In de Hemel geen herkenning?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 apr 2005 14:09

Idd, je kunt nu leuk zeggen dat je dat wilt doen, maar dat wordt je na 1000 jaar ook wel zat hoor.. :D

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 apr 2005 16:26

Raido schreef:Je zult boven eerder eeuwig zingen tot Gods eer (dat is toch waar het hart van Gods kinderen naar uit gaat?) en niet aan tuineren, de hond uitlaten denken en etcetra..

Aha... waarom schiep God Adam en Eva dan niet zo? Die deden ook allerlei andere dingen... Die kreeg niet de opdracht van God mee: zing fulltime liederen... maar: Bewerk de aarde, heerst over de dieren etc.

Ik denk dat daar genoeg ruimte is voor een hoop andere dingen... maar die doe je allemaal tot eer van God... en Hij is daar altijd dichtbij, wat je ook doet... of het nou wandelen, muziek maken/luisteren, sporten of wat dan ook is.

Ik heb voor jou bewering nog geen bijbelteksten gezien :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 12 apr 2005 16:01

Marnix schreef:
Raido schreef:Je zult boven eerder eeuwig zingen tot Gods eer (dat is toch waar het hart van Gods kinderen naar uit gaat?) en niet aan tuineren, de hond uitlaten denken en etcetra..

Aha... waarom schiep God Adam en Eva dan niet zo? Die deden ook allerlei andere dingen... Die kreeg niet de opdracht van God mee: zing fulltime liederen... maar: Bewerk de aarde, heerst over de dieren etc.

Ik denk dat daar genoeg ruimte is voor een hoop andere dingen... maar die doe je allemaal tot eer van God... en Hij is daar altijd dichtbij, wat je ook doet... of het nou wandelen, muziek maken/luisteren, sporten of wat dan ook is.

Ik heb voor jou bewering nog geen bijbelteksten gezien :)

Ben ik met je eens, Marnix. Adam & Eva deden ook heel veel andere dingen maar wel tot eer van God. Zo hoort een Christen ook te zijn, maar dat is mijn persoonlijke mening :wink:
Afbeelding

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 12 apr 2005 16:18

Maar de hemel is nou net iets anders als de nieuwe aarde en daarbij Adam en Eva waren mensen geen geesten voor Gods troon
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 apr 2005 19:03

Wat?

Waar haal je dat nou weer vandaan :D

Volgens mij zullen we daar als onsterfelijke MENSEN (zoals God ons ook schiep) mogen leven... en is er niet alleen een nieuwe hemel maar ook een niuwe aarde... waar we niet tot in de eeuwigheid in een witte zaal staan waar engelen met harpjes op en af vliegen, al zingen voor Gods troon... en nooit meer wat anders doen.......

Ik denk dat het dan een saaie hemel zou worden :) Nu snap ik waar dat beeld "de hemel is saai" wat ik soms hoor vandaan komt.

God schept een nieuwe aarde Raido. Weet je wel? Zo'n bol met grond, bomen, dieren een grote stad, rivieren. Openbaringen geeft het ook aan... Er wordt nergens beweerd dat we zingen voor Gods troon en verder niets :) Ik denk dat we er leven zoals in het paradijs... wandelen met God maar ook allerlei andere dingen doen... alles tot Zijn eer. En dat we geen geesten zijn is al helemaal duidelijk... we krijgen immers een onsterfelijk lichaam. Geesten hebben geen lichaam.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

cornelis
Kapitein
Kapitein

In de hemel geen herkenning?

Berichtdoor cornelis » 05 mei 2005 18:54

Dit is een onderwerp,waar ik vaak aan denkt.
En dat komt,dat mijn vader is overleden,toen ik nog geen 3 jaar oud was.
Hij is overleden 14 september 1953,oud 48 jaar en 3,5 jaar geleden is tengevolge van een verkeersongeluk mijn enige broer overleden,ook op 14 september en ook 48 jaar oud.
Ik heb wel eens aan iemand gevraagd of ik de Here God mocht vragen om mijn vader,van wie ik geloven mag,dat hij Thuis is bij God,de groeten wil overbrengen?
Dit werdt mij ten zeerste afgeraden,dus ik heb het nooit gedrufd.
Ik weet,dat er een boekje is,over herkenning in de hemel,en het voorwoord vermelde,dat het onze stoutste dromen zal overtreffen.
En dat geloof ik ook.
Even over dit onderwerp,julie weten toch,dat koning Saul bij de weduwe kwam in Endor,om via een waarzegster de mening te vernemen van Samuel?
Staat daar niet dat de waarzegster Samuel herkende?
Ik ben er heilig van overtuigd,dat het Thuis bij de Hemelse Vader door Jezus enorm goed is,daar voor 100 procent gelukkig,hier maar voor 90 .
Dus wat zeur ik.
Een hartelijke groet van Cornelis

