ikkie89 schreef:heb nog geen kleurenanalyse laten doen.. waar kun je dat laten doen

google gebruiken denk ik, maar er zitten wel kosten aan. Ik denk toch minimaal 50 euro, maar omdat ik het niet zeker weet kan iemand anders die een kleuren analyse heeft gedaan het vertellen?
Ik heb nog nooit nagedacht over een kleuren-analyse, de kleuren die ik niet mooi vind draag ik toch niet. Verder kan ik zelf ook zien dat bepaalde kleuren mooi staan en andere kleuren mij heel bleek maken
ajl schreef:parkiet schreef:Nou, komtie hoor.
Ik ben niet zo lang, ongeveer 1.68 denk ik. Niet superslank, maar ook weer niet dik zegmaar. mijn schouders zijn wat smaller dan mijn heupen, en heb ook vrij brede bovenbenen (tenminste dat vind ik zelf).
Kun je daar wat mee

Ik heb volgens mij een beetje hetzelfde figuur
Okay, dit figuur komt mij bekend voor

Heb het zelf niet, ik heb schouders en heupen die ongeveer even breed zijn. Maar goed, modellen die passen bij type bovenlichaam smal en onderlichaam breder zijn voor:
-broeken; met rechte pijp, eenvoudige naden en zo min mogelijk details, bootleg broeken, broeken met uitlopende pijpen. Driekwart broeken kunnen, maar niet de modellen die naar onderen smaller worden. Korte broeken zijn minder mooi, net als kleine opgestikte zakken aan de achterkant en grote zakken op de bovenbenen. Mooi is een broek met een hakje eronder.
-rokken; het a-lijn model(je ziet de vorm van een A) op knie-lengte of een cirkelrok(even googelen), of een rechte rok. Die laatste is dan supermooi als je er iets in dezelfde kleur boven hebt. Minder mooi zijn de rokken met dingetjes erop, enkele appilcaties kunnen wel. Horizontale motieven, grote prints en ruiten zijn ook minder mooi. Mooi bij rokken zijn laarzen en pumps, met een hankje die je benen langer maken.
-jurken; empire (strak aan de bovenkant, naar onderen toe uitlopend), de halslijn maakt niet zoveel uit, mooi is een empire jurk op knie-lengte met open schoenen die je benen langer maken (hakjes) maar andere schoenen en laarzen met hakjes is ook mooi. Dit model jurk in het zwart is het helemaal

Een wikkeljurk met een a-lijn rok kan ook, in een effen kleur of met een gelijkmatig patroon.
De rokken en de broeken zijn dus vrij simpele modellen, het idee is dat de aandacht naar je bovenlichaam gaat zodat het niet opvalt dat je onderlichaam breder is.
-Blousjes die mooi aansluiten en niet hoekig (hoekige, rechte lijnen) zijn, zijn goed. Net als met kantjes, ruches en andere details. Tops en shirtjes met boothals, lage wijde hals en vierkante hals laten je schouders breder lijken en zijn ook mooi met horizontale strepen. V hals en ronde hals zijn ook mooi als ze maar mooi glad vallen en tot op je heupbeen. Wikkeltruitjes en blouses die eindigen boven je heup. Verder; kleine printjes en motieven. (bloemetjes, stipjes, ruitjes etc), kapmouwtjes en halter-shirtjes.
Mooi zijn shirtjes die vallen op tot je heupbeen, dan lijkt je bovenlichaam langer. (Korte shirtjes maken je bovenlichaam korter en dan valt de lichaamsverhouding op)
Jasjes typ ik even snel want ik heb zin om te slapen
-Getailleerde jasjes, jasjes met ceintuur, a-lijn jasjes, trenchcoat (mag met dubbele rij knopen) Minder mooi is het hoekige model, een model dat je een nogal hoekig figuur geeft. (Weet niet echt hoe ik dit verder moet omschrijven)
Dus, dat.