elvira (gast) schreef:ik ben het met Scatie eens: liever een kort prikje met een zielig huiltje en maar meteen op alles getest, dan pas veel later misschien achter een nare ziekte moeten komen. En ik vond die pillen die ze Sarah hadden voorgeschreven ook wel goed: ze zijn in ieder geval niet schadelijk! Maar ik snap ook dat dat hele gedoe je als kersverse ouders een hele hoop stress op kan leveren.
@Zonnetje: als CF in jouw/jullie familie voorkomt, dan kun je je kind daar toch meteen op laten testen?
Nouja, het gaat me helemaal niet om het prikje, maar we hopen wel alles volgens Bijbelse normen en waarden zeg maar te doen. En er zijn vaak twee kanten aan een zaak. Net als met de echo's, hebben we ons ook echt afgevraagd of het in overeenstemming is met wat God van ons vraagt. Want het kindje groeit niet voor niks lekker binnenin, moeten we dan echt alles van tevoren al weten? Dat zijn soms gewoon wat vragen die bovenkomen, ook met inenting en hielprik. Maargoed, echt heel erg erin verdiepen is zo lastig, dat kost bergen tijd, boeken zoeken, lezen, meningen vragen, en daar heb ik eigenlijk geen zin in, dus denk ik al snel: nouja, gewoon laten doen, kan geen kwaad. Maarja, eigenlijk is dat helemaal mijn 'startegie' niet in het leven, ik wil vaak graag een onderbouwde mening hebben waarom ik iets wel of niet doe
Maargoed, ik zal de discussie eens aangaan met mijn ouders vanavond

Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...