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 mei 2005 19:35

Marnix schreef:Ik denk dat het dan een saaie hemel zou worden :) Nu snap ik waar dat beeld "de hemel is saai" wat ik soms hoor vandaan komt.

Hehe, inderdaad, zoals een schoolmeester van mij zei: als je zingen hier en in de kerk al niet leuk vindt, heb je in de hemel een probleem. Daar is het namelijk altijd kerk.

Logisch dat je daar dan niet heen wilt.

Happy One
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Happy One » 05 mei 2005 21:37

Randy Alcorn schrijft in bijna al zijn boeken over hoe het in de hemel zal zijn.
Hebben jullie die boeken gelezen, en zo ja wat is je mening daarover?
In ieder geval bevrijdt hij je wel van het idee dat de hemel saai is en dat er alleen maar gezongen wordt enzo. Dit is ook niet met de Bijbel in overeenstemming te brengen.
Ken je dat verhaal van het lieveheersbeestje?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 05 mei 2005 21:37

Maja de Bij schreef:precies, en ik wil ook wel een dorpelwachter in de hemel zijn.

Ik denk niet dat die daar nog nodig zijn.
Ligt alles wat niet in de hemel thuishoort dan al lang in de hel?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 05 mei 2005 22:53

jas schreef:
Maja de Bij schreef:precies, en ik wil ook wel een dorpelwachter in de hemel zijn.

Ik denk niet dat die daar nog nodig zijn.
Ligt alles wat niet in de hemel thuishoort dan al lang in de hel?

Precies....dan is iedereen 'binnen'!!

In ieder geval bevrijdt hij je wel van het idee dat de hemel saai is en dat er alleen maar gezongen wordt enzo. Dit is ook niet met de Bijbel in overeenstemming te brengen.

Saai is volgens mij als je behoeften niet bevredigd wordt, je je verveelt en er geen 'levendigheid' is, dat kan nooit in de Hemel zo worden....Hetgeen waar je hart zo naar uitgaat is dan altijd bij je !! Je gaat naar Hem toe....wat wil je nog meer?
En wat er te doen is.....geeen idee....maar nooit meer Goddeloos, angst, pijn en verdriet!
(en via de 4 b's (psych.) valt saai onder boos en bedroefd.......)

Je komt toch tijdelijk in de hemel...dat wordt na de oordeelsdag, wanneer je lichaam en ziel verenigd worden, de nieuwe hemel en aarde?

Ik heb wel eens aan iemand gevraagd of ik de Here God mocht vragen om mijn vader,van wie ik geloven mag,dat hij Thuis is bij God,de groeten wil overbrengen?

Menselijke reactie toch? Letterlijk gezien klinkt het raar maar ik heb vaak ook de neiging om voor mijn overleden broer te bidden, zo van....Ik ben zo blij dat A bij U is...is dat fout???

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 mei 2005 01:19

Ik vind dat ook niet raar, we zijn toch mensen? Waarom zou je daar niet voor mogen bidden? God kan best even de groeten overbrengen, of een engel ofzo. Ondanks dat diegene al gelukkig is, zal dat best iets toe kunnen voegen daar.

joepie

Berichtdoor joepie » 07 mei 2005 07:18

Marnix schreef:Wat?

Waar haal je dat nou weer vandaan :D

Volgens mij zullen we daar als onsterfelijke MENSEN (zoals God ons ook schiep) mogen leven... en is er niet alleen een nieuwe hemel maar ook een niuwe aarde... waar we niet tot in de eeuwigheid in een witte zaal staan waar engelen met harpjes op en af vliegen, al zingen voor Gods troon... en nooit meer wat anders doen.......

Ik denk dat het dan een saaie hemel zou worden :) Nu snap ik waar dat beeld "de hemel is saai" wat ik soms hoor vandaan komt.

