Michael schreef:Ik geloof vriend, dat dat de definitie is van met twee maten meten.
Dat is in mijn ogen totaal iets anders. Iets analyseren vanuit verschillende referentiekaders heeft niets met het meten met twee maten te maken.
En dus? Is het volgens jou dan wel okee? De Joden zijn per slot van rekening ook vervolgd om hun religie, niet om hun ras.
Volgens mij is zowel religie als ras reden geweest om hen te vervolgen.
Wat bedoel je hier nou weer? Joden zijn appels? De rest van de wereld zijn peren?
Nee, maar je vergelijkt twee onvergelijkbare grootheden.
Je oneliners worden nu zo kort dat ze helemaal kant nog wal raken... En ik word intussen beschuldigd van oppervlakkigheid.
Een goed verstaander heeft slechts een half woord nodig.
Je begint ook dusdanig geagiteerd te reageren met ad hominis en diskwalificaties. Dat ik bij deze maar besluit gewoon helemaal niet meer op je te reageren. Als je een echt argument geeft ben ik weer beschikbaar. Dit soort onderbuik gerommel heeft helemaal geen zin.
Ik vind nu eenmaal dat je wat algemene stellingen deelt. Een dergelijke kwestie kan daar niet mee worden afgedaan.
Bedankt Yael, van jou begrijp ik dat het spugen een uitzondering is. En ik hou gewoon vast aan mijn initiele aanname dat Joden ook maar heel gewone mensen zijn.
Natuurlijk is dat een uitzondering. En bovendien geven de mensen die bespuugd worden vaak aanleiding daartoe, door bijv. onbehoorlijk gekleed te gaan, foto's te maken van mensen, of anderszins bepaalde waarden uit het oog te verliezen.