen hangen. Pijn maakt me doodmoe... Ik weet hoe ik m'n pijn kan beperken en dat is luisteren naar me lichaam, maar doordat je jong bent is het wel eens moeilijk... Ik heb ik me handen vol, soms tevol, aan m'n opleiding en er komt zaterdags weinig uit m'n handen doordat ik op ben. Wat ik toch 3 jaar geleden niet gewend was van mezelf... Al ligt de oorzaak toch meer lichamelijk, ook dat ik niet volledig naar school/stage ga. IB erkende m'n handicap

Maar net wat je zegt, tel je zegeningen en ik weet dat het al zoveel beterder met me gaat dan het was. Ik moest van ver komen,al heb ik dat zelf niet helemaal zo ervaren. Psychische lag ik ook flink overhoop. Maar ik heb ook zoveel ergere dingen gezien en gehoord dat ik wel eens dacht; stel je niet aan het valt best nog mee je hebt je beide benen nog en kunt gaan en staan waar je wilt. Ik volg weer een opleiding dus ach wat wil ik nog meer. Maar soms is ff mopperen/janken wel even lekker

Onlangs ben ik nog bij de arts geweest, maar het enigste wat ik tehoren krijg is heb geduld, je moest van ver weg komen. Je bent nog lang niet aan het einde van je herstel

Kan niet zeggen dat ik ontevreden ben hoe het gaat, maar ik wil meer en meer. Ik denk, nouja weet wel zeker dat m'n verwachtingen ook tehoog waren. Ik dacht even... en ik ben weer 100%, dat het maanden, misschien jaren kon duren daar had ik nooit over nagedacht. Al is me al verteld dat ik nooit meer die 100% zal bereiken. Een halfjaar geleden zei de arts me; accepteer het nu eens. Ik denk dat ik dat nog steeds niet kan...
Maar dit heeft allemaal niet zoveel met pheiffer te maken dus ik trek me maar weer terug

@ Liesien; vervelend dat de arts niet meelevend was! Er moet toch een oorzaak voor zijn? En een second opinion in een ander ziekenhuis? Als het een naam heeft kun je er ook meer mee, evt. een uitkering o.i.d.?