Moderator: Moderafo's
Annemieke86 schreef:Hoe verkrijgen mensen dan zaligheid Aragorn? Behalve: Hem Belijden, Hem volgen etc.. ?Aragorn schreef:Jas, datgene wat God doet was in dit geval niet zo aan de orde. Ik kan nergens uit opmaken dat ze een verband legt tussen de dingen die ze noemde en het verkrijgen van de zaligheid..
Hem belijden en volgen zijn vruchten van zaligheid niet de weg naar zaligheid..Annemieke86 schreef:Hoe verkrijgen mensen dan zaligheid Aragorn? Behalve: Hem Belijden, Hem volgen etc.. ?Aragorn schreef:Jas, datgene wat God doet was in dit geval niet zo aan de orde. Ik kan nergens uit opmaken dat ze een verband legt tussen de dingen die ze noemde en het verkrijgen van de zaligheid..
Raido schreef:Hem belijden en volgen zijn vruchten van zaligheid niet de weg naar zaligheid..Annemieke86 schreef:Hoe verkrijgen mensen dan zaligheid Aragorn? Behalve: Hem Belijden, Hem volgen etc.. ?Aragorn schreef:Jas, datgene wat God doet was in dit geval niet zo aan de orde. Ik kan nergens uit opmaken dat ze een verband legt tussen de dingen die ze noemde en het verkrijgen van de zaligheid..
Raido schreef:Hem belijden en volgen zijn vruchten van zaligheid niet de weg naar zaligheid..Annemieke86 schreef:Hoe verkrijgen mensen dan zaligheid Aragorn? Behalve: Hem Belijden, Hem volgen etc.. ?Aragorn schreef:Jas, datgene wat God doet was in dit geval niet zo aan de orde. Ik kan nergens uit opmaken dat ze een verband legt tussen de dingen die ze noemde en het verkrijgen van de zaligheid..
jas schreef:Annemieke86 schreef:Hoe verkrijgen mensen dan zaligheid Aragorn? Behalve: Hem Belijden, Hem volgen etc.. ?
Je bedoelt het dus wel degelijk zo, zoals ik het had opgevat. Dan ben je dus remonstrants.
Kurtyo schreef: Paus Moerkerken met zijn anti-progressie-brigade...
Marnix schreef:Tja, de vraag is of er mensen belemmerd worden om Gods Woord te preken, of dat er mensen daarin worden belemmerd door een groep mensen. Als er een soort van dictatuur in de kerk ontstaat is er altijd wat mis. Daarnaast, als de leer inhoud dat er wat betreft zaligheid iets anders wordt geleerd, als mensen door de kerkleer en sfeer niet aan het avondmaal aangaan omdat ze zich minder voelen dan die ander, omdat er andere criteria worden gesteld dan de bijbel doet etc. dan zou een scheuring misschien, ondanks dat het niet goed is, de enige oplossing zijn.
Aragorn schreef:Raido schreef:Hem belijden en volgen zijn vruchten van zaligheid niet de weg naar zaligheid..Annemieke86 schreef:Hoe verkrijgen mensen dan zaligheid Aragorn? Behalve: Hem Belijden, Hem volgen etc.. ?Aragorn schreef:Jas, datgene wat God doet was in dit geval niet zo aan de orde. Ik kan nergens uit opmaken dat ze een verband legt tussen de dingen die ze noemde en het verkrijgen van de zaligheid..
Ja, dat bedoel ik ook en ik denk dat Annemieke dat ook bedoelde.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten