Schoonouders

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 05 okt 2007 06:14

*Annet* schreef:Ga huilen!

Zeg dat je je vreselijk ongelukkig voelt, zo niet nog 50 jaar wilt leven....

Dan is er een heel nuchter antwoord:
ach, stel je niet aan zeg!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 okt 2007 07:50

*Annet* schreef:Ik wil nergens dood gevonden worden!

Maarre, ja wat zal ik eens klagen? Waar ik me dus echt GRUWELIJK aan erger is de bemoeizucht van haar. Over alles en met iedereen van de kinderen en kinds kinderen. Kleine van mijn zwager lag gister onverwacht in het ziekenhuis. Gisteravond hadden we verjaardag, kwam mijn zwager toch nog even. Zegt zijn moeder: nou je had MIJ toch wel even kunnen bellen hoe het met je zoontje ging? Zegt hij: nee, ik wachtte wel even tot vanavond dan weet iedereen het gelijk. Ze denkt dat ze nog altijd erg belangrijk is in het leven van haar zoons. Wij hadden een paar maanden verkering had mijn man een keer bonje met haar. Zei ze: je was altijd mijn favoriete kind, maar de laatste maanden ben je zo veranderd.

Je zegt toch noooooooooit, en zeker niet in het bijzijn van andere kinderen, dat iemand je favoriet is????? En dat andere kon ik dus in mijn zak steken.

Ik kom er nooit zomaar, dat valt ook niet in goede aarde. Eens in de 14 dagen gaan we op zondag koppie doen, dat vind ik genoeg.

En de rest hou ik maar voor me.......... bijv. hoe ze het vind dat we gaan verhuizen :mrgreen:

Mischien heeft ze gewoon erg last van het Empty Nest Syndroom... :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 05 okt 2007 09:02

pol schreef:
*Annet* schreef:Ga huilen!

Zeg dat je je vreselijk ongelukkig voelt, zo niet nog 50 jaar wilt leven....

Dan is er een heel nuchter antwoord:
ach, stel je niet aan zeg!

Niet om je meteen een probleem aan te praten maar:
1 je moet als kind wel los kunnen komen van je ouders
2. als jij oprecht zegt dat je ongelukkig bent met de situatie dan lijkt me dat toch wel een enigszins botte insteek.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 05 okt 2007 09:19

Ik zou gewoon weggaan. Koffers pakken, hup, hup!

Mijn schoonmoeder is een kanjer. Ik heb haar laatste dochter 'afgepakt', en ze bleef als weduwe alleen over. Daar heeft ze het heel moeilijk mee gehad, maar nooit heeft ze ook maar íets laten merken. Dat ze altijd voor de kinderen klaarstaat en ook nog 's heel down-to-earth is, maakt haar een topwuuf!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 05 okt 2007 09:35

Pol, als jij er genoeg van hebt moet je hem dat gewoon duidelijk maken. Niet een keer, vele keren weer. Het is jullie beider leven.

Als jij ongelukkig bent in deze situatie en er geen zicht is op verbetering moet er gewoon iets veranderen! Het gaat alleen maar van kwaad tot erger. Jij bent sagerijnig, wordt nog sagerijniger. Dat reageer je af op je kinderen, of je wilt of niet. Kinderen worden zenuwachtig en zo krijg je een kringetje waar je op gegeven moment niet meer uit komt.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 05 okt 2007 09:44

Of anders een goed gesprek van vrouw tegen vrouw.
Catfight!
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 05 okt 2007 09:50

Moet je niet zo'n (schoon)moeder hebben die dan gaat huilen: mama heeft het altijd gedaan.

Kraai
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kraai » 05 okt 2007 10:53

zo als ik dit allemaal lees dan heb ik het goed getroffen met me schoonouders. Ík kan altijd bij hun komen als er iets is. Ze vangen me dan ook heel goed op. Vooral de laaste tijd. Me ouders wonen 100km bij ons vandaan dus daar ga je ook niet zomaar ff aan. En me schoonouders wonen bijna om de hoek. En dan kom je er toch wat vaker. Niet dat we deur bij elkaar plat lopen. En de rest wil ik sterkte wensen om er een goede weg in te vinden.
Soms kun je nog maar één ding doen en dat is BIDDEN

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 05 okt 2007 11:52

leclerc schreef:Of anders een goed gesprek van vrouw tegen vrouw.
Catfight!

Je kan tegen haar zeggen wat je wilt, maar ze snapt het toch niet. Ze kijkt je dan heel lodderig en onschuldig aan, maar het lijkt wel of ze een scheepswand tegen haar hoofd heeft. Manlief zelf zegt vaak dat ze stronteigenwijs en nieuwsgierig is. En als je dat tegen haar zegt, zie je ze denken, hebben ze het over mij?????? Oooo
en de volgende dag is het precies weer het zelfde. Gewoon haar eigen zin.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 05 okt 2007 11:54

Yeeaaahhhh, ik heb NEE gezegd tegen een tupperware uitnodiging van m'n schoonmoeder :D

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 05 okt 2007 12:00

Acire schreef:Yeeaaahhhh, ik heb NEE gezegd tegen een tupperware uitnodiging van m'n schoonmoeder :D

Groot gelijk, al die dure rommel!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 05 okt 2007 12:43

Hebben jullie al wel eens geprobeerd iets gezelligs te gaan doen met je schoonmoeder/ouders? Misschien creeer je dan een heel andere sfeer!

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 05 okt 2007 12:49

ajl schreef:Ik heb echt super schoonouders. Ik zie ze niet regelmatig ( wonen bijna 300 km bij ons vandaan).

Ja, zo kan ik het ook!! 8)
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 05 okt 2007 12:57

rosalie83 schreef:Hebben jullie al wel eens geprobeerd iets gezelligs te gaan doen met je schoonmoeder/ouders? Misschien creeer je dan een heel andere sfeer!

Mijn schoonzus doet dat wel eens, ja. Niet zo vaak, maar een keer met kinders en mijn schoonmoeder naar de dierentuin, bijvoorbeeld. Of dat mijn ouders naar de christelijke boekenbeurs gaan waar zij ook rondloopt.. of dat mijn moeder met haar naar de rommelmarkt gaat; daar wil haar eigen dochter namelijk níet 'gezellig' bij elk kraampje een half uur staan kijken hoe leuk alles is, en schoonzus wil dat wel :P

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 05 okt 2007 13:00

rosalie83 schreef:Hebben jullie al wel eens geprobeerd iets gezelligs te gaan doen met je schoonmoeder/ouders? Misschien creeer je dan een heel andere sfeer!

Mens hou op, binnenkort MOETEN we een weekend met heel de fam op vakantie. Nou ik ging nog liever in een tentje op het strand zitten in mijn uppie. Heel de familie hangt met een rijgdraadje aan mekaar.
Vlg jaar gaan we naar het familiediner van de eo 8)

Terug naar “Archief”