Schriftgeleerde schreef:Alles wat wij weigeren te geloven en te onderhouden als getuigenis vor deze wereld, dat door Jezus wordt opgedragen, zullen we ook i het Hemels Koninkrijk weigere te aanvarden. We zullen evengoed tegen Christus dan zegen: Heer was mijn voeten niet, want ik ben al reidn door uw bloed. Gelijk Petrus zei! En zo is het met de Sabbat en zo ishet met Openbaringen. Als wij ons dor de Geest niet laten leiden, dan blijft onze indentiteit verbonden met hetgeen wel in onze hersenen een vsye plaats heeft gevonden en dat is een zondig leven met zondige wetsregels.
God oordeelt het in de mensen verborgene, de diepste geheimen van de mensen (Romeinen 2:16)
Wij moeten niet menen dat we er zo gemakkelijk van af komen. Elke afwijzing hoe nietig dan ook, z
Ten eerste: Toen het over de voetwassing ging, was het nog niet zo, dat Petrus al kennis had van wat er ging gebeuren, dat Jezus zou gekruisigd worden en dat in Zijn bloed hij gewassen zou zijn. Het ging erom, dat hij op dát ogenblik zich afhankelijk van de Heer moest opstellen.
Ten tweede: "Het doet dit tot Mijn gedachtenis" werd uitgesproken door Jezus bij het breken van het brood en het schenken van de wijn.
Al eerder is hier gezegd - ook door mij - dat de voetwassing normaal was in die dagen, omdat men op open sandalen kwam en dus stoffige voeten had. Zoiets als wat wij van jongsaf aan leren: je wast je handen voor je aan tafel gaat. Het heeft helemaal niets te maken met het al dan niet houden van Zijn geboden.
Ten derde: oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld worde. Oftewel: als ik diep van binnen weet, dat ik Gods kind ben en dat ik Hem mag vertrouwen (zie Romeinen: "Die Geest getuigt met onze geest dat wij kinderen Gods zijn") is er niemand die mag zeggen dat ik niet correct geloof. Of God Zelf zal het mij duidelijk maken, of Hij laat mij dat weten door iemand die mijn vertrouwen heeft en die mij door en door kent. Iemand die mij liefdevol op de schouders tikt en vraagt: "gaat het wel helemaal goed met jou?" Dat wil het Bijbelse woord "vermanen" precies zeggen. Altijd liefdevol.
In het algemeen op een forum zetten, dat als wij niet zus en niet zo leven (of Gods woord interpreteren) we verloren gaan of zijn, is in diepste wezen op Gods rechterstoel gaan zitten. En ik ben alles, maar zeer beslist God Zelf niet.
Ik vertrouw op Zijn genade, betoond in onze Heer Jezus Christus.