Spontaan zijn

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 23 jan 2006 17:46

nee, Cis kent ze allemaal :mrgreen:
- Home is in my head -

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 jan 2006 18:49

FF op de openingspost reageren... Belangrijk is dat je jezelf bent. Als je introvert bent moet je dat niet zien als een gebrek... zowel introvert als extravert zijn heeft zijn voordelen. Ik zie vaak dat mensen die introvert zijn soms denken dat ze niet spontaan zijn.... Maar die twee dingen moeten sowieso niet verward worden.... Introverte mense doordenken dingen vaak beter voor ze wat zeggen. Spontaniteit is iets wat in een opwelling naar boven komt... en sommige mensen (vooral de extraverten) flappen dat er uit... dat kan heel positief zijn, maar kan ook heel schadelijk zijn of dingen kapot maken als je verkeerde dingen zegt. Snel zijn om te luisteren en langzaam om te spreken is nog niet zo'n gekke richtlijn volgens mij :)

Maar goed... het kan zijn dat je op een bepaalde manier een blokkade voelt... je zou iets wel willen zeggen of tonen.... maar om de een of andere manier doe je het niet.... weinig anders aan te doen dan bij jezelf te rade gaan wat die belemmering, die blokkade is, wat je er van weerhoudt om je emotie te uiten... en dan kijken of dat een goede reden is of niet.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Sofieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor Sofieke » 23 jan 2006 19:24

=D> =D> =D> =D>

Marnix!!
We can love completely, without complete understanding.....

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 23 jan 2006 21:10

Ook even op de openingspost reageren.

Wat vind jij spontaan? Vind jij het spontaan als je ongedwongen op iedereen afstapt en een praatje maakt? Wat vind jij spontaan? Ik ben vaak hardstikke verlegen maar als ik iemand eenmaal een beetje ken wordt ik sneller spontaan... Het zit in je denk ik...
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 23 jan 2006 21:41

Ben ik het mee eens... Het zit inderdaad in je! Alhoewel dat kan in de loop van de tijd ook veranderen.. Omdat je als persoon ook veranderd/ kan veranderen! Mensen om me heen vinden me spontaan..(al zie ik dat zelf niet zo..voor mij is het eigenlijk gewoon!) Klinkt maybe raar!? :roll: :wink:
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 jan 2006 00:09

Poesje schreef:Ben ik het mee eens... Het zit inderdaad in je! Alhoewel dat kan in de loop van de tijd ook veranderen.. Omdat je als persoon ook veranderd/ kan veranderen! Mensen om me heen vinden me spontaan..(al zie ik dat zelf niet zo..voor mij is het eigenlijk gewoon!) Klinkt maybe raar!? :roll: :wink:

Ik ben daar ook erg in veranderd... vroeger redelijk stil en verlegen, vooral in onbekende omgeving... tegenwoordig juist helemaal niet meer...
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 24 jan 2006 17:03

Maar je zal niet uitermate overslaan toch? Het kan wel dat je in de puberteit hardstikke onzeker ben en daarna zekerder en daardoor spontaner, maar echt een grote omkeer?
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 24 jan 2006 17:50

Dreamster schreef:Maar je zal niet uitermate overslaan toch? Het kan wel dat je in de puberteit hardstikke onzeker ben en daarna zekerder en daardoor spontaner, maar echt een grote omkeer?

Nee...ik geloof niet dat je van het ene uiterste in het andere valt!
Die verandering kan inderdaad in de puberteit ja.. Ik weet van mezelf dat het bij mij wel iets veranderd is door m'n opleiding.. Na m'n opleiding eigenlijk gevarieerd..in de ene situatie min of meer verlegen.. En andere keren 'gewoon' spontaan!
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Cisca

Berichtdoor Cisca » 24 jan 2006 18:02

De spontaniteit op zich, moet natuurlijk wel in je zitten, anders is het aangeleerd, en dus niet spontaan meer :wink:

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 24 jan 2006 18:21

Marnix schreef:
Poesje schreef:Ben ik het mee eens... Het zit inderdaad in je! Alhoewel dat kan in de loop van de tijd ook veranderen.. Omdat je als persoon ook veranderd/ kan veranderen! Mensen om me heen vinden me spontaan..(al zie ik dat zelf niet zo..voor mij is het eigenlijk gewoon!) Klinkt maybe raar!? :roll: :wink:

Ik ben daar ook erg in veranderd... vroeger redelijk stil en verlegen, vooral in onbekende omgeving... tegenwoordig juist helemaal niet meer...

Herken ik wel :wink:

Alleen in een onbekende omgeving laat ik me nogniet zo snel horen :mrgreen:
- Home is in my head -

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 jan 2006 19:00

froske schreef:
Marnix schreef:

Herken ik wel :wink:

Alleen in een onbekende omgeving laat ik me nogniet zo snel horen :mrgreen:

zou je dat onder spontaan verstaan? Ik versta dat onder verstandigr :oops:

Cisca

Berichtdoor Cisca » 24 jan 2006 19:02

Het kan ook een kwestie van "niet durven" zijn :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 jan 2006 19:10

Cisca schreef:Het kan ook een kwestie van "niet durven" zijn :wink:

jah.. zo bedoel ik het jah....

Ik voel mij meer monterder.... ( wat is een goed nederlands woord)

Ik weet situaties in de hand te houden. Maar jah... Spontaan..... Dat weet ik niet zo goed.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 24 jan 2006 19:13

Jij bent wel spontaan toch :D

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 jan 2006 19:16

Cisca schreef:Jij bent wel spontaan toch :D

ow.. oké... Ik versta dat onder normaal :oops:

Terug naar “Archief”