japio schreef:@ Loella: een behoudende protestant gelooft dat een Jehova-getuige met zijn huidige geloofsvisie verloren gaat.
En ik geloof precies hetzelfde over jullie, dus dat schiet lekker op

japio schreef:Wanneer er een gesprek komt met een Jehova-getuige gaat het niet zo zeer om gelijk halen, maar wijzen op de andere kant, de 3-eenheid, de rijkdom van de "sola gratia" en de Godheid van Christus. Het is dan aan de hand van de Bijbel niet zozeer een kwestie van gelijk halen maar gelijk hebben....(klinkt nogal arrogant, en dat is het misschien ook wel) Dan is het aan de Jehova-getuige wat hij/zij er mee doet...en als die dan nog denkt dat je te overtuigen bent met wat blaadjes tegen de triniteit heeft ie een behoorlijk bord voor zijn kop
Ja, ik begrijp je wel. Je hebt het mooi omschreven! Wederom hebben we feitelijk dezelfde instelling. Met verschil dat wij actief zoeken naar mensen, net zoals Jezus deed (als protestanten dat ook zouden doen zou het wel wat drukken worden aan de deur
). We wijzen jullie op het feit dat we in de eindtijd leven, dat Armageddon voor de deur staat en wat dat inhoudt voor de mensheid. We waarschuwen de mensen dus voor wat komen gaat, maar de persoon in kwestie moet zelf uitmaken wat hij/zij er mee doet... Optimatus schreef:Ik zal het de volgende keer gregoriaans zingend doen met een forse walm wierook erbij, goed?
Whihi, je hebt het begrepen!

), ik was er zelf niet bij. Ik ging af op de uitspraken die hij hier op het forum doet over Jehovah's Getuigen en die zijn niet altijd bijster vriendelijk. Vandaar.