Zwanger deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 02 jan 2009 12:56

De oudste 2 schelen 3 jaar, De 2e en 3e schelen ruim 4 jaar. De 2e zwangerschap liep ook niet zo lekker, last van misselijkheid en mijn bekken.

De jongste 2 schelen maar 14 maanden. Ik zal nooit vergeten, Danny was nog geen week oud of mijn man zei: oooo, ik vind dit zo leuk en lief ik wil er zo snel mogelijk nog 1 bij. Daar had ik ook al aan gedacht maar nog niet durven opperen. Ik voelde me ook prima dus na een half jaar was ik zwanger van de 4e. Dat is ook prima gegaan allemaal.
ja, dat is mijn mening dan he.....

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 jan 2009 13:11

stom dat je het dan opeens wel zo voelt hé. Ik had na Sarah meteen het gevoel van: ohh ik wil weer zwanger worden!!! Maar na Eva Lynn had ik echt zoiets van: pff laat mij het maar even bij deze twee houden. Op dit moment begint het wel weer te komen hoor, maar wil wel die 9 maanden ontzwangeren, voel dat mijn lichaam het echt nog nodig heeft! Bij Sarah was dat veel minder.
Maar daarnaast heb ik ook het idee dat het niet Bijbels is om te wachten omdat het financieël niet zo lekker gaat, de auto anders te klein wordt, ze niet allemaal een eigen slaapkamer kunnen krijgen etc. Maar dat hoort in een ander topic :wink:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 02 jan 2009 13:14

Nee, die kant wil ik ook helemaal niet op. Dat is ook iedereen voor zich.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 02 jan 2009 13:26

Ik denk zelf dat heel goed is minstens 9 maand te wachten met 'zwanger' worden. Je lichaam heeft dit nodig.
Verder is het een bijbels principe om de eerste 40 dagen na de bevalling niet te vrijen. Heel veel houden zich er tegenwoordig niet meer aan -Moslims trouwens wel-

Ikzelf moet er echt niet aan denken om weer zwanger te raken. Maar ja, Anna Sofie is -vandaag- 8 weken oud. Dus w.s. wel logisch.
Ik zei gisteren nog tegen mijn man, dat wanneer de volgende bevalling weer zo verschrikkelijk is het maar bij twee kinderen blijft. Maar goed, we zien dat dan wel weer. Ik neem denk ik in iedergeval een jaartje (of langer, ligt er gewoon aan- pauze en dan zien we wel weer wat er gebeurd.

@Lammetje: Ben het met je eens, ik vind ook dat financieen NOOIT een reden mag zijn voor het nog niet 'nemen' van kinderen.
Time flies when you have none!

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 02 jan 2009 13:28

Volgens mij was de eerste keer vrijen zo´n vier weken na de bevalling. Eerlijk gezegd was het beter dan daarvoor, wat ik dus nooit had verwacht! 8)
Het begon al best wel snel weer te kriebelen voor een tweede en toen Thomas zo´n zeven maanden was, hebben we het serieus over een volgende zwangerschap gehad. Maar omdat ik bij de eerste zwangerschap behoorlijk last heb gehad van overgeven en bekkenpijn, was ik bang dat ik niet meer van Thomas´ babytijd zou genieten. We hebben toen besloten te wachten tot Thomas kon lopen.
Toen we het uiteindelijk serieus gingen proberen, was ik na twee maanden zwanger.
En met deze zwangerschap heb ik maar 1 keer overgegeven en nauwelijks bekkenklachten... :mrgreen:
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 jan 2009 13:31

Hoe bedoelen jullie dat financieel niet een dilemma moet zijn om kinderen te krijgen? Ik hoor dit zo vaak.

Hoe moet ik dat dan zien in de zin van: je kind(eren) kunnen bieden wat ze nodig hebben (ook later). Als je als maar in de schulden zit en vervolgens wel aan het voortplanten ben?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 02 jan 2009 13:36

Financieeën tellen zeker mee. Je moet een kind toch wel wat kunnen bieden. Dan heb ik het niet over hoeveelheden speelgoed maar wel kleding en school. Daar gaat aardig wat geld in zitten.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 jan 2009 13:48

Sterretje schreef:Ik denk zelf dat heel goed is minstens 9 maand te wachten met 'zwanger' worden. Je lichaam heeft dit nodig.
Verder is het een bijbels principe om de eerste 40 dagen na de bevalling niet te vrijen. Heel veel houden zich er tegenwoordig niet meer aan -Moslims trouwens wel-

Ikzelf moet er echt niet aan denken om weer zwanger te raken. Maar ja, Anna Sofie is -vandaag- 8 weken oud. Dus w.s. wel logisch.
Ik zei gisteren nog tegen mijn man, dat wanneer de volgende bevalling weer zo verschrikkelijk is het maar bij twee kinderen blijft. Maar goed, we zien dat dan wel weer. Ik neem denk ik in iedergeval een jaartje (of langer, ligt er gewoon aan- pauze en dan zien we wel weer wat er gebeurd.

@Lammetje: Ben het met je eens, ik vind ook dat financieen NOOIT een reden mag zijn voor het nog niet 'nemen' van kinderen.

misschien fijn om te horen: de tweede was hier een stuk makkelijker!!
Ik hoop maar dat als je nog een keer zwanger mag worden het gewoon een heel stuk beter gaat! Schijnt toch dat de eerste de weg vrij moet maken, al klopt het echt niet altijd!

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 02 jan 2009 13:48

Ja, als je echt geen geld hebt, dan zou ik er goed over nadenken voordat je zwanger wordt. Ik heb zelf meegemaakt bij een oom en tante, dat ze ouders werden, maar geen geld hadden voor het kind. Het kwam geregeld voor dat ze bij mijn opa en oma aan de deur moesten kloppen voor geld om voeding en pampers te kunnen bekostigen. Laat staan dat ze geld voor hun kind konden sparen voor later. :(
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 02 jan 2009 13:49

Van harte Gefeliciteerd haai met jullie zwangerschap, geniet ervan!!

