Mag je een allochtone vriendin hebben?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 mei 2004 19:40

bloempie19 schreef:Ja, maar ik heb een collega gehad, die met een marokkaan trouwde. Ze hadden een ontzettend fijne verkeringstijd. Ze gingen helemaal in elkaar op. Mijn collega voelde ook helemaal niet zo erg het verschil in culturen.
Maar vanaf de dag dat ze trouwde, veranderde alles. Ze mocht de deur niet meer uit, moest stoppen met werken en wat geisoleerd van haar eigen familie. Ook sloeg hij haar.
Na twee jaar is ze van hem gescheiden.
Ik wil echt niet zeggen, dat het bij elke allochtoon zo loopt als je met ze trouwt, maar je moet echt goed de tijd nemen om de ander en zijn cultuur te leren kennen.

Het verschilt gewoon per geval. Ik ken ook een verhaal van een Koerdisch meisje dat in Nederland opgegroeid is en best een strenge opvoeding heeft genoten. Ze mocht bijvoorbeeld alleen maar met een Koerdische en Islamitische man trouwen. Wel studeerde ze overigens.
Maar op een gegeven moment is ze zo'n man tegengekomen, zijn ze getrouwd en leven ze nu samen heel gelukkig. Zij is nog met haar studie bezig en hij runt een restaurant. Ze gaat uit wanneer ze dat wil, hij slaat haar niet en ze houden van elkaar. :D

Zo kan het ook dus. :wink:

snien
Mineur
Mineur
Locatie: Goes (maar de 24 jaar Vlissingen zit ook nog diep in mijn hart)

Berichtdoor snien » 27 mei 2004 20:04

Snien en Julius: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=5999&postdays=0&postorder=asc&start=30

Een heeeeeeele lieve, attente, aardige, humoristische, serieuze, christelijke,enz Surinamer. Er zijn veel (voor)oordelen over Surinamers, maar gelukkig zijn er ook mannen die het tegendeel bewijzen. hoeiiiii

snien
Mineur
Mineur

Berichtdoor snien » 27 mei 2004 20:43

uh... ja? ik snap die link niet, is Acire of Jaco een Surinamer?
Verder naar beneden scrollen :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 mei 2004 20:49

snien schreef:
uh... ja? ik snap die link niet, is Acire of Jaco een Surinamer?
Verder naar beneden scrollen :wink:

ah ik zie het, maar dat lijkt me meer een Afrikaan, zo zwart.

snien
Mineur
Mineur

Berichtdoor snien » 27 mei 2004 20:53

ah ik zie het, maar dat lijkt me meer een Afrikaan, zo zwart.
Creolen KOMEN oorspronkelijk ook uit Afrika :wink:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 mei 2004 09:51

Ik denk dat je een Afrikaan niet kunt vergelijken met een Marokkaan of Turk. Nu weet ik wel dat er hele lieve Turkse jongens zijn, maar het ging hier denk ik meer erom, of je een allochtone VRIENDIN mag hebben, dat is anders, omdat je als moslimmeisje nou eenmaal niet met een Christenman mag omgaan, laatstaan mag trouwen.

Dat Hollandse vrouwen vaak niet met moslimmannen kunnen standhouden, komt door de opvoeding.
Hollandse vrouwen hebben niet van jongs afaan geleerd hoe ze een man moeten dienen en gehoorzamen. Moslimmeisjes wel. Van het woord gehoorzamen slaan de meeste Hollandse vrouwen al op tilt, dus dat zegt al genoeg :lol:

André

Berichtdoor André » 23 jul 2004 23:07

Mariamagdalena schreef: Van het woord gehoorzamen slaan de meeste Hollandse vrouwen al op tilt, dus dat zegt al genoeg :lol:

Tis off-topic, Maar je brengt het op een leuke manier. :mrgreen:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 24 jul 2004 11:09

Andre schreef:
Mariamagdalena schreef: Van het woord gehoorzamen slaan de meeste Hollandse vrouwen al op tilt, dus dat zegt al genoeg :lol:

Tis off-topic, Maar je brengt het op een leuke manier. :mrgreen:

Ik probeer er toch altijd wel wat humor in te verweven, anders wordt het zo saai. Ben altijd blij als ik mensen aan het lachen kan maken :wink:

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 21 jan 2005 11:08

Ik vind het uberhaupt al een rare vraag waarom zou het niet mogen
What a wonderfull girl!!

lindita
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor lindita » 26 jan 2005 23:10

Daar sluit ik me bij aan!
the most important things in life are not things

Anneé
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Anneé » 16 feb 2005 15:37

ik denk dat zoiets best wel mag, lijkt me alleen wel ontzettend moeilijK!!! :lol:
My Hair Is My Flower, Watch It Bloom :P

http://danielkampwesterwolde2.web-log.nl

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 18 feb 2005 09:43

Rudolf Meuser schreef:Mag je een allochtone vriendin hebben?

...Die moslim is?

Ach, een allochtone vriendin kun je moeilijk verbieden, al heeft het mijn voorkeur niet zo met het oog op raszuiverheid. 8) :D

Die moslim is... Tja, ik weet het eigenlijk niet zo precies. In Indonesië gebeurde dat wel. En dan besloten de ouders om een aantal kinderen christelijk op te voeden, en het andere aantal islamitisch. 'k Vind het wel erg pragmatisch! :?

Maar om een moslima als vriendin te hebben? Hangt er van af wat voor vriendin. Als gewone vriendin - geen verliefheid en zo - lijkt het me geen probleem. Maar als echte vaste relatie zou ik het liever niet doen. Daarin zit ik niet zo te wachten op ingrijpende geloofsverschillen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Terug naar “Archief”