kinderen-huwelijk-verantwoordelijkheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 01 jun 2007 08:58

jamillah schreef:Ehm, een normale situatie daarmee wilde ik zeggen dat man en vrouw gezond zijn en zonder lichamelijke problemen een kindje kunnen krijgen.

Dan vind ik dat er ook 'normale situaties' zijn waarin je kunt besluiten om geen biologische kinderen (meer) te krijgen. Het hangt namelijk niet alleen af van lichamelijk en/of psychisch gezond zijn.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 01 jun 2007 09:03

rosalie83 schreef:
jamillah schreef:Ehm, een normale situatie daarmee wilde ik zeggen dat man en vrouw gezond zijn en zonder lichamelijke problemen een kindje kunnen krijgen.

Dan vind ik dat er ook 'normale situaties' zijn waarin je kunt besluiten om geen biologische kinderen (meer) te krijgen. Het hangt namelijk niet alleen af van lichamelijk en/of psychisch gezond zijn.

Nee, dat probeerde ik dus ook te zeggen. Het kan gewoon even genoeg zijn. Ik ben volgens mij psychisch ook redelijk gezond maar het is gewoon even klaar. Ik denk ook aan wat je inmiddels hebt en de verantwoording.

Ik kan zo even snel geen andere situaties bedenken waar jij ws op doelt maar ga voor het gemak maar even uit van mijn eigen situatie.

edit:foutjuh gesignaleerd..
Laatst gewijzigd door jamillah op 01 jun 2007 09:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 01 jun 2007 09:09

jamillah schreef:
rosalie83 schreef:

Nee, dat probeerde ik dus ook te zeggen. Het kan gewoon even genoeg zijn. Ik ben volgens mij psygisch ook redelijk gezond maar het is gewoon even klaar. Ik denk ook aan wat je inmiddels hebt en de verantwoording.

Ik kan zo even snel geen andere situaties bedenken waar jij ws op doelt maar ga voor het gemak maar even uit van mijn eigen situatie.

Duudelijk ;)

vraagteken
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor vraagteken » 01 jun 2007 13:02

hallo kan iemand mij duidelijk zeggen hoe de Bijbel over gezinsplanning denkt?
moet ik weten voor een werkstuk :wink:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 01 jun 2007 13:03

Tsja, nou ja, ten eerste 'denkt de bijbel' niet.

En verder is het misschien een goed idee dat je dit topic even een stukje doorleest en dan eventueel aanvullende vragen stelt? Er is namelijk al heel erg veel gezegd.

Succes!

vraagteken
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor vraagteken » 01 jun 2007 13:05

37 pagina's haha owke kga op zoek, en idd de Bijbel denkt niet kzal de volgende keer mun zinne aanpassen :lol:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 01 jun 2007 13:12

vraagteken schreef:37 pagina's haha owke kga op zoek, en idd de Bijbel denkt niet kzal de volgende keer mun zinne aanpassen :lol:

:P

Wat betreft die 37 pagina's... tsja... je moet toch wat overhebben voor een werkstuk! ;)

vraagteken
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor vraagteken » 01 jun 2007 13:14

jah idd.
maar ik zit nu op de derde pagina en kheb al aardig wat :wink:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 01 jun 2007 13:16

Nou hier, moet je kijken! Komt helemaal goed :mrgreen:

vraagteken
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor vraagteken » 01 jun 2007 13:18

jepz en dan allemaal dankzij jullie
geweldig!!!!!! haha

Leej
Mineur
Mineur

Berichtdoor Leej » 06 jun 2007 20:48

jamillah schreef:
Leej schreef:Of ik kinderen wil? JAJAJAJAJA!! Ben helemaal weg van kinderen. Ik denk dat kinderen juist meer kleur in mijn leven geven. Kom zelf uit een vrij groot gezin, nu met z'n 8-en, over een tijdje met z'n 9-en. Maar ik sta er alleen maar positief tegenover. Het is heel gezellig. Kijk, dat je soms met z'n 3-en op een kamer ligt moet je dan voor liefnemen. Ik denk dat God je kinderen geeft op Zijn tijd, Hij zal er dan ook voor zorgen. Ik geloof niet dat je er dan moeilijk over moet doen.....

