jas schreef:jostitosti schreef:jas schreef:jostitosti schreef:uitgewerkt? wat bedoel je daarmee?
Jij wil beloond worden. Daar moet je mee aan een eind komen want zo kan God Zijn genade niet aan jou kwijt.
hoe kan hij het dan wel aan me kwijt? Ik wil het namelijk zo graag....
Dan ben je de eerste van de mensheid.
Nou Jas, God kan mensen gewillig maken, hoor. Maar het klopt dat van nature niemand wil. 'Gij wilt tot Mij niet komen'.
We moeten er achter komen dat we onszelf niet kunnen bekeren. Het moet een verloren en afgesneden zaak worden. Als ons alles afgenomen wordt door de ontdekking van de Heilige Geest, krijgen we te zien dat zelfs onze beste werken met zonde bevlekt zijn, en dat we nooit meer voor God kunnen verschijnen, al is het met de beste bedoelingen.
Waar maken we een grond van? Van bidden, tranen, bijbellezen? Een mens kent zoveel zaligmakers buiten de Enige Zaligmaker, en om Hem gaat het, om de Heere Jezus Christus. Alle gronden moeten ons ontnomen worden, zodat het een afgesneden zaak wordt, en het niet meer mogelijk is om met God verzoend te worden. Dan is er plaats voor Hem. Dan kan God Hem aan ons kwijt.
Door de zonde is de dood in de wereld gekomen, en door de dood zal de zonde ook weer uit de wereld weggenomen worden. Leven we dan nog voor eigen rekening, of mogen we die Ander al kennen die de zonde uit de wereld weggenomen heeft voor Zijn volk?