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 02 jan 2009 15:20

Ik sta er eerlijk gezegd ook van te kijken dat sommigen zo 'snel' kindjes krijgen. Geweldig als het allemaal goed gaat en je het allemaal ziet zitten; ikzelf zou het echt niet zien zitten. Door allerlei omstandigheden heb ik twee vreselijke zwangerschappen gehad. De bevallingen vielen op zich mee, maar de eerste is veel te vroeg geboren waardoor we een jaar lang niet echt van haar hebben kunnen genieten. Bij de tweede ging het allemaal een stuk beter, die is ook wel te vroeg geboren maar dat was niet zo heftig als bij de eerste. Maar daar kreeg ik zelf na de bevalling geestelijk een terugklap. Dus voor ons voorlopig even geen kinderen meer! 't Moet allemaal wel kunnen, vind ik. Bij de één gaat het wel en bij de ander niet. Petje af voor degenen bij wie het wel allemaal lukt!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 jan 2009 15:49

lammetje schreef:stom dat je het dan opeens wel zo voelt hé. Ik had na Sarah meteen het gevoel van: ohh ik wil weer zwanger worden!!! Maar na Eva Lynn had ik echt zoiets van: pff laat mij het maar even bij deze twee houden. Op dit moment begint het wel weer te komen hoor, maar wil wel die 9 maanden ontzwangeren, voel dat mijn lichaam het echt nog nodig heeft! Bij Sarah was dat veel minder.
Maar daarnaast heb ik ook het idee dat het niet Bijbels is om te wachten omdat het financieël niet zo lekker gaat, de auto anders te klein wordt, ze niet allemaal een eigen slaapkamer kunnen krijgen etc. Maar dat hoort in een ander topic :wink:

En waar staat dat in de Bijbel? Als het financieel niet zo verantwoord is, moet je dan toch maar doorgaan? Volgens mij staat er sowieso nergens dat je niet mag wachten om allerlei redenen.

Sterretje, laat jij je na 40 dagen ook weer rein verklaren, met daarbij het brengen van een offer? Mag je man je niet aanraken als je ongesteld bent? Etcetera. Misschien goed om na te denken waarom deze regels er waren en waarom velen zich daar nu niet meer aan houden. Volgens mij is daar een reeden voor.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 02 jan 2009 16:10

Offeren kan altijd he, je kunt als je wilt de Heere dmv geld ergens voor geven ook danken voor je kindje.

Maar Marnix, je zou ten dele idd kunnen zeggen dat het een O.T. wet is die niet meer geldt. Ikzelf denk dat God die wet niet voor niets gaf. Er gebeurd van alles met je lichaam tijdens de geboorte. Het is een soort bescherming voor je lichaam en ook zeker voor de vrouw. Maar het is aan iedereen zelf wat hij of zij er mee doet.

OVer Financieel: Ik denk dat het voor tweeërlei uitleg vatbaar is.
'Neem' je nog geen kids omdat je eerst die nieuwe auto wil, of dat grotere huis. Dan denk ik niet dat je christelijk bezig bent.
Maar heb je bv. twee kinderen en kun je amper tot niet rondkomen dan kan ik het tendele begrijpen.

Maar... misschien ligt het aan mij. Ik denk dat iedereen toch rond kan komen, ook al heb je kinderen. Het ligt alleen aan jezelf hoe je er mee omgaat en hoe je het doet. En ik denk dat vooral het eerste kind heel duur is door alle dingen die je moet aanschaffen. Maar goed, ik kan een situatie van een ander niet beoordelen.
Time flies when you have none!

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 02 jan 2009 16:55

Financiëel uitstel i.v.m. carriëre vind ik ook onjuist, maar je moet zeker wel je verantwoordelijkheid nemen, ook op financiëel gebied. Als je in de schulden zit of andere financiele problemen hebt, vind ik het niet verstandig om een kind te krijgen, terwijl je zelf net rond kunt komen. Daarbij geeft het ook heel veel stress, wat echt niet goed is voor de zwangerschap. :roll:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 jan 2009 18:08

Kost een kind dan echt zoveel?
Volgens mij valt dat echt heel erg mee. Ja, als je een gloednieuw babykamertje koopt, een gloednieuwe kinderwagen, maxi cosi, dat soort spul, dan wel. Maar er zijn vaak genoeg mensen in je omgeving die van alles hebben en het echt wel aan je af willen staan als je het geld er niet voor hebt.
Wij hebben op de commode/kasten na niks helemaal nieuw gekocht (behalve dan speentjes voor op de flessen en dat soort kleine spul natuurlijk, maar dat zijn de kosten niet). Dan vallen de kosten echt wel enorm mee hoor. Ik heb geen idee of het onderhouden van een baby/kind veel kost, maar ook dan kun je je echt wel beperken tot het nodige.

Ik weet niet of het niet christelijk is om carriere of geld voor kinderen te laten gaan. Dat zijn toch gewoon keuze's die je maakt? Wij hebben er bewust voor gekozen om wel 'eerst aan een kindje te beginnen' voor ik verder ga met een andere studie of hogerop ga proberen te komen. Maar je kunt het toch ook omdraaien? Ik zie niet zo in waarom dat niet Christelijk is, maargoed, dat hoort vast niet bij zwanger zijn topics :D

Dus heel ontopic: hier zit het kindje nog prima in mijn buik en de omgeving maakt zich stik zenuwachtig, terwijl wij er veel minder mee bezig zijn ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”