Kost een kind dan echt zoveel?
Volgens mij valt dat echt heel erg mee. Ja, als je een gloednieuw babykamertje koopt, een gloednieuwe kinderwagen, maxi cosi, dat soort spul, dan wel. Maar er zijn vaak genoeg mensen in je omgeving die van alles hebben en het echt wel aan je af willen staan als je het geld er niet voor hebt.
Wij hebben op de commode/kasten na niks helemaal nieuw gekocht (behalve dan speentjes voor op de flessen en dat soort kleine spul natuurlijk, maar dat zijn de kosten niet). Dan vallen de kosten echt wel enorm mee hoor. Ik heb geen idee of het onderhouden van een baby/kind veel kost, maar ook dan kun je je echt wel beperken tot het nodige.
Ik weet niet of het niet christelijk is om carriere of geld voor kinderen te laten gaan. Dat zijn toch gewoon keuze's die je maakt? Wij hebben er bewust voor gekozen om wel 'eerst aan een kindje te beginnen' voor ik verder ga met een andere studie of hogerop ga proberen te komen. Maar je kunt het toch ook omdraaien? Ik zie niet zo in waarom dat niet Christelijk is, maargoed, dat hoort vast niet bij zwanger zijn topics
Dus heel ontopic: hier zit het kindje nog prima in mijn buik en de omgeving maakt zich stik zenuwachtig, terwijl wij er veel minder mee bezig zijn

Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...