God schept een nieuwe aarde Raido. Weet je wel? Zo'n bol met grond, bomen, dieren een grote stad, rivieren. Openbaringen geeft het ook aan... Er wordt nergens beweerd dat we zingen voor Gods troon en verder niets :) Ik denk dat we er leven zoals in het paradijs... wandelen met God maar ook allerlei andere dingen doen... alles tot Zijn eer. En dat we geen geesten zijn is al helemaal duidelijk... we krijgen immers een onsterfelijk lichaam. Geesten hebben geen lichaam.

En toch is het in de hemel anders dan op de nieuwe aarde.
Daar wachten zij die gestorven zijn met ons op de wederkomst.

Eigenlijk weten we helemaal niet hoe het op de nieuwe aarde wel zal zijn maar meer hoe het niet zal zijn.
Er zal b.v. geen verdriet meer zijn, we krijgen allemaal een verheerlijkt lichaam dat niet meer ziek zal zijn, er zal geen honger zijn, geen zon en sterren, we zullen zonder zonde zijn, enz.
Die dingen kunnen we uit de Bijbel halen.
Maar hoe het nu wel is?
Daar kun je je geen voorstelling van maken.
Want wat zou nu zonder zonde zijn? Hoe zal ik me dan voelen?
Of zonder pijn? Nooit meer ergens verdriet over?
Nergens meer honger?
En dan: God is het licht! ?
Kunnnen jullie je daar een voorstelling bij maken?

Voor mij is het genoeg om te weten dat God er zal zijn.
Dat al die dingen er in ieder geval niet zullen zijn.
Dat maakt het al mooi genoeg.
Of ik dan diegenen die gestorven zijn zal herkennen?
Dat is dan helemaal niet belangrijk meer.
Nu weet ik dat ze er zijn en dat is dan genoeg.
Ze zijn daar waar ik ook heen zal gaan en zij zullen ook delen in die heerlijkheid.
Dat is toch schitterend?

Wat maakt het dan uit of we daar de hele dag zingen of niet.

aahaa
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor aahaa » 09 mei 2005 11:54

Dat is echt moeilijk om voor te stellen dat de slechte dingen in het leven er niet meer zijn. saai bestaat dan ook niet meer. Ik denk trouwens, dat je ook weleens zingt in dit leven tot eer van God, ook al hou je niet van zingen. Als je soms in de natuur loopt, dan denk je toch ook weleens: How great Thou art.

Trouwens vlg een leraar waren alle positieve dingen op aarde ook in de hemel. Daarbij noemde hij scooters en brommers, maar ik zou er niet aan moeten denken dat die ondingen daar ook zouden zijn. :)

joepie

Berichtdoor joepie » 09 mei 2005 12:45

aahaa schreef:Dat is echt moeilijk om voor te stellen dat de slechte dingen in het leven er niet meer zijn. saai bestaat dan ook niet meer. Ik denk trouwens, dat je ook weleens zingt in dit leven tot eer van God, ook al hou je niet van zingen. Als je soms in de natuur loopt, dan denk je toch ook weleens: How great Thou art.

Trouwens vlg een leraar waren alle positieve dingen op aarde ook in de hemel. Daarbij noemde hij scooters en brommers, maar ik zou er niet aan moeten denken dat die ondingen daar ook zouden zijn. :)

Beetje vreemde voorstelling van die leraar. Kan weinig positiefs ontdekken aan scooters en brommers ;-) Net als jij. :P
Daarbij kan hij niet weten wat er is, want dat staat nergens precies omschreven.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 09 mei 2005 13:45

joepie schreef:
aahaa schreef:Dat is echt moeilijk om voor te stellen dat de slechte dingen in het leven er niet meer zijn. saai bestaat dan ook niet meer. Ik denk trouwens, dat je ook weleens zingt in dit leven tot eer van God, ook al hou je niet van zingen. Als je soms in de natuur loopt, dan denk je toch ook weleens: How great Thou art.

Beetje vreemde voorstelling van die leraar. Kan weinig positiefs ontdekken aan scooters en brommers ;-) Net als jij. :P
Daarbij kan hij niet weten wat er is, want dat staat nergens precies omschreven.

Nee, wat moet ik met een scooter in de hemel....
De een vind het te veel herrie, het stinkt en ik heb geen haast........

Terug naar “Archief”