Homofilie 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 17 jun 2008 23:25

* verwijderd door mod *

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 18 jun 2008 13:13

MarinusCopy schreef:* verwijderd door mod *

Je slaat door! 'Dat slag' heeft een andere visie op homoseksualiteit en dat mogen ze. Niet elke visie hoeft jouw visie te zijn. Je verwijt 'dat slag' intolerantie. Jij doet echter niets anders en je doet het op een wijze waarbij je iedereen van 'dat slag' doet verbleken!

Ik ben homo en christen en ik heb begrip voor het onbegrip van anderen en wil best mijn visie geven. Maar uitsluitend vanuit respect. Jij sluit je met deze wijze van benaderen aan bij die grote groep christenbashers die zich onder homo's bevinden en steeds intoleranter wordt t.o.v. christenen!

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 18 jun 2008 17:18

Het is bekend dat "genezing" van homoseksualiteit zeer vaak gepaard gaat met zelfdestructief gedrag. De genezing zelf is nooit blijvend trouwens. Volwassenen die er voor kiezen om dit te ondergaan zijn daar zelf verantwoordelijk voor, maar al te vaak word dit soort idiotie opgedrongen aan jongeren of zelfs kinderen. En sorry, ik heb geen begrip voor dat soort walgelijke vertonigen....

Het gaat hier oa om zelfmoord dus

Rolf

Berichtdoor Rolf » 18 jun 2008 18:05

Er zijn personen die hun anders geaard zijn als een ondraaglijke last
ervaren. Voor hen is er de stichting EHAH.
Positieve verhalen zijn er ook. O.a. van iemand die weer een normale
gelukkige relatie heeft.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 18 jun 2008 18:09

Rolf schreef:Er zijn personen die hun anders geaard zijn als een ondraaglijke last
gelukkige relatie heeft.
Enig idee waarom dat als een ondraaglijke last wordt ervaren?

meboy

Berichtdoor meboy » 18 jun 2008 18:11

Rolf schreef:Er zijn personen die hun anders geaard zijn als een ondraaglijke last
gelukkige relatie heeft.

Ik heb ook een normale gelukkige relatie, zonder een dure therapie, zonder polonaise aan mijn lijf. 't is maar net welke maatstaf je hanteert. Wel grappig dat dit mijn eerdere punt onderstreept. Misschien moet je eens opzoek naar de waarde van de maatstaf die je gebruikt. Ik denk namelijk dat de term "normaal" erg relatief is.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 18 jun 2008 20:37

gelukkige relatie heeft.
De stichting EHAH?

Hierbij moet men er rekening mee houden dat niemand onfeilbaar is, en dat de oorzaak van de homoseksuele gevoelens ligt in de totaliteit van de omgevingsfactoren (gezinssituatie, omgang met vrienden, school, club etc.). Niet vergeten moet worden dat ook het kind op een bepaalde manier gereageerd heeft op zijn omgeving en dat op zijn/haar manier geïnterpreteerd heeft.
:roll: :roll: :roll:

Te droevig voor woorden.

Bron: http://www.different.nl/cms/content/view/102/164/

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 18 jun 2008 20:40

MarinusCopy schreef:
Wolkje schreef:we discuseren er niet zo vaak er meer over ter bescherming van het wederzijds respect. :wink:

Maar dat is toch gewoon een prima stellingsname? Een ander voorbeeld is wat ik met mijn beste vriend heb. Hij heeft totaal niets tegen mijn geaardheid en als ik deze zomer ga trouwen dan is hij getuige, maar over bepaalde aspecten van mijn geaardheid (het slaapkamergedeelte zeg maar) hoef ik echt niet bij hem aan te komen. En andersom is dat eigenlijk net zo. Waarom moet er altijd over alles gepraat worden in een vriendschap? Daar zijn internetforums mi voor ;)

Nou, het is niet helemaal hetzelfde, maar wel enigzins vergelijkbaar denk ik.

we zijn er ook prima tevreden mee! en inderdaad daar zijn fora voor :mrgreen: en verder sluit ik wat betreft het slaapkamergedeelte aan bij coupe soleil :P
Afbeelding Afbeelding

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 19 jun 2008 07:51

Rolf schreef:O.a. van iemand die weer een normale
gelukkige relatie heeft.

Ik heb ook een normale gelukkige relatie, alleen heb ik me daarzelf niet geestelijk voor hoeven verminken. Verder heb ik het niet zo op heteroseksisme. Als je het idee hebt dat nichten geen "normale" relaties met elkaar kunnen hebben dan ben je gewoon naief. Ja, de seks is anders maar voor de rest is het niet veel anders dan een heterorelatie.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 19 jun 2008 10:13

MarinusCopy schreef:
Rolf schreef:O.a. van iemand die weer een normale
gelukkige relatie heeft.

