Gerdien B. schreef:[@mesch.
je kwam binne vallen met allerlei verwijten en dat doe je un weer dat wij verkeerd reageren. Dat komt nogal vreemd over. Dat een moeder haar kind een keer een tik op de vingers geeft, dat begrijp ik ook wel al ben ik er geen voorstander van.
Met een stok slaan gaat bij mij toch echt verder dan een pedagogische tik.
Aangezien een pedagogische tik toch meer een actie reactie is en je geen tijd neemt om eewn stok te zoeken.
Met een stok slaan is puur straffen en dat kan naar mijn idee toch echt anders.
Kijk maar is naar al die opvoedprogramma's hoeveel ze vooral kaar krijgen zonder een tik uit te delen bij de meest moeilijk te handhaven kinderen
Ik snap je probleem met mijn reacties niet helemaal.
Als ik het met een bepaald persoon niet eens was, quote ik het citaat van die persoon zodat je precies kan weten waarop wat ik reageerde.(en dat heb ik niet een keer met een uitspraak van jou gedaan dus waar maak jij je eigenlijk druk om)
Zoals ik al zei ben ik het niet eens met de conclusie dat kinderen per deifinitie beschadigd raken van klappen en dat ouders die somstikken uit delen altijd ''machteloos'' zijn.
Dan leg ik uit waarom ik dat zeer onterecht vind, met argumenten. Maar daar wordt vervolgens door niemand op in gegaan. In plaats daarvan ga jij beweren dat ik ''verwijt'' en ''veroordeel''.
Daar kan ik niks mee.
Maar mag ik (en mogen anderen) naast die mening ook van mening zijn dat slaan (in welke vorm dan ook) wel een vorm van mishandeling is?
Uiteraard, maar dit is een discussieforum dacht ik. Dus als ik het daar in sommige gevallen niet mee eens ben en ik geef daar argumenten voor of ik stel er vragen over, zou ik het gewoon leuk vinden al zouden mensen daar op in gaan in plaats van opnieuw te herhalen dat ze het mishandeling en machteloosheid vinden.
En dat mis ik, behalve 1 keer een goed argument van Riska.