Ja, alles.rosalie83 schreef:Heeft dat iets met jaloersheid te maken?
Hoe zou jij het willen noemen?
Moderator: Moderafo's
Het gaat nog iets verder zelfs dan dat jij probeert te ontkennen: Zet uw zinnen niet op het huis van een ander, en evenmin op zijn vrouw, op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund (auto) of zijn ezel (fiets), of wat hem ook maar toebehoort.’rosalie83 schreef:Dat in de wet staat dat we een ander dan onze eigen partner niet mogen begeren heeft niets te maken met dat we de ander niet jaloers moeten maken volgens mij, maar meer met dat het gewoon niet de bedoeling is dat we met meer dan 1 iemand een (seksuele) relatie hebben.
André schreef:Het gaat nog iets verder zelfs dan dat jij probeert te ontkennen: Zet uw zinnen niet op het huis van een ander, en evenmin op zijn vrouw, op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund (auto) of zijn ezel (fiets), of wat hem ook maar toebehoort.’rosalie83 schreef:Dat in de wet staat dat we een ander dan onze eigen partner niet mogen begeren heeft niets te maken met dat we de ander niet jaloers moeten maken volgens mij, maar meer met dat het gewoon niet de bedoeling is dat we met meer dan 1 iemand een (seksuele) relatie hebben.
Maargoed jij jou mening, ik de mijne, toch?
André schreef:[i]Zet uw zinnen niet op het huis van een ander, en evenmin op zijn vrouw, op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund (auto) of zijn ezel (fiets), of wat hem ook maar toebehoort.’
Gewoon een beetje aanpassen aan deze tijd, spreekt meestal wel tot de verbeelding.MrSokkie schreef:André schreef:[i]Zet uw zinnen niet op het huis van een ander, en evenmin op zijn vrouw, op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund (auto) of zijn ezel (fiets), of wat hem ook maar toebehoort.’
Wow, da's wel een hele moderne vertaling
Ik denk dat je in beide gevallen jaloers bent, wat ik probeerde aan te geven is dat je daar iets over kunt lezen in de 10 geboden.Aragorn schreef:Maar André, wat bedoel je nu precies te zeggen dan?
Dat je niet jaloers mag zijn op de partner van een ander of dat je niet jaloers mag zijn als je partner wel erg intieme relaties met anderen heeft.
André schreef:Ik denk dat je in beide gevallen jaloers bent, wat ik probeerde aan te geven is dat je daar iets over kunt lezen in de 10 geboden.Aragorn schreef:Maar André, wat bedoel je nu precies te zeggen dan?
Dat je niet jaloers mag zijn op de partner van een ander of dat je niet jaloers mag zijn als je partner wel erg intieme relaties met anderen heeft.
Dat het 2de op vertrouwen moet stoelen snap ik ook wel, maar dan nog kun je jaloers zijn.
Nahja, als je opinie is waar mogelijk iets van de wet inacht te nemen, zou dit een mogelijkheid kunnen zijn.Aragorn schreef:André schreef:Ik denk dat je in beide gevallen jaloers bent, wat ik probeerde aan te geven is dat je daar iets over kunt lezen in de 10 geboden.Aragorn schreef:Maar André, wat bedoel je nu precies te zeggen dan?
Dat het 2de op vertrouwen moet stoelen snap ik ook wel, maar dan nog kun je jaloers zijn.
Maar is dat dan eigenlijk fout, om in dat geval jaloers te zijn? Dat heeft mi. namelijk weinig met het 10e gebod te maken, alhoewel jaloezie zoals MrSokkie al zei inderdaad niet altijd zo'n geweldige eigenschap is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten