Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 jun 2008 13:56

Jippie, de ramen beneden zijn weer gedaan, Tja, de zon schijnt, dus dan begin ik vaak maar aan de ramen, want dat vind ik niks, als de zon er door heen schijnt en je ziet vlekjes.
Nu boven nog even, en dan ist weer goed :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 11 jun 2008 13:58

Goed bezig hoor, allemaal :lol:
Ik drink m'n koffie op en ga dan aan de slag (met studeren dan :P )

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 11 jun 2008 15:00

Mensen kunnen we alsjeblieft please please please stoppen met dit topic. Ik kan de drang om te lezen niet weerstaan en jullie herinneren me steeds aan de dingen die ik nog NIET heb gedaan :mrgreen:

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 11 jun 2008 15:02

jamillah schreef:Mensen kunnen we alsjeblieft please please please stoppen met dit topic. Ik kan de drang om te lezen niet weerstaan en jullie herinneren me steeds aan de dingen die ik nog NIET heb gedaan :mrgreen:

*me too* :? :D

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 11 jun 2008 15:18

Saskia schreef:
jamillah schreef:Mensen kunnen we alsjeblieft please please please stoppen met dit topic. Ik kan de drang om te lezen niet weerstaan en jullie herinneren me steeds aan de dingen die ik nog NIET heb gedaan :mrgreen:

*me too* :? :D

Haha...ik vind hier iedereen ook altijd zo ijverig... Daar ben ik echt niets bij..maar goed, ik voel me er happy bij dus ga er ook maar niet van wakkerliggen 8)
Wat ik vandaag gedaan heb? Eh...alleen gestofzuigd en de vaat gewassen. Oja en een was gedraaid en opgehangen... En daar laat ik het gewoon maar weer bij. Misschien dat ik vanavond nog iets ga strijken, maar dat is maar net hoe m'n pet staat :lol:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 11 jun 2008 15:23

Sluit ik me bij aan... ff helemaal geen puf. Morgen maar s ff wat gaan doen... gisteravond beneden alles grotendeels gedaan, nu even lekker niks!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 11 jun 2008 15:44

Dat snap ik eigenlijk niet, als je nou een hekel aan het huishouden hebt en je komt toch hier op dit topic en het geeft dan een 'vervelend' gevoel dat hier veel ijverige vrouwen posten, wat maak jou dat uit.
Zou er geen 'vervelend' gevoel van krijgen.
Dat je er niks aan vind om het huishouden te doen veranderd denk ik niet zo gauw, ook niet als je dit topic leest met al die schoonmaakverhalen.
Laat poetsen.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 11 jun 2008 15:52

Tuinfluiter schreef:Dat snap ik eigenlijk niet, als je nou een hekel aan het huishouden hebt en je komt toch hier op dit topic en het geeft dan een 'vervelend' gevoel dat hier veel ijverige vrouwen posten, wat maak jou dat uit.
Zou er geen 'vervelend' gevoel van krijgen.
Dat je er niks aan vind om het huishouden te doen veranderd denk ik niet zo gauw, ook niet als je dit topic leest met al die schoonmaakverhalen.
Laat poetsen.

Niemand heeft hier beweerd 'er een vervelend gevoel van te krijgen'
Niemand heeft beweerd dat zij een 'hekel aan het huishouden zou hebben'
Niemand heeft hier beweerd dat zij 'niks aan het huishouden zou vinden'

Dus typisch een geval van 'ik lees niet goed, heb zelf een hekel aan het huishouden en leg dat een ander in de mond'

Oeps nu doe ik het zelf ook.. Het was dan ook een voorbeeld 8)

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 11 jun 2008 15:56

Bedoel het eigenlijk zo (en zeker niet om jullie te steken), dat je dan leest dat die en die bijv de ramen heeft gezeemd en dat je je dan soort schuldig voelt dat je dat ook nog moet doen maar eigenlijk helemaal geen zin enzo heb.
Dan zeg ik, wat maakt het uit als je dat niet hebt en je doet het gewoon niet, je bent zelf baas van de huishouding en moet doen wat jezelf wilt.
Duidelijk?:oops:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 11 jun 2008 15:57

Jawel, ik vroeg me enkel af hoe je aan die teksten kwam, maar nu snap ik het. Ik krijg gelukkig nog geen gevoelens als ik Liefie om 7 uur zie posten dat 'ze het hele huis al gedaan heeft' om ook meteen maar aan de slag te gaan. Dankje de koekoek, ik heb interessanter dingen te doen :mrgreen:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 11 jun 2008 16:00

Gelukkig, want het huishouden is het al helemaal niet waard om over te kibbelen :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 jun 2008 16:08

jamillah schreef:Jawel, ik vroeg me enkel af hoe je aan die teksten kwam, maar nu snap ik het. Ik krijg gelukkig nog geen gevoelens als ik Liefie om 7 uur zie posten dat 'ze het hele huis al gedaan heeft' om ook meteen maar aan de slag te gaan. Dankje de koekoek, ik heb interessanter dingen te doen :mrgreen:

Haha maar ik werk ook nog in de thuiszorg en als ik dan een hele dag bezig ben met het huishouden ben ik nooit vrij. Ga ik er liever heel vroeg uit bed en werk ik alles af en kan ik daarna heerlijk genieten van het zonnetje :lol:
Maar goed het scheelt dat wij nog geen kinderen hebben en onze tijd zelf in kunnen delen
Maar vandaag heb ik ook eigenlijk niks gedaan dan alleen de wc en ik ben nu aan het koken.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 11 jun 2008 16:17

Dat is wel waar wat je daar zegt liefie,
Wij hebben ook nog geen kinderen dus ik kan op alle tijden van heel de dag iets aan het huishouden doen.
Het lijkt mij, dat als je schoolgaande kinderen hebt dat je pas aan het huishouden kan beginnen als je naar school bent geweest, dus dan is het iets van kwart voor 9.
Als je geen kinderen hebt kun je dan al een heel eind op weg zijn om die tijd met je werkjes.
Of bijv savonds na het eten even strijken, als je een gezin hebt is het om die tijd spitsuur.
Hoe doen jullie dat moeder? doe je dan echt alles tussen schooltijd of ook savonds nog wel eens wat als de kids in bed liggen? Hoe dat je dat als je dan bijv ook nog een verjaardag hebt overdag? hebben jullie geen tijd te kort?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 jun 2008 16:46

Juist omdat wij geen kinderen hebben slaap ik uit, en sta ik absoluut niet om 7 uur op op mijn vrije dag!
Als ik ooit kinderen heb, dan komt dat vroege opstaan vanzelf wel
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 jun 2008 16:54

MissF schreef:Juist omdat wij geen kinderen hebben slaap ik uit, en sta ik absoluut niet om 7 uur op op mijn vrije dag!
Als ik ooit kinderen heb, dan komt dat vroege opstaan vanzelf wel

Ik kan echt niet uitslapen. Om 06.30 gaat de wekker en dan ben ik wakker en kan gewoon niet meer slapen. En blijven liggen al helemaal niet zeker niet als de zon schijnt zonde van mijn dag.
Kijk als je kan uitslapen en dat doe je graag zou ik het ook doen. Maar ik heb liever ritme in mijn dag en nacht.

Terug naar “Archief”