Ik heb ook een normale gelukkige relatie, alleen heb ik me daarzelf niet geestelijk voor hoeven verminken.

Het zou je sieren als je met wat meer respect zou spreken over mensen die een andere keuze maken dan jij.

Als mensen de keuze samen met God hebben gemaakt om celibatair te leven zou ik dat niet 'geestelijk verminken' willen noemen.

Zelf geloof ik niet in die noodzaak, maar tot die uitkomst ben ik ook samen met God gekomen.

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 19 jun 2008 11:38

Denkertje21 schreef:
Als mensen de keuze samen met God hebben gemaakt om celibatair te leven zou ik dat niet 'geestelijk verminken' willen noemen.

Zelf geloof ik niet in die noodzaak, maar tot die uitkomst ben ik ook samen met God gekomen.

Ik had het niet over celibatair leven, maar over homo's die heteroseksualiteit veinzen. Alsof dat op eoa manier superieur is of zo. En als je ook maar enigzins mijn posts had gelezen dan had je dat geweten ook.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 19 jun 2008 12:08

@MarinusCopy: Om te beginnen is je mening verre van bescheiden, zoals je zelf wel denkt.
Ik geloof ook dat, als je vanuit Gods foutloze schepping van voor de zondeval denkt, dat heteroseksualiteit inderdaad superieur is. Maar ook dat is het nu niet meer omdat zowel hetero- als homoseksualiteit door de zonde gepakt en bezoedeld worden.
Ik ben geen voorstander van een club als Different, maar daar al lang wordt niet naar 'homo's bekeren tot hetero's' gestreefd. Vertel me niks over therapiën: been there, done that. En zeker niet op aandrang van ouders of kerk.

Jij praat heel erg vanuit je eigen atheïsme. Ik probeer te leven naar Gods wil. Jij niet omdat je aangeeft die God niet te hebben.

Daarbij denk ik dat God met iedereen een andere weg gaat. Voor mij zelf geloof ik niet dat God van mij vraagt om een heteroleven te leiden. In tegendeel. Dat zou pas tegennatuurlijk zijn.

Maar als er anderen zijn, die vanuit hun beslissing met God er voor kiezen om niet als homoseksueel door het leven te gaan en kiezen (alweer met God) voor een leven met een vrouw en kinderen, dan respecteer ik dat

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 19 jun 2008 12:28

Denkertje21 schreef:
Maar als er anderen zijn, die vanuit hun beslissing met God er voor kiezen om niet als homoseksueel door het leven te gaan en kiezen (alweer met God) voor een leven met een vrouw en kinderen, dan respecteer ik dat

Respecteer je het ook als ouders hun kinderen dwingen om in therapie te gaan ook als dat mogelijk leid tot zelfmoord?

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 19 jun 2008 12:35

niet alle therapie leidt tot zelfmoord ivm dit onderwerp! dat is wel heel zwart wit! bah.:|
soms willen ouders ook graag dat hun kind dmv therapie beter om kunnen gaan met hun gevoelens en met de reacties van de buitenwacht.
het ligt er natuurlijk wel een beetje aan watvoor instantie hebt als therapeut.

ik neem aan dat je andere ervaringen hebt, en dat spijt me. i heb ook gezien hoe opvattingen iemand kapot kunnen maken maar scheer alsjeblieft niet alles zo over een kam.

zo ik heb gezegd :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 19 jun 2008 12:45

Wolkje schreef:niet alle therapie leidt tot zelfmoord ivm dit onderwerp! dat is wel heel zwart wit! bah.:|

Het leid mogelijk tot zelfmoord schreef ik....

soms willen ouders ook graag dat hun kind dmv therapie beter om kunnen gaan met hun gevoelens en met de reacties van de buitenwacht.
het ligt er natuurlijk wel een beetje aan watvoor instantie hebt als therapeut.

Nou, als de therapie gericht is op de verandering van de geaardheid en de ouders niet domweg te stom zijn om te snappen dat geaardheidsveranderiing ongezond is dan beschouw ik het als opzettelijke kindermishandeling vh ergste soort

ik neem aan dat je andere ervaringen hebt, en dat spijt me. i heb ook gezien hoe opvattingen iemand kapot kunnen maken maar scheer alsjeblieft niet alles zo over een kam.

zo ik heb gezegd :mrgreen:

Het is gewoon lang en breed bekend dat genezing v homoseksualiteit niet mogelijk is en pogingen daartoe gevaarlijk zijn. Stug doorgaan met dat soort praktijken grenst aan het criminele. Zeker als het jongeren of kinderen betreft. Dat kan en mag ik over één kam scheren.

Terug naar “Archief”