jamillah schreef:Leej schreef:Of ik kinderen wil? JAJAJAJAJA!! Ben helemaal weg van kinderen. Ik denk dat kinderen juist meer kleur in mijn leven geven. Kom zelf uit een vrij groot gezin, nu met z'n 8-en, over een tijdje met z'n 9-en. Maar ik sta er alleen maar positief tegenover. Het is heel gezellig. Kijk, dat je soms met z'n 3-en op een kamer ligt moet je dan voor liefnemen. Ik denk dat God je kinderen geeft op Zijn tijd, Hij zal er dan ook voor zorgen. Ik geloof niet dat je er dan moeilijk over moet doen.....
Jajaja, dat is ook heeeel makkelijk praten als je ze zelf nog niet hebt. Maar geeft niet, zo praatte ik ook voor ik ze kreeg..
Rosalie, goed dat je andere situaties erbij haalt maar ik neem aan dat Leej wel uitgaat van de 'normale' situaties. Wellicht komt Leej er in de loop van de jaren wel achter dat het ook in 'normale' situaties allemaal geen vanzelfsprekendheid is om de zegen maar te nemen als het komt hoe graag je dat ook zou willen. Wat niet gaat gaat niet.
Ik ga uit van normale situaties.(als ik mensen met mijn enthousiaste posting heb pijn gedaan oid, mijn excuses, heb er niet bij nagedacht) Zou het niet mogelijk zijn(wat ik heel erg zou vinden) zou ik denk toch snel denken aan adoptie of pleegkinderen. Gewoon omdat ik kinderen helemaal geweldig vinden.
Jamillah: waarom zou je anders gaan praten nadat jezelf kinderen hebt? Kijk, er zullen echt wel minpuntjes zijn, die zie ik zelf ook wel. Maar als je dan zo'n lief glimlachje krijgt van zo'n kleintje, vergeet je gewoon alles. Ik denk niet dat jij graag nu een leven zou hebben zonder kinderen? Of wel?
Zoals een bloem de zon nodig heeft om bloem te worden, zo heeft een mens de liefde nodig om mens te worden