MissF,
De zondige gedachten waar jij het over hebt, die worden je ingegeven door demonen. Ook zo'n onderwerp wat nogal gevoelig ligt.
Demonen kunnen namelijk door jouw eigen ogen zien wat je doet. Ik weet dat dit allemaal erg eng kan klinken, maar wellicht zou je eens het boek Zegen of vloek van Derek Prince moeten lezen. Ik denk dat je dan veel meer zult gaan begrijpen op het gebied van de onzichtbare wereld. Het heeft mijn ogen in ieder geval geopend, want ik stond hier totaal niet open voor en ik vond het ook allemaal heel erg eng.
Helaas weten predikanten hier vaak ook niet mee om te gaan a.g.v. waarvan ze het onderwerp maar helemaal negeren. Dit geldt helaas vaak ook voor de gaven van de Geest.
Zelfs Luther en Calvijn begrepen hier helemaal niets van, las ik deze week in het ND. Calvijn wildde het onderwerp Heilige Geest daarom het liefst helemaal negeren. Heel triest allemaal.
Dit was even off-topic, maar ik hoop dat je begrijpt dat het wel degelijk allemaal met elkaar te maken heeft.
Wat betreft je opmerking over het niet hebben van een vrije wil, wat inderdaad aardig in de buurt komt van het zijn van een robot, kan ik je wellicht hiermee helpen.
Wanneer je negatieve gedachten hebt, zou je hier positieve gedachten tegenover kunnen zetten, zoals Esli ook al schrijft. Dit kun je doen op basis van Gods woord. Er bestaan hier zogenaamde proclamatiekaarten voor.
Ik zal er één hierbij opschrijven.
Gevoel zegt: Je bent zo zwak
Jezus zegt: Zo openbaar je Mijn kracht.
Gevoel zegt: Trek maar een muur op
Jezus zegt: Niets kan je van Mijn liefde scheiden
Gevoel zegt: Ga maar heel diep gebukt
Jezus zegt: Hef je hoofd omhoog
Gevoel zegt: Hoe kun je nu volhouden?
Jezus zegt: Als je Mij maar verwacht
Gevoel zegt: Kijk eens om je heen
Jezus zegt: Zie op Mij
Gevoel zegt: Hier kom je nooit meer uit
Jezus zegt: Ik maak je vrij
Gevoel zegt: De mensen mogen mij niet
Jezus zegt: Ik ben vóór jou, wie zal tegen je zijn?
Gevoel zegt: Je struikelt telkens weer
Jezus zegt: Ik houd je vast
Gevoel zegt: Je hebt zoveel zorgen
Jezus zegt: Geef Mij je last
Gevoel zegt: Je schiet altijd te kort
Jezus zegt: In Mij ben je volmaakt
Gevoel zegt: Je kan alleen maar huilen
Jezus zegt: Verblijd je altijd
Geveol zegt: Je bent zo minderwaardig
Jezus zegt: Je bent kostbaar in Mijn ogen
Gevoel zegt: Je hebt weer te weinig gebeden
Jezus zegt: Slaap nu maar, rust maar in Mijn vrede
Als ik mij goed herinner werk je in de psychiatrie: Ik denk dat het goed zou zijn wanneer depressieve mensen negatieve gedachten bijvoorbeeld door dit hardop te lezen (daar is tie weer

) hun negatieve gedachten zouden kunnen gaan kunnen vervangen door positieve gedachten.
Wie veel vergeven is, heeft veel lief.