Jajaja, dat is ook heeeel makkelijk praten als je ze zelf nog niet hebt. Maar geeft niet, zo praatte ik ook voor ik ze kreeg.. 8)

Rosalie, goed dat je andere situaties erbij haalt maar ik neem aan dat Leej wel uitgaat van de 'normale' situaties. Wellicht komt Leej er in de loop van de jaren wel achter dat het ook in 'normale' situaties allemaal geen vanzelfsprekendheid is om de zegen maar te nemen als het komt hoe graag je dat ook zou willen. Wat niet gaat gaat niet.

Ik ga uit van normale situaties.(als ik mensen met mijn enthousiaste posting heb pijn gedaan oid, mijn excuses, heb er niet bij nagedacht) Zou het niet mogelijk zijn(wat ik heel erg zou vinden) zou ik denk toch snel denken aan adoptie of pleegkinderen. Gewoon omdat ik kinderen helemaal geweldig vinden.
Jamillah: waarom zou je anders gaan praten nadat jezelf kinderen hebt? Kijk, er zullen echt wel minpuntjes zijn, die zie ik zelf ook wel. Maar als je dan zo'n lief glimlachje krijgt van zo'n kleintje, vergeet je gewoon alles. Ik denk niet dat jij graag nu een leven zou hebben zonder kinderen? Of wel?
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden

Love2
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Love2 » 06 jun 2007 21:01

Klopt, maar houdt er ook rekening mee dat elk kindje een groot wonder is! Maar ook een 'risico'. 'k Weet niet of ik me zo goed uitdruk, maar 'k heb 't in m'n werk van dichtbij meegemaakt dat een kindje na de geboorte kwam te overlijden. Dat heeft een enorme impack op de ouders maar ook op jezelf. Ik denk dat je echt klaar moet zijn voor het krijgen van kinderen en niet zo ik ben getrouwd en iedereen verwacht het van mij. Het kan ook fout gaan en kun je dat aan? Natuurlijk gaat het heel vaak goed en mag je ook geweldig blij en dankbaar zijn als je een gezond kindje krijgt en daar moet je ook zeker van genieten. Ik heb altijd gezegd ik wil heel graag kinderen, en nog steeds, maar ik ben er nu gewoon nog even niet aan toe. Zou dat dan niet mogen?
Geloof, hoop en liefde

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 06 jun 2007 21:36

Love2 schreef:Klopt, maar houdt er ook rekening mee dat elk kindje een groot wonder is! Maar ook een 'risico'. 'k Weet niet of ik me zo goed uitdruk, maar 'k heb 't in m'n werk van dichtbij meegemaakt dat een kindje na de geboorte kwam te overlijden. Dat heeft een enorme impack op de ouders maar ook op jezelf. Ik denk dat je echt klaar moet zijn voor het krijgen van kinderen en niet zo ik ben getrouwd en iedereen verwacht het van mij. Het kan ook fout gaan en kun je dat aan? Natuurlijk gaat het heel vaak goed en mag je ook geweldig blij en dankbaar zijn als je een gezond kindje krijgt en daar moet je ook zeker van genieten. Ik heb altijd gezegd ik wil heel graag kinderen, en nog steeds, maar ik ben er nu gewoon nog even niet aan toe. Zou dat dan niet mogen?

Wanneer kan iemand het aan dat het fout gaat tijdens de zwangerschap of daarna?

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 06 jun 2007 21:55

Wolkje schreef:

Waarom zou je dat psychisch niet aankunnen?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 06 jun 2007 22:13

Sabra schreef:
Wolkje schreef:

Waarom zou je dat psychisch niet aankunnen?

Ik denk dat je van tevoren absoluut niet kunt 'beslissen' of je zoiets aankunt of niet. Als je ervoor staat denk je dat je met zoiets nooit overweg zou kunnen, als het je overkomt moet je wel, en pas achteraf (en soms pas na hele lange tijd) kun je dan zeggen dat je - hoewel je nog steeds niet begrijpt hoe - erdoor bent gekomen.

Ik denk dus dat het niet zo 'zinvol' is dit als criterium te nemen voor wel of geen zwangerschap aankunnen.

Terug naar